tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

30.08.2024 13:05:52
Ano, slouží od toho lights.rad file (případně jiný název). Nastavuje se v RAD sekci.
±0


12.05.2024 22:40:06
existuje v goldsrc možnost textur ktoré vytvárajú osvetlenie?
±0


13.01.2024 19:02:53
bohužel je rozmanitost map dost limitována enginem
±0


13.01.2024 19:01:49
na kotelně už je přes 10 let rc cars mód :)
±0


19.12.2023 22:14:07
Viděl jsem Rally mod na GoldSRC ale mod přímo na serveru v CS 1.6 mě teda překvapil :)

PS.: Já tak nemám rád ty nové shorts videa na výšku co se nedají posouvat.
±0


07.11.2023 12:13:08
Rocket League v CS 1.6? Kam se hrabe BMod...
https://www.youtu...svJz-FS8Yo
+1


04.11.2023 19:11:48
Jedli ste už niekto fritovaný snickers? je to pecka.
-1


15.12.2022 15:52:59
ako kto, praví Bruti mladnú :D inak aj napriek tomu, že je to tu už mrtve, všetko najlepšie;)
±0


13.12.2022 12:35:18
Zítra to bude 13 let od založení tohoto portálu.
To já jen tak, abyste si uvědomili, jak rychle stárnete.
±0


07.09.2022 23:43:14
Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje :) Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim ;)
±0


První místnost

(Základy)

Po nudné teorii přichází konečně praxe - první místnost.

V trojdílném tutoriálu "Začínáme hammerovat" jsme si ukázali jak stáhnout, nainstalovat a nastavit hammer; také jsme si popsali základní nástroje a funkce.
Nyní přichází na řadu tvorba první místnosti. Ta se bude skládat z šesti brushů(brush je objekt, který tvoří mapu, např. zeď). Jsou dva způsoby jak první místnost vyrobit - lehčí a těžší. Já vám doporučuji ten těžší, protože se naučíte lépe pracovat s brushi a lépe pochopíte princip tvorby map.



Společný začátek pro obě obtížnosti


Na začátek bude potřeba vytvořit novou mapu. Klepneme tedy v hlavním menu na File a vybereme New.
Bude také potřeba nastavit 3D zobrazování, takže v 3D okně klepněte na nápis camera a vyberte možnost 3D textured.



Lehčí způsob


Tak jste si opravdu vybrali lehčí způsob? Inu, nevadí.
V okně pro výběr textury klepneme na browse. Otevře se nám obrovské okno se spoustou textur. My si teď ale dolů do vyhledávacího políčka napíšeme fifties_wall14x - měly by zmizet všechny textury kromě jedné textury namodralé zdi. Dvakrát na ni poklepeme a okno zmizí. Tímto způsobem se volí textura.
Nyní klepneme v hlavních nástrojích na Block tool(bílá krychle). Najedeme do pravého horního hlavního okna (top(x/y)). Nyní stiskneme levé tlačítko na myši a budeme táhnout obdélník; pusíme tlačítko. Nyní se nám vyrobil ve všech pohledech náčrtek našeho nového brushe. Nyní si ho upravíme tak, aby měl velikost např. 8x8x4(délka;šířka;výška) čtverečků. Klikneme pravým tlačítkem na náčrtek našeho brushe a vybereme create object.
Nyní se přesuneme kurzorem do 3D okna(levé horní) - v 3D okně se pohybujeme pomocí WSAD a šipek. Najeďte si s kamerou tak, abyste na něj pěkně viděli. Pokud je vidět jako drátěný model, klikněte na camera v levém hormím rohu a vyberte 3D textured.
Náš brush označíme klepnutím na něj - měl by zčervenat. Nyní vejdeme do hlavní nabídky a zvolíme Tools -> Make Hollow. Vyskočí nám okno s polem vložení číslice. My tam napíšeme třeba 64, protože pracujeme v mřížce s jemností 64; potvrdíme. Vjedeme kamerou dovnitř tohoto objektu, který je nyní dutý. Nyní přeskočíme až na společné pokračování pro obě obtížnosti.




Těžsí způsob


V okně pro výběr textury klepneme na browse. Otevře se nám obrovské okno se spoustou textur. My si teď ale dolů do vyhledávacího políčka napíšeme fifties_wall14x - měly by zmizet všechny textury kromě jedné textury namodralé zdi. Dvakrát na ni poklepeme a okno zmizí. Tímto způsobem se volí textura.
Nyní klepneme v hlavních nástrojích na Block tool(bílá krychle). Najedeme do pravého horního hlavního okna (top(x/y)). Nyní stiskneme levé tlačítko na myši a budeme táhnout obdélník; pustíme tlačítko. Nyní se nám vyrobil ve všech pohledech náčrtek našeho nového brushe. Nyní si ho upravíme tak, aby měl velikost např. 8x8x1(délka;šířka;výška) čtverečků. Klikneme pravým tlačítkem na náčrtek našeho brushe a vybereme create object. Takto jsme si vytvořili podlahu místnosti.
Opět podržíme tlačítko a natáhneme obdélník. Budeme chtít vyrobit levou stěnu, takže mu dáme velikost 1x8x2 a posuneme ho v bočním pohledu tak, aby na na podlaze seděl a potvrdíme. Takto vytvoříme ještě přední stěnu o velikosti 6x1x2. Jako záchranu sem dávám screen:

