tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

20.10.2019 17:34:57
Neni motivace otevřit VHE, když vim, že když něco vytvořim, tak si to stejně nikdo nezahraje :D
±0


11.10.2019 17:30:28
Ja som objavil staru mapu (de_mitice) a uz na nej asi pol roka robim a s kolegami ju stale hravame :D
±0


11.10.2019 14:05:28
Tak se přiznejte, kdo tento rok otevřel vhe?
+1


06.10.2019 21:14:14
opraveno
±0


05.10.2019 21:25:08
otazka, preco sa nejde napojit na ftp?
±0


29.09.2019 00:58:39
Bign a Polívka meet v Prahe
https://i.ibb.co/...003610.jpg
±0


09.08.2019 20:17:53
Tu to neoplývá zrovna aktivitou, že :D
±0


04.08.2019 02:22:52
LOL na serveru je 9 lidí? v půl třetí? To tam chodí hrát boti ve volném čase? :D
+1


30.06.2019 15:36:19
Tak co říkáte na Xen z Black mesy, lidi?
+1


06.03.2019 18:20:14
Daří se dobře, ale jak vidíš, už sem nechodím ani já. :)
+1


Číst diskuzi

 Tisk diskuze
zhlt_transform
Roadrunner
#1 Vytisknout diskuzi
Přidané 25.09.2016 16:17
Člen

Hodnocení: 0 (?%)
Příspěvek: 4
Založený: 22.09.16

Opět zdravím. Zase si hraju s různými vynálezy a tentokrát střílím env_beamem do tlačítek (random generátor http://tvorbamap....icle_id=89 ) rozmístěných dokola. Narozdíl ale od tutoriálu nepoužívám info_targety jako cíl, ale samotné button_targety, které jsem nahradil brushovými func_buttony. Z dosavadního pozorování jsem zjistil, že pokud použiju samotné func_buttony s originem jako cíl env_beamu (zdroj http://twhl.info/....php?id=10 ), tak env_beam do nich sice střílí, ale func_button nezaznamená, že byl "zraněn" a nevyšle signál svému Targetu. To se mi namátkově povedlo opravit tím, že jsem origin toho func_buttonu umístil za samotný func_button (beam na své cestě dosáhne originu až poté, co "projde" celým func_buttonem a ten se spustí).

Abych ušetřil mapmodely (protože buttonů, do kterých beam střilí je 10), tak jsem použil zhlt_usemodel a buttony naklonoval. Přesto, že každému můžu zvlášť nastavit entitní atributy, tak jak je psáno v článku o tomto tématu, textury, rozměry a natočení se kopíruje z originálu. Což mě přivádí k problému s rozmístěním těchto kopírovaných buttonů okolo beamu.

První button nahoře, který má origin "za sebou" je v pořádku. Ale ten button, co je na opačné straně, má svůj origin přivrácený směrem k beamu. Button ho "neblokuje" svým brushem a beam jím neprojde a nespustí jej. Přiložil jsem obrázek, aby šlo lépe vidět, co myslím.

Vluzacn u svých nástrojů uvádí, že existuje zhlt_transform ("Use 'zhlt_transform' key to scale(use its origin as center) or move an entity."), tak mě napadlo, jestli se pomocí toho nedá třeba nějaká kopie otočit (vycházím z hammerovského Transformu, kde je i rotate). Moc jsem ale nepochopil, jak to použít a jinou zmínku jsem o tom na internetu nenašel. Nějaký nápad jak to funguje?

Dále mám otázku, pokud bych měl například 50 brushových entit, můžu je s čistým svědomím zredukovat pomocí zhlt_usemodelu a ušetřit tím tak místo pro entity? Vím, že ušetřím na modelech, ale co jejich point-entity stránka? Počet těchto částí entit se nezmenší že? Jaký je jejich limit?

