tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

25.11.2024 11:28:42
updatovali sme na našom http://BRUT.me Portali mašinu s hernými servermi a ostalo nám nejaké miesto pre ďalšie servery :) hlasujte v ankete alebo pridajte aj svoj nápad, aký by sme mohli spustiť http://brut.me/vi...amp;t=5184
±0


30.08.2024 13:05:52
Ano, slouží od toho lights.rad file (případně jiný název). Nastavuje se v RAD sekci.
±0


12.05.2024 22:40:06
existuje v goldsrc možnost textur ktoré vytvárajú osvetlenie?
±0


13.01.2024 19:02:53
bohužel je rozmanitost map dost limitována enginem
±0


13.01.2024 19:01:49
na kotelně už je přes 10 let rc cars mód :)
±0


19.12.2023 22:14:07
Viděl jsem Rally mod na GoldSRC ale mod přímo na serveru v CS 1.6 mě teda překvapil :)

PS.: Já tak nemám rád ty nové shorts videa na výšku co se nedají posouvat.
±0


07.11.2023 12:13:08
Rocket League v CS 1.6? Kam se hrabe BMod...
https://www.youtu...svJz-FS8Yo
+1


04.11.2023 19:11:48
Jedli ste už niekto fritovaný snickers? je to pecka.
-1


15.12.2022 15:52:59
ako kto, praví Bruti mladnú :D inak aj napriek tomu, že je to tu už mrtve, všetko najlepšie;)
±0


13.12.2022 12:35:18
Zítra to bude 13 let od založení tohoto portálu.
To já jen tak, abyste si uvědomili, jak rychle stárnete.
±0


Nerovnosti v terénu

(Valve Hammer Editor 4.1)

V dnešním článku si ukážeme jak vytvořit nerovnosti v terénu (například prohlubně, skály, kopce apod…).

Začneme tím, že si vytvoříme rovný blok – označíme ho a klikneme na Toogle texture application (klávesová zkratka Shift + A).
V nově otevřeném okně klikneme nahoře na záložku Displacement, poté na čtverec Create:
displacement
V nově otevřeném okně nastavíme Power na číslo 4. Číslo nám udává počty mřížek – čím více mřížek, tím lépe se nám bude tvarovat terén. Nejvíc lze nastavit právě 4 a to se hodí téměř na všechny druhy nerovností, pro velké skály může být číslo i menší.

Po potvrzení se nám z bloku vytvořila mřížkovaná síť:
mrizka
Ve stejném okně Displacement nyní klikneme na Paint Geometry, pak už jen klikáme na vytvořené body v okně camera a tahem myši tvarujeme nerovnosti.
Tady pozor na vytvoření tzv. LEAKU, snadno teď lze přehlédnout vzniklou díru, protože terén se při tvarování nadzvedává nebo snižuje a tím se zároveň „vzdaluje“ od kraje (v našem případě od zdi) a vytvoří se tam díra. Proto je dobré mít blok o něco širší a delší, než kolik je ho normálně potřeba.
paint_geo
V okně Paint Geometry můžeme dále nastavit větší rozptyl (položka Radius), vzdálenost (položka Distance) a také jiné druhy efektů/brushů.

Výsledek:
vysledek
>> Ukázková mapa ke stažení – ve formátu .vmf <<

Komentáře

#1 |
XXL_cz dne 09.10.2011 18:35:52 |
+2
To je dobrý, škoda že to není aji ve vhe 3.5.
#2 |
amater1001 dne 09.10.2011 18:54:25 |
+1
rocessBlock_Thread: 0...1...2...3...4...5...6...7...8...9...10 (0)
**** leaked ****
Entity info_player_start (-72.00 184.00 8.00) leaked! :)
Byl tam leak.
Proto se displacement a voda uzavírá ze spoda brushem nodraw.
(displacement ze spoda má nulovou tlouštku ,je průhledný a přůstřelny ze spoda kromě granátů.Toho se využívá při tvorbě skrytých komnat v kombinaci brushu player_clip,aby v něm vniknuvší player nezůstal viset)
AutoSew slouží k automatickému spojení okolních displacementů označenych před tvarovanim terenu.
Paint alfa slouží k plynulé inverzi druhé textury alfa kanálu na povrch terénu.
#3 |
MichaelMik dne 03.11.2011 13:44:16 |
±0
Ahoj a kcemu jsou ty ostatni? (napr: alpha geometry atd..)? :)

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 40% [2 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 60% [3 Hlasů]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 32

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 949
bullet.gif Nejnovější člen: verseludes