tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

12.05.2024 22:40:06
existuje v goldsrc možnost textur ktoré vytvárajú osvetlenie?
±0


13.01.2024 19:02:53
bohužel je rozmanitost map dost limitována enginem
±0


13.01.2024 19:01:49
na kotelně už je přes 10 let rc cars mód :)
±0


19.12.2023 22:14:07
Viděl jsem Rally mod na GoldSRC ale mod přímo na serveru v CS 1.6 mě teda překvapil :)

PS.: Já tak nemám rád ty nové shorts videa na výšku co se nedají posouvat.
±0


07.11.2023 12:13:08
Rocket League v CS 1.6? Kam se hrabe BMod...
https://www.youtu...svJz-FS8Yo
+1


04.11.2023 19:11:48
Jedli ste už niekto fritovaný snickers? je to pecka.
-1


15.12.2022 15:52:59
ako kto, praví Bruti mladnú :D inak aj napriek tomu, že je to tu už mrtve, všetko najlepšie;)
±0


13.12.2022 12:35:18
Zítra to bude 13 let od založení tohoto portálu.
To já jen tak, abyste si uvědomili, jak rychle stárnete.
±0


07.09.2022 23:43:14
Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje :) Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim ;)
±0


04.08.2022 06:28:29
žijemeee :D ani minuska od kadejakých mrožov nám nevadia
-1


Číst diskuzi

 Tisk diskuze
[Oříšek] Problém: Svítící blok, když se na něm stojí
Roadrunner
#1 Vytisknout diskuzi
Přidané 22.09.2016 23:40
Člen

Hodnocení: 0 (?%)
Příspěvek: 4
Založený: 22.09.16

Zdravím všechny! V prvé řadě bych chtěl poděkovat Backupovi za jeho super články, které inspirovaly a pomohly mě i kamarádovi blue_magic-ovi. Jsme tví největší fanoušci!

Teď k věci. Hrajem si trošku s hammerem a snažíme se vyrobit block, který se rozsvítí (nebo nějaké světlo), když na něm budem stát. Nechcem ale přitom použít trigger_multiple, protože to nebude správně fungovat při více hráčích.

V přiložené příkladové mapě mám řešení následující:
Ingredience:
-1x func_button s Touch activates flagem. Slouží jako samotný blok, na kterém budem stát. Vše se spustí když se jej dotknem.
-2x identické light entity na stejné pozici. Potřebuji nastavit dobu svitu světla a nepřišel sem na to jinak než pustit sekvenci dvou navazujících světel po sobě.
-1x multi_manager s multithreaded flagem. Ten nám zavolá vše, co potřebujem.
-2x trigger_relay. Jediný důvod použití je, že v multi_manageru nemůžu použít stejný target 2x zdá se.

Teď jak to funguje?
Dotknem se bloku (tlačítka), zavolá nám multi_manager. Ten nám ihned (0 delay) zavolá první trigger_relay, který spustí první světlo. Po 8 milisekundách se toto světlo vypne (tentokrát přímo z multi_manageru) a ve stejnou dobu se zapne druhé světlo přes druhý trigger_relay. Opět svítí 8ms a vypne se. Dohromady to je 16ms a tady nastupuje opět náš blok func_button, který má delay before reset taky 16ms. Takže se dvě světla za sebou pořád pouští v cyklu, dokud stojíme na tlačítku.

Jede to krásně plynule bez žádného blikání (blikání je fuj, to nechcem). Je tu ale jedno velké ALE.

-Pokud stojíme na bloku zhruba minutu, spadne cs s hláškou "ED_Alloc: no free edicts". Zřejmě se ten cyklus nějak správně neresetuje a po chvíli se nahromadí velké množství/kopií entit? Po menším výzkumu internetu jsem nepřišel na spojení tohohle erroru s tímhle vynálezem.
Netušíš prosím, Backupe, co s tím? Nějaký nápad, proč to dělá? Zkoušeli jsme i jiné podobné koncepty, i takové, které nepadají, ale většinou blikají nebo poblikují. V příloze je i varianta s trigger_multiple, pro demonstraci, jak to má fungovat. (Je to ten blok, co spouští červené světlo. Ten druhý blok je ten náš problematický.)