Prosím opravte mě, pokud cokoliv z toho, co jsem napsal, funguje nějak jinak a děkuji za případnou odpověď.
Roadrunner přiložil následující obrázek:


[31.37Kb]
Upravil/a Roadrunner dne 25.09.2016 16:23
±0
 
XXL_cz
#2 Vytisknout diskuzi
Přidané 26.09.2016 19:56
Avatar člena

Člen

Hodnocení: +2964 (92%)
Příspěvek: 1182
Založený: 13.07.10

Čau, teď jsem to testoval a vypadá to, že to jde otočit tak, že v té entitě která bude nahrazena kopií, stačí jenom nastavit v properties úhel v tom černým kolečku.
Řešení časté chyby:
Správné umístění cska a hammeru
±0
 
blue magic
#3 Vytisknout diskuzi
Přidané 26.09.2016 23:17
Člen

Hodnocení: +6 (100%)
Příspěvek: 7
Založený: 25.09.16

XXL_cz: taky bych potřeboval otáčet s těma kopiema, ale nedaří se mi. Jak přesně si to udělal? Jsou tam ty kolečka 3 (Yaw, Pitch, Roll).

Celkově bych chtěl brushovým entitám vyměnit model za nějakej studio-model (.mdl). Jenže když ho té entitě vyměním, vloží se ve své výchozí orientaci a někdy je potřeba mít ten model v mapě otočený o 90° nebo 180°. Takže aby to bylo srozumitelný: mám v mapě cycler_sprite nějakého modelu, třeba auto.mdl a klidně ten model mám otočený o 90°. Když tohle auto zkopíruju pomocí zhlt_usemodel, kopie už neni otočená o těch 90°.
+1
 
XXL_cz
#4 Vytisknout diskuzi
Přidané 27.09.2016 15:53
Avatar člena

Člen

Hodnocení: +2964 (92%)
Příspěvek: 1182
Založený: 13.07.10

blue magic napsal:
Mám v mapě cycler_sprite nějakého modelu, třeba auto.mdl a klidně ten model mám otočený o 90°. Když tohle auto zkopíruju pomocí zhlt_usemodel, kopie už neni otočená o těch 90°.


Ten úhel musíš nastavit té kopii. (Ta entita, která zmizí a nahradí se tím modelem.)
Upravil/a XXL_cz dne 27.09.2016 15:55
Řešení časté chyby:
Správné umístění cska a hammeru
±0
 
blue magic
#5 Vytisknout diskuzi
Přidané 27.09.2016 16:13
Člen

Hodnocení: +6 (100%)
Příspěvek: 7
Založený: 25.09.16

Mě to nefunguje, tak klidně přilož nějaké příkladové .rmf abych věděl jak to udělat :)
±0
 
XXL_cz
#6 Vytisknout diskuzi
Přidané 27.09.2016 17:18
Avatar člena

Člen

Hodnocení: +2964 (92%)
Příspěvek: 1182
Založený: 13.07.10

https://www.youtu...LxMfYbw5GQ

Za nějakou dobu tam bude HD možnost

PS.: Nenávidim když se mi každým encodováním to video víc a víc ztmavuje. :|
Řešení časté chyby:
Správné umístění cska a hammeru
+1
 
blue magic
#7 Vytisknout diskuzi
Přidané 27.09.2016 18:54
Člen

Hodnocení: +6 (100%)
Příspěvek: 7
Založený: 25.09.16

Děkuju, už je to jasný jak na to. Zkoušel jsem to udělal jako to máš ty, že ten model vyměním u button_target, tam to funguje suprově.
Celou dobu jsem to zkoušel u "hýbacích" entity, u kterých mi přišlo zajímavější ten model vyměnit: func_door, func_pendulum atd.. a u těch mi to nefunguje (ani u func_wall mi to nejede).
Můžeš to prosím zkusit ještě u těchhle entit jestli ti to funguje? Video už dělat nemusíš, jedině v případě že se ti to podařilo nějak zprovoznit :D
Připadam si jak blbec, že ti to jde a mě ne :D
±0
 
