Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim
Ahoj chcem sa opytat, ci je mozne spravit aj cierne pozadie priehladne. Kamos mi poslal .wad s pavucinou, kde je pavucina biela a pozadie je cierne, lenze ani ked z toho spravim func_wall alebo ilusionary a dam render mode solid nejde to a stale vidno tu ciernu.
1. Otvor si tu texturu vo Wally (musi byt v tvare ".bmp", "256 colors",a rozlisenie textury delitelne 16-timi, napr 128x128).
2. Vo Wally klikni hore v ponuke na "Colors" a "Edit palette". Pozri si aky "Index" ma tvoja farba, ktoru v hre nechces vidiet (v tvojom pripade asi cierna a predpokladajme ze tvoja cierna farba ma "Index" cislo 0). Klikni na nu a do policka nalavo kde mas farby Red, Green a Blue vpis postupne hodnoty:
Red -> 0
Green-> 0
Blue -> 255
a klikni na tlacidlo pod nimi "BLEND" to ti tvoju ciernu farbu zmeni na farbu modrú.
3. Vo Wally klikni v ponuke na "Colors" a "Translate colors", otvori sa ti mala ponuka. Zaciarkni policko "Index" a vpis do neho cislo Indexu tej tvojej "ciernej farby ktoru sme zmenili na modru" (Prepodkladajme ze 0). V policku "Destination" vpis do Indexu cislo 255 (tento index "255" pouzivaju HL/CS textury ako priehladne), a zaciarkni policko "Swap indexes" (tzn. ze ti neprepise povodnu farbu ktora bola na 255, ale len im zameni cisla indexov, a teda o farbu z obrazka na povodnom indexe 255 neprides), a potvrd tlacidlom "OK".
4. Pred meno textury daj znak "{", ( napr. {transparent ).
5. Vo VHE aplikuj tuto texturu na nejaku entitu, ( predpokladam ze illusionary, kedze je to pavucina) a nastav jej:
Render mode: Solid
FX Amount: 255 (Mnozstvo priehladnosti, 255=uplne priehladna, 0=uplne nepriehladna).
FX Color RGB: 0 0 255 (Hodnoty RGB transparentnej farby, teda nasej modrej).
That's all folks.
PS: Niesom si isty, kedze som to nevyskusal, ale malo by to ist s kazdou farbou, ale iba za podmienok, ze jej pridelis index 255 a v nastaveni entity vyberies jej RGB hodnotu. Nemám to ale odskúšane, ja si to stále mením na modrú (0 0 255), už len kôli tej prehľadnosti vo VHE, a v texturach.