Nyní přepneme zpět na Selection tool kliknutím na šipku v hlavních nástrojích. Označíme levou stěnu a za držení shiftu ji přesuneme doprava, na místo pravé stěny. takto jsme zkopírovali brush. Nyní stejným způsobem zkopírujeme přední stěnu na místo zadní stěny a podlahu na místo stropu(to budeme muset provést v bočním pohledu).
Nyní se přesuneme kurzorem do 3D okna(levé horní) - v 3D okně se pohybujeme pomocí WSAD a šipek. Vjedeme kamerou dovnitř naší místnosti a pokocháme se tím, co jsme vytvořili. Ale to není zdaleka všechno.




Společné pokračování pro obě obtížnosti


Uvnitř naší místosti můžeme vidět, že jsou všude stejné texury - a to textury zdi. To musíme napravit. Klikneme na Toggle texture application(trojbarevná krychle).
(pozor! VHE může spadnout! uložte si mapu!)
Nyní v 3D okně klikneme na podlahu - měla by nám zčervenat. V okně, které nám vyskočilo(Face Properties), klepneme na browse a vybereme texturu fifties_flr01. Klepneme na apply. Nyní označíme strop, vybereme texturu fifties_ceil4 a zmáčkneme apply. Zavřeme okno Face Properties.

Dále potřebujeme vložit startovní pozici hráče. Klikneme tedy na Entity Tool(bílá žárovka). Klikneme do mřížky a zelený kříž posuneme tak, aby byl uvnitř naší místnosti. Napravo v okně s entitami z nabídky Objects vybereme info_player_start. Entitu vytvoříme stejným způsobem jako brush, takže buď RMB -> Create object, nebo enter.
Ve vaší místnosti by se teď měl vznášet hráč(CT) - neměl by mít ani hlavu ani nohy ve zdi, jinak by se nemohl hýbat. Ještě budeme potřebovat světlo. Světlo je taky entita, takže opět klepneme dovnitř naší místnosti, z nabídky entit vybereme light a potvrdíme. Přidávám screen koncového stavu, nějak podobně by to mělo vypadat i u vás.

Nyní stačí mapu zkompilovat. V hlavní nabídce klepneme na File a dáme Run. V okně co nám vyskočilo nastavíme vše na normal a zaškrtneme "Don't run the game". Stiskneme OK a počkáme než se nám vypíše:
----- END hlrad -----
Nyní můžeme spustit CS a tam si můžeme zahrát naší mapu.



Pokud vám něco nešlo, můžete si stáhnout příkladovou mapu

Komentáře

#81 |
Mapro dne 26.06.2012 21:39:42 |
±0
No mam ho v priestore ale aj tak je tma
#82 |
JandyCZ dne 03.01.2013 21:23:21 |
±0
Mám 2 problémy
1. Když dám ten spawn hráče není tam CT postavička, jen zelený obdélník.
2. Když renderuju mapu, tak mi to neskončí ----- END hlrad ----- ale ----END hlbsp----
Please HELP
#83 |
JandyCZ dne 31.01.2013 19:05:28 |
±0
mám problém...mapu uložím, zkompiluju, ale načtu ji, vybru tým(ct, t je pry plny) když si vyberu class(vzhled) celý se to rozplizne a začne se mapa načítat znovu...pak když zase vyberu tým, úplně to stejný
#84 |
Backup dne 01.02.2013 15:21:57 |
±0
#85 |
tomda57 dne 02.06.2013 19:38:03 |
±0
omg ty barevné texetury tam nejsou jenom černobílé a stejně mi mapa nejde spustit :( pls poraďte mi :/ fakt nevím co s tím :|
#86 |
QuestManCZ dne 09.03.2014 16:09:09 |
±0
menší problém jde mi vše kromě vytvoření entit í to info_player_start hledal jsem v článku několikrát a stále mi to nejde pls poraďte
#87 |
halelujah dne 21.03.2014 22:31:10 |
±0
Ked dam generovať vyhodí mi :


** Executing...
** Command: Change Directory
** Parameters: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Half-Life


** Executing...
** Command: Copy File
** Parameters: "C:\Users\Milanko Novotný\Downloads\full (1)\hammer\fgd\start.map" "\start.map"


** Executing...
** Command: Copy File
** Parameters: +map "start"

Čo som spravil zle?Ďakujem za odpoveď

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 89% [8 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 11% [1 Hlas]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 30

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 949
bullet.gif Nejnovější člen: verseludes