tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

18.07.2017 13:41:09
±0


05.07.2017 18:43:28
Jsem znova zde a potřebuji Vaší radu.
https://tvorbamap.cz/forum/viewthread.php?thread_id=1556&pid=13223#post_13223
±0


20.06.2017 23:02:22
Jo, to je další možnost..že jsem barvoslepy, nebo úplně slepý :D ale tak byl to jen návrh:D
±0


20.06.2017 20:13:13
Udělej si test barvosleposti, já přečtu každou... :D
±0


20.06.2017 11:46:16
Měl bych takový návrh, při registraci jak je ten captcha kód, je to dělané velmi pěkně jako brushe :D ale ono to nejde přečíst vůbec, já jsem musel 30x změnit kód, abych to přečetl a bylo to správně =D
±0


19.06.2017 19:52:01
ok
±0


19.06.2017 00:25:14
Jak žijete lidi? :D Jestli teda žijete :@
±0


12.05.2017 22:22:13
Abych naštval Backapu, že má další práci, tak jsem mu tam hodil jednu prosbu.
Děkuji ;)
±0


11.05.2017 15:29:38
O hodně přicházíš :D
±0


11.05.2017 11:14:29
Jsem antisociál a na srazy nejezdím... :D
±0


Jak vytvořit tajnou místnost

(Valve Hammer Editor 4.1)

Jelikož mi minule nikdo nenapsal žádný návrh na článek, tak budu pokračovat podle sebe. V tomto článku si tedy vytvoříme dvě tajné místnosti - jedna bude mít průchozí zeď a ta druhá se bude otevírat neviditelným tlačítkem. V dalším článku (pravděpodobně zítra) bychom si v této tajné místnosti vytvořili "disco". ( tzn. nějakou tu hudbu, světelné/laserové efekty, taneční parket, atd... )

Budu pokračovat v ukázkové mapě, kterou jsem přejmenoval a má teď pracovní název mg_tvorbamap_cz. Prefix mg_ je podle módu MiniGame.



Místnost č. 1 - PRŮCHOZÍ STĚNA

1. Vytvoříme si stěnu ve které chceme mít průchod. Stěnu "rozřežeme" pomocí nástroje Clipping tool tak, aby se hráč při průchodu musel skrčit. Jak se pracuje s nástrojem Clipping tool snad nemusím psát - stačí si přečíst článek "Clipping Tool & Vertex Tool" , princip fungování je ve verzi 4.1 více méně stejný.

2. Za stěnou si pomocí bloků vytvarujeme tajnou místnost, pozor na vytvoření leaku. Jako malou radu doporučuji tvořit stěny s texturou nodraw a teprve nakonec jim dát pomocí nástroje Toogle texture application potřebnou texturu. Krásně se nám tak optimalizuje mapa a zbytečně se ve hře nevykreslují stěny bloků, které nejsou vidět.

tajnamist_1.jpg tajnamist_2.jpg

3. Na vnitřní stranu tajného vchodu umístíme texturu skla, abychom viděli co se děje venku. Klikneme proto na nástroj Toogle texture application, poté na browse kde vybereme vhodnou texturu skla (anglicky glass). Teď najděte nápis Mode: Lift+Select, klikněte na něj a vyberte položku Apply (texture + values) - toto nám zaručí, že se bude aplikovat nejen textura, ale i hodnota. Teď stačí kliknout v okně camera na vnitřní stranu tajného vchodu a tím se na něj aplikuje textura skla a stane se průhledným.

tajnamist_3.jpg tajnamist_4.jpg

4. Samotná průhlednost ale nezaručí jeho průchodnost, proto stiskneme ctrl+t a vytvoříme z něj entitu func_illusionary.

tajnamist_5.jpg

5. A to je všechno - máme hotovou první průchozí stěnu. zvenku má texturu zdi a její vchod je tak neviditelný a zevnitř je průhledná.




Místnost č. 2 - NEVIDITELNÉ TLAČÍTKO

1. Druhý tajný vchod se bude otevírat po stisknutí neviditelného tlačítka, opět si proto vytvoříme místnost a vytvarujeme vstup.

2. Klikneme na vchod, stiskneme ctrl+t a vytvoříme z něj entitu func_door.Tuto entitu pojmenujeme např. jako tajnedvere. Další věci tu snad ani nastavovat nemusíme, já pouze změním položku Delay Before Reset na 10 (za kolik vteřin se dveře po otevření opět zavřou), Blocking Damage na 5 (kolik života to ubere hráči pokud se bude snažit dveře blokovat) a Move Direction na -90 0 0 (jakým směrem se mají dveře otevírat)

3. V této entitě ještě přepneme nahoře na záložku flags a odškrtneme Touch opens (jinak by se nám dveře otevřely po doteku hráčem nezávisle na tlačítku - a to přece nechceme)

4. Teď uděláme další blok s texturou invisible nebo trigger (je jedno jakou texturu si vyberete, obě jsou neviditelné - textura invisible je však neprůchozí naopak triggerem jde projít)

5. Z bloku vytvoříme entitu func_button, přepneme na Outputs a vyplníme podle předlohy:

My output named: OnPressed
Targets entities named: tajnedvere
Via this input: Open

tajnamist_6.jpg

6. Ve func_button přepneme na záložku Flags a zaškrtneme volbu Don´t move (aby se tlačítko po aktivaci nepohybovalo) a Use Activates (aktivní po stisku hráčem)

tajnamist_7.jpg

7. Hotovo, druhá místnost která se otevře stisknutím tajného neviditelného tlačítka je plně funkční. Možná ještě zkopírujte neviditené tlačítko a vložte ho do tajné místnosti (jinak se z ní nikdo nedostane až se po deseti vteřinách zavřou dveře :D )



>> Ukázková mapa mg_tvorbamap_cz ve formátu .vmf a .bsp ke stažení zde<<

Komentáře

#1 |
KoRis dne 15.10.2011 14:49:19 |
±0
dobře popsáno, jenom bych osobně ani takovejdle článek nedělal, protože zrovna u věcí jako "tajná místnost" nebo "tajnej podpis" atp jde hlavně o autorovu vynalézavost a hravost :)))
#2 |
amater1001 dne 22.10.2011 12:24:23 |
±0
dobrej článek :)
dal bych tam ,jak vytvořit přůstřelnou a průhlednou stěnu z jedné strany.
#3 |
MichaelMik dne 03.11.2011 13:48:11 |
+1
a bude tedy ten clanek se svetelnymi efekty? :D

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 43% [3 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 29% [2 Hlasů]
Dobré Dobré 29% [2 Hlasů]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

nazdar

(Backup)
bullet.gif

osvět...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

spawn...

(Dominik Rozporka)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 914
bullet.gif Nejnovější člen: slayerx1