Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim
V dnešním článku si ukážeme jak vytvořit nerovnosti v terénu (například prohlubně, skály, kopce apod…).
Začneme tím, že si vytvoříme rovný blok – označíme ho a klikneme na Toogle texture application (klávesová zkratka Shift + A).
V nově otevřeném okně klikneme nahoře na záložku Displacement, poté na čtverec Create:
V nově otevřeném okně nastavíme Power na číslo 4. Číslo nám udává počty mřížek – čím více mřížek, tím lépe se nám bude tvarovat terén. Nejvíc lze nastavit právě 4 a to se hodí téměř na všechny druhy nerovností, pro velké skály může být číslo i menší.
Po potvrzení se nám z bloku vytvořila mřížkovaná síť:
Ve stejném okně Displacement nyní klikneme na Paint Geometry, pak už jen klikáme na vytvořené body v okně camera a tahem myši tvarujeme nerovnosti.
Tady pozor na vytvoření tzv. LEAKU, snadno teď lze přehlédnout vzniklou díru, protože terén se při tvarování nadzvedává nebo snižuje a tím se zároveň „vzdaluje“ od kraje (v našem případě od zdi) a vytvoří se tam díra. Proto je dobré mít blok o něco širší a delší, než kolik je ho normálně potřeba.
V okně Paint Geometry můžeme dále nastavit větší rozptyl (položka Radius), vzdálenost (položka Distance) a také jiné druhy efektů/brushů.
rocessBlock_Thread: 0...1...2...3...4...5...6...7...8...9...10 (0)
**** leaked ****
Entity info_player_start (-72.00 184.00 8.00) leaked!
Byl tam leak.
Proto se displacement a voda uzavírá ze spoda brushem nodraw.
(displacement ze spoda má nulovou tlouštku ,je průhledný a přůstřelny ze spoda kromě granátů.Toho se využívá při tvorbě skrytých komnat v kombinaci brushu player_clip,aby v něm vniknuvší player nezůstal viset)
AutoSew slouží k automatickému spojení okolních displacementů označenych před tvarovanim terenu.
Paint alfa slouží k plynulé inverzi druhé textury alfa kanálu na povrch terénu.