XXL_cz
#8 Vytisknout diskuzi
Přidané 28.09.2016 19:31
Avatar člena

Člen

Hodnocení: +2964 (92%)
Příspěvek: 1182
Založený: 13.07.10

U func_door vím že to nejde, protože tím se určuje směr pohybu. A u func_wall mi to taky nejde. Dřív jsem s tím měl problém, když jsem chtěl aby nějaká věc byla pootočená mimo mřížku. (místo func_wall jsem použil func_door_rotating s názvem, aby nešel otáčet dotykem)
Upravil/a XXL_cz dne 28.09.2016 19:32
Řešení časté chyby:
Správné umístění cska a hammeru
±0
 
blue magic
#9 Vytisknout diskuzi
Přidané 29.09.2016 16:20
Člen

Hodnocení: +6 (100%)
Příspěvek: 7
Založený: 25.09.16

aha, tak ok. Ale mohl jsi taky napsat dřív, že to u nějakých entit nefunguje, ušetřilo by mi to dost času :D
A za jakým účelem jsi používal func_door_rotating (s názvem) a měnil u něj model (pomocí zhlt_usemodel)? Ptam se protože mi neni jasný, jestli jsi na nečem v mapě ušetřil nebo jestli to má nějaký speciální význam, který mi není ze začátku jasný :(
±0
 
XXL_cz
#10 Vytisknout diskuzi
Přidané 29.09.2016 16:48
Avatar člena

Člen

Hodnocení: +2964 (92%)
Příspěvek: 1182
Založený: 13.07.10

Já jsem model u func_door_rotaing neměnil, jenom jsem potřeboval aby ta entita byla trochu pootočená a nezdeformovala se (zarovnání do mřížky po kompilaci.)

Navíc by vyměnit dveře za model bylo zbytečný, protože pak nemá žádnou kolizi (dá se nima procházet)
Řešení časté chyby:
Správné umístění cska a hammeru
±0
 
blue magic
#11 Vytisknout diskuzi
Přidané 29.09.2016 17:33
Člen

Hodnocení: +6 (100%)
Příspěvek: 7
Založený: 25.09.16

Jo? To fakt tak funguje, že můžeš pootočit a ono to nezarovná do mřížky (= nepok*rví)? To se může hodit :)

U těch func_doorů jde o to vyměnit jejich model za jinej mapovej model, kterej už kolizní box má. Účel je ušetřit, abys nedosáhl MAX_MAP_MODELS, tak jak je to popsaný v článku "VHLT 4. díl - Kopírujeme, co se dá". Takže například při vytváření bhop mapy, kde se opakujou bhop blocky je můžeš rozkopírovat a ušetříš. Ale hezčí by bylo některé ty kopie mít třeba pootočené abych to ozvláštnil. Víš jak to myslim.

Takže func_doory mají určitě smysl při výměne mapmodelů.
Ale u pendulum klidně výměna za studio model.
±0
 
Roadrunner
#12 Vytisknout diskuzi
Přidané 30.09.2016 20:06
Člen

Hodnocení: 0 (?%)
Příspěvek: 4
Založený: 22.09.16

Tak díky chlapci, že jste na to kápli. Já tuto metodu zkoušel jen s func_buttonem a to nešlo no.

Původní problém byl ale vyřešen rozmístěním buttonů do "kalkulačky" před env_beam, takže může střílet do všech z nich a spouštět je.
Upravil/a Roadrunner dne 30.09.2016 20:07
±0
 
XXL_cz
#13 Vytisknout diskuzi
Přidané 30.09.2016 20:34
Avatar člena

Člen

Hodnocení: +2964 (92%)
Příspěvek: 1182
Založený: 13.07.10

blue magic napsal:
Takže například při vytváření bhop mapy, kde se opakujou bhop blocky je můžeš rozkopírovat a ušetříš.


Jo tak to samozřejmě jo, já myslel že jsi kopíroval jako že model z cycleru.
Řešení časté chyby:
Správné umístění cska a hammeru
±0
 
Přejít na fórum:

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)
bullet.gif

Restartování entit

(Backup)
bullet.gif

Problém na serv...

(Backup)
bullet.gif

Chybí mi stromy

(latins)
bullet.gif

Spojení vlastností

(Backup)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 2

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 933
bullet.gif Nejnovější člen: Malware