tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

07.09.2022 23:43:14
Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje :) Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim ;)
±0


04.08.2022 06:28:29
žijemeee :D ani minuska od kadejakých mrožov nám nevadia
-1


25.07.2022 09:31:53
Mapping pořád žije :)
±0


22.06.2022 09:10:27
Tak tady to sice moc nežije, ale my žijeme pořád :D
+2


11.04.2022 22:34:40
Že to tu vážně žije se pozná podle těch -2 palců za 7 měsíců :D
-2


18.09.2021 09:34:59
ide o zmenu predvolenej zbrane po spawne, vidím že forum je už hodne dlho mrtve, no aj napriek tomu som tam začal tému, tak ak by niekto vedl poradiť, vopred ďakujem :) a dojdite zastrielat na http://BRUT.me :@
-3


18.09.2021 09:32:13
Caute Borci :) žije to tu ešte? aspoň kúsok? ja som z BRUT.me Portálu, asi posledného živého na skcz scéne, ktorý sa zaoberá aj gldsrc hrami, máme aj online servery, robíme na prerábke mapy a nevieme si s jednou vecou pomôcť.
-3


14.07.2021 10:26:34
škoda že chcípnul jabber chat. Od té doby je tu všemu konec definitivní.
+1


15.06.2021 13:19:19
mňa by zaujímalo, či sem Backup ešte niekedy chodí. Škoda, že už nemá Twitter účet.
±0


02.02.2021 20:18:56
Choj khere
±0


První místnost

(Základy)

Po nudné teorii přichází konečně praxe - první místnost.

V trojdílném tutoriálu "Začínáme hammerovat" jsme si ukázali jak stáhnout, nainstalovat a nastavit hammer; také jsme si popsali základní nástroje a funkce.
Nyní přichází na řadu tvorba první místnosti. Ta se bude skládat z šesti brushů(brush je objekt, který tvoří mapu, např. zeď). Jsou dva způsoby jak první místnost vyrobit - lehčí a těžší. Já vám doporučuji ten těžší, protože se naučíte lépe pracovat s brushi a lépe pochopíte princip tvorby map.



Společný začátek pro obě obtížnosti


Na začátek bude potřeba vytvořit novou mapu. Klepneme tedy v hlavním menu na File a vybereme New.
Bude také potřeba nastavit 3D zobrazování, takže v 3D okně klepněte na nápis camera a vyberte možnost 3D textured.



Lehčí způsob


Tak jste si opravdu vybrali lehčí způsob? Inu, nevadí.
V okně pro výběr textury klepneme na browse. Otevře se nám obrovské okno se spoustou textur. My si teď ale dolů do vyhledávacího políčka napíšeme fifties_wall14x - měly by zmizet všechny textury kromě jedné textury namodralé zdi. Dvakrát na ni poklepeme a okno zmizí. Tímto způsobem se volí textura.
Nyní klepneme v hlavních nástrojích na Block tool(bílá krychle). Najedeme do pravého horního hlavního okna (top(x/y)). Nyní stiskneme levé tlačítko na myši a budeme táhnout obdélník; pusíme tlačítko. Nyní se nám vyrobil ve všech pohledech náčrtek našeho nového brushe. Nyní si ho upravíme tak, aby měl velikost např. 8x8x4(délka;šířka;výška) čtverečků. Klikneme pravým tlačítkem na náčrtek našeho brushe a vybereme create object.
Nyní se přesuneme kurzorem do 3D okna(levé horní) - v 3D okně se pohybujeme pomocí WSAD a šipek. Najeďte si s kamerou tak, abyste na něj pěkně viděli. Pokud je vidět jako drátěný model, klikněte na camera v levém hormím rohu a vyberte 3D textured.
Náš brush označíme klepnutím na něj - měl by zčervenat. Nyní vejdeme do hlavní nabídky a zvolíme Tools -> Make Hollow. Vyskočí nám okno s polem vložení číslice. My tam napíšeme třeba 64, protože pracujeme v mřížce s jemností 64; potvrdíme. Vjedeme kamerou dovnitř tohoto objektu, který je nyní dutý. Nyní přeskočíme až na společné pokračování pro obě obtížnosti.