Budeme rádi za jakékoliv rady. Případně, kdyby byl nápad na lepší řešení s méně entitama, jsme jen pro.

Díky za odpovědi.
Roadrunner přiložil následujíci soubor:
z_default.rmf
Upravil/a Roadrunner dne 23.09.2016 12:54
±0
 
Backup
#2 Vytisknout diskuzi
Přidané 23.09.2016 18:21
Avatar člena

Hlavní Administrátor

Hodnocení: +5310 (95%)
Příspěvek: 1218
Založený: 12.12.09

Něco jsem zkusil, je to v příloze.

Jak nefunguje trigger_multiple ve více hráčích?

K "no free edicts" - multithreaded trigger_multiple a různé zpožděné entity vytváří za běhu nové entity. Ty by se měly po splnění jejich účelu samy zlikvidovat aby nedocházelo k vyčerpání možného počtu entit.

Napadá mě jedno vysvětlení jak může k takovému vyčerpání dojít:
V paměti serveru se udržují jednotlivé entity a každá má nějaké pořadové číslo. Když se vytváří nová entita, vezme se nejvyšší pořadové číslo co existuje, zvětší se o jedna a to se použije jako pořadové číslo pro novou entitu. Když se nějaká entita smaže, její pořadové číslo se uvolní a to pak zas někdy může použít nějaká nová entita.
Když pak hráč stojí na tom tlačítku a vytváří samé nové entity, zabírají se vyšší a vyšší čísla. Ty spodní se sice uvolňují, ale to server neví, ten pracuje vždy s nejvyšším pořadovým číslem a přičítá jedničky. A když pak vidí že už je moc vysoké, zatrhne vytváření nových entit, protože si myslí, že už pro ně není místo.
Backup přiložil následujíci soubor:
bac_kouzlo.rmf
±0
 
http://backup.tvorbamap.cz/
Roadrunner
#3 Vytisknout diskuzi
Přidané 23.09.2016 21:33
Člen

Hodnocení: 0 (?%)
Příspěvek: 4
Založený: 22.09.16

No já ten multiple použil tak, že jsem dva různé chytře rozmístil na a okolo bloku, aby se to zapínalo podle pozice hráče. Případně dva překrývající se multiply, kde jeden měl větší prioritu. No a při více hráčích stojících v těch multiplech to poblikuje.

Každopádně jsem ale zkoukl tvůj vynález a zdá se, že fachčí, jak má! Použití game_counteru se zdá být tou správnou cestou pro rychlé iterace cyklů. Tak ti moc děkuji!
±0
 
deagle
#4 Vytisknout diskuzi
Přidané 15.12.2016 17:08
Člen

Hodnocení: +18 (75%)
Příspěvek: 35
Založený: 21.07.10

chcem toto bac_kouzlo.rmf použiť pri tvorbe jb mapy učel by to malo taky že be som videl v ktorej cele su ešte väzni lenže mam s tym problem na žačiatku kola všetko svieti aj ked tam nikto nieje ale ked vojdem do cely a vyjdem tak to svetlo zhasne čiže to funguje dobre len chcem aby bolo zhasnute na začiatku kola a rozsvietene iba tam kde niekto je
±0
 
Backup
#5 Vytisknout diskuzi
Přidané 17.12.2016 15:06
Avatar člena

Hlavní Administrátor

Hodnocení: +5310 (95%)
Příspěvek: 1218
Založený: 12.12.09

Tak v tom případě stačí tomu světlu nastavit ve Flags Initially dark, ne?
±0
 
http://backup.tvorbamap.cz/
Přejít na fórum:

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 2

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 949
bullet.gif Nejnovější člen: verseludes