Těžsí způsob


V okně pro výběr textury klepneme na browse. Otevře se nám obrovské okno se spoustou textur. My si teď ale dolů do vyhledávacího políčka napíšeme fifties_wall14x - měly by zmizet všechny textury kromě jedné textury namodralé zdi. Dvakrát na ni poklepeme a okno zmizí. Tímto způsobem se volí textura.
Nyní klepneme v hlavních nástrojích na Block tool(bílá krychle). Najedeme do pravého horního hlavního okna (top(x/y)). Nyní stiskneme levé tlačítko na myši a budeme táhnout obdélník; pustíme tlačítko. Nyní se nám vyrobil ve všech pohledech náčrtek našeho nového brushe. Nyní si ho upravíme tak, aby měl velikost např. 8x8x1(délka;šířka;výška) čtverečků. Klikneme pravým tlačítkem na náčrtek našeho brushe a vybereme create object. Takto jsme si vytvořili podlahu místnosti.
Opět podržíme tlačítko a natáhneme obdélník. Budeme chtít vyrobit levou stěnu, takže mu dáme velikost 1x8x2 a posuneme ho v bočním pohledu tak, aby na na podlaze seděl a potvrdíme. Takto vytvoříme ještě přední stěnu o velikosti 6x1x2. Jako záchranu sem dávám screen:

Nyní přepneme zpět na Selection tool kliknutím na šipku v hlavních nástrojích. Označíme levou stěnu a za držení shiftu ji přesuneme doprava, na místo pravé stěny. takto jsme zkopírovali brush. Nyní stejným způsobem zkopírujeme přední stěnu na místo zadní stěny a podlahu na místo stropu(to budeme muset provést v bočním pohledu).
Nyní se přesuneme kurzorem do 3D okna(levé horní) - v 3D okně se pohybujeme pomocí WSAD a šipek. Vjedeme kamerou dovnitř naší místnosti a pokocháme se tím, co jsme vytvořili. Ale to není zdaleka všechno.




Společné pokračování pro obě obtížnosti


Uvnitř naší místosti můžeme vidět, že jsou všude stejné texury - a to textury zdi. To musíme napravit. Klikneme na Toggle texture application(trojbarevná krychle).
(pozor! VHE může spadnout! uložte si mapu!)
Nyní v 3D okně klikneme na podlahu - měla by nám zčervenat. V okně, které nám vyskočilo(Face Properties), klepneme na browse a vybereme texturu fifties_flr01. Klepneme na apply. Nyní označíme strop, vybereme texturu fifties_ceil4 a zmáčkneme apply. Zavřeme okno Face Properties.

Dále potřebujeme vložit startovní pozici hráče. Klikneme tedy na Entity Tool(bílá žárovka). Klikneme do mřížky a zelený kříž posuneme tak, aby byl uvnitř naší místnosti. Napravo v okně s entitami z nabídky Objects vybereme info_player_start. Entitu vytvoříme stejným způsobem jako brush, takže buď RMB -> Create object, nebo enter.
Ve vaší místnosti by se teď měl vznášet hráč(CT) - neměl by mít ani hlavu ani nohy ve zdi, jinak by se nemohl hýbat. Ještě budeme potřebovat světlo. Světlo je taky entita, takže opět klepneme dovnitř naší místnosti, z nabídky entit vybereme light a potvrdíme. Přidávám screen koncového stavu, nějak podobně by to mělo vypadat i u vás.

Nyní stačí mapu zkompilovat. V hlavní nabídce klepneme na File a dáme Run. V okně co nám vyskočilo nastavíme vše na normal a zaškrtneme "Don't run the game". Stiskneme OK a počkáme než se nám vypíše:
----- END hlrad -----
Nyní můžeme spustit CS a tam si můžeme zahrát naší mapu.



Pokud vám něco nešlo, můžete si stáhnout příkladovou mapu

Komentáře

#41 |
KoRis dne 09.04.2011 10:07:33 |
±0
podle prvního screenu bych řekl, že tam nemáš dno a strop .... když vidím druhý, tak bych ale spíš řekl, že jsi mezi ty strany narval ještě jeden kvádr... ten posun na pravý horní obrazovce v VHE dolů pod okrajový zdi a přidej ještě jeden nad ty zdi ;-)
anebo kdyžtak můžeš zkusit lehčí způsob pomocí Hollow... zkus nejdřív ten způsob třeba pak pochopíš kde jsi poprvé udělal chybu...
anebo ještě jedna možnost , pokud na to chceš přijít sám - ztáhni si příkladovou mapu a studuj v ní ;-)
#42 |
Hellfik dne 09.04.2011 12:28:17 |
+1
podle prvního screenu bych řekl, že tam nemáš dno a strop .... když vidím druhý, tak bych ale spíš řekl, že jsi mezi ty strany narval ještě jeden kvádr... ten posun na pravý horní obrazovce v VHE dolů pod okrajový zdi a přidej ještě jeden nad ty zdi ;-) --fůů to jsem nepochytil tu mapku mám možná už vím v čem je chyba
#43 |
Hellfik dne 09.04.2011 12:40:59 |
±0
Jsem tam vyrobil takovou stropo-podlahu :D
#44 |
Hellfik dne 09.04.2011 17:13:20 |
+2
Už to vím :) I když nevím jak jsem to udělal xD
#45 |
Salva dne 16.04.2011 22:53:08 |
±0
neviem nájsť to Objects .. skúšala som všetkoa le netuším kde je
#46 |
Backup dne 17.04.2011 11:53:51 |
±0
Na tomto screenu hledej pod číslem tři druhou rozbalovací kolonku.
#47 |
LoneGreyWolf dne 27.04.2011 17:06:44 |
+1
potřeboval bych poradit.. když chci otevřít tu texturu fifties_wall14x podle navodu tak tam není vůbec hafec těch souborů atd. ale je jsou tam asi jen 4 věci a a z toho to nemá co hledat takže to fifties_wall14x nenajde :(( co stim ...myslim že to je podělaný něco v základním nastavení ale jak to přenastavit a co.... protože většinu složek co mám u nonsteamu třeba v cstrike tak mam teĎ u steamka v cstrike_czech... tak jsem to hodil na to...nějakej přesnej navrh děkuji ...
#48 |
Backup dne 28.04.2011 09:36:10 |
±0
1, Ve složce s VHE si vytvoř složku wad
2, Stáhni si a nainstaluj GCFScape.
3, Po instalaci otevři balík s cskem (counter-strike.gcf, najdeš ho o složku výš než složku cstrike_czech), označ všechny soubory .wad a vybal je pravým myšítkem -> Extract do složky wad, co jsi vytvořil. To stejné udělej i u half-life.gcf, ale to co by se chtělo přepsat, přeskoč.
4, Nakonec otevři VHE, dej Tools -> Options -> Textures -> Add WAD a dej tam všechny wady, co jsi právě vybalil.
#49 |
LoneGreyWolf dne 20.05.2011 00:08:14 |
±0
hele když chci otevřít mapu co jsem udělal tak to napíše Warning:couldnt open de.wad pls poraď...
jako spustit ve hře
nesouvisí to stim že když pustim hamer napíše to tohle the file c/users/..../deskop/hammer/wad/iga_static.wad is not a valid wad3 file and will net be used.....podle mě je to ale jen jeden wad
#50 |
tomasamot dne 24.05.2011 19:30:36 |
-1
Vytvořim mapu co je tady popsaná na webu a kdyžji uložim, pak zapnu cs tak neni k výberu mezi ostatními mapamy....
#51 |
Slavinka dne 24.06.2011 15:19:31 |
±0
Hm...pls preco ked som uz spustila csko a vybrala prvu miestnost co som robila podla tohto napisalo : warrning: couldn t open cstri.wad......co to je zac?:o
#52 |
Dominio dne 24.06.2011 16:40:42 |
±0
Slavinka: Ty textury, které jsi dala do té mapy, musíš mít i v CSku.
#53 |
Slavinka dne 24.06.2011 16:46:55 |
±0
aha :D DIK :D
#54 |
Slavinka dne 24.06.2011 19:39:48 |
±0
a odkial ich vezmem a kam dam? :o
#55 |
KoRis dne 25.06.2011 18:27:57 |
±0
se koukni do nastavení VHE, tam určitě budeš mít cestu k těm wadům které jsi použila... a jenom je odtamtud zkopíruješ a dáš do složky s CSkem
#56 |
osok dne 25.06.2011 18:31:33 |
±0
presnejšie Csko/cstrike (sorry Koris)
#57 |
KoRis dne 25.06.2011 18:34:27 |
±0
osok, né každý to takto má nazvané ... a třeba STEAMař by na tebe čuměl jak na debila co to po něm chceš ...
#58 |
osok dne 25.06.2011 18:39:04 |
±0
ano, ale ine som chcel... Pravdepodobne tie wady z niekal dáva, lebo v cskusu IBA v cstrike a valve... A tie csko vždy otvorí. A v steame tiež.(len v iných zložkách)
#59 |
Slavinka dne 25.06.2011 19:08:00 |
±0
No proste ja mam aj steam ale ked som nastavovala VHE tak som to davala cez NS zlozku a tam som aj ulozila mapu....tym padom by som to tam mala mat ale mi napisalo couldn t open cstri.wad........
#60 |
KoRis dne 25.06.2011 21:17:13 |
±0
tak to už mě pak napadá jen, protože cstri.wad neznám (jen cstrike.wad) a třeba není základní, tak napiš "-wadinclude" (bez uvozovek) a název wadu (čili u tebe cstri.wad) v kompilaci na expert do řádku, za $csg_exe $path\$file ...
takže u tebe by to mělo vipadat:
$csg_exe $path\$file -wadinclude cstri.wad

tímto by jsi měla přibalit ty textury k mapě a mělo by si je to samo najít... jestl ito ani pak nebdue fungovat už newím ... leda smazat mapu a začít od znova ale tydle textury nepoužít :D

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 89% [8 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 11% [1 Hlas]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 947
bullet.gif Nejnovější člen: Tom711-2