|
|
Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.
|
|
|
|
Jak vytvořit tajnou místnost
| |
| Jelikož mi minule nikdo nenapsal žádný návrh na článek, tak budu pokračovat podle sebe. V tomto článku si tedy vytvoříme dvě tajné místnosti - jedna bude mít průchozí zeď a ta druhá se bude otevírat neviditelným tlačítkem. V dalším článku (pravděpodobně zítra) bychom si v této tajné místnosti vytvořili "disco". ( tzn. nějakou tu hudbu, světelné/laserové efekty, taneční parket, atd... )
Budu pokračovat v ukázkové mapě, kterou jsem přejmenoval a má teď pracovní název mg_tvorbamap_cz. Prefix mg_ je podle módu MiniGame.
Místnost č. 1 - PRŮCHOZÍ STĚNA
1. Vytvoříme si stěnu ve které chceme mít průchod. Stěnu "rozřežeme" pomocí nástroje Clipping tool tak, aby se hráč při průchodu musel skrčit. Jak se pracuje s nástrojem Clipping tool snad nemusím psát - stačí si přečíst článek "Clipping Tool & Vertex Tool" , princip fungování je ve verzi 4.1 více méně stejný.
2. Za stěnou si pomocí bloků vytvarujeme tajnou místnost, pozor na vytvoření leaku. Jako malou radu doporučuji tvořit stěny s texturou nodraw a teprve nakonec jim dát pomocí nástroje Toogle texture application potřebnou texturu. Krásně se nám tak optimalizuje mapa a zbytečně se ve hře nevykreslují stěny bloků, které nejsou vidět.
3. Na vnitřní stranu tajného vchodu umístíme texturu skla, abychom viděli co se děje venku. Klikneme proto na nástroj Toogle texture application, poté na browse kde vybereme vhodnou texturu skla (anglicky glass). Teď najděte nápis Mode: Lift+Select, klikněte na něj a vyberte položku Apply (texture + values) - toto nám zaručí, že se bude aplikovat nejen textura, ale i hodnota. Teď stačí kliknout v okně camera na vnitřní stranu tajného vchodu a tím se na něj aplikuje textura skla a stane se průhledným.
4. Samotná průhlednost ale nezaručí jeho průchodnost, proto stiskneme ctrl+t a vytvoříme z něj entitu func_illusionary.
5. A to je všechno - máme hotovou první průchozí stěnu. zvenku má texturu zdi a její vchod je tak neviditelný a zevnitř je průhledná.
Místnost č. 2 - NEVIDITELNÉ TLAČÍTKO
1. Druhý tajný vchod se bude otevírat po stisknutí neviditelného tlačítka, opět si proto vytvoříme místnost a vytvarujeme vstup.
2. Klikneme na vchod, stiskneme ctrl+t a vytvoříme z něj entitu func_door.Tuto entitu pojmenujeme např. jako tajnedvere. Další věci tu snad ani nastavovat nemusíme, já pouze změním položku Delay Before Reset na 10 (za kolik vteřin se dveře po otevření opět zavřou), Blocking Damage na 5 (kolik života to ubere hráči pokud se bude snažit dveře blokovat) a Move Direction na -90 0 0 (jakým směrem se mají dveře otevírat)
3. V této entitě ještě přepneme nahoře na záložku flags a odškrtneme Touch opens (jinak by se nám dveře otevřely po doteku hráčem nezávisle na tlačítku - a to přece nechceme)
4. Teď uděláme další blok s texturou invisible nebo trigger (je jedno jakou texturu si vyberete, obě jsou neviditelné - textura invisible je však neprůchozí naopak triggerem jde projít)
5. Z bloku vytvoříme entitu func_button, přepneme na Outputs a vyplníme podle předlohy:
My output named: OnPressed
Targets entities named: tajnedvere
Via this input: Open
6. Ve func_button přepneme na záložku Flags a zaškrtneme volbu Don´t move (aby se tlačítko po aktivaci nepohybovalo) a Use Activates (aktivní po stisku hráčem)
7. Hotovo, druhá místnost která se otevře stisknutím tajného neviditelného tlačítka je plně funkční. Možná ještě zkopírujte neviditené tlačítko a vložte ho do tajné místnosti (jinak se z ní nikdo nedostane až se po deseti vteřinách zavřou dveře :D )
>> Ukázková mapa mg_tvorbamap_cz ve formátu .vmf a .bsp ke stažení zde<< |
|
|
|
|
#1 |
dne 15.10.2011 14:49:19
| ±0
#2 |
dne 22.10.2011 12:24:23
| ±0
#3 |
dne 03.11.2011 13:48:11
| +1
|
|
|
Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.
|
|
|
|
Nejnovější příspěvky (BRUT)
(Asiimovicek)
(Gyuki)
(nifty)
(Backup)
(boxolop1)
(boxolop1)
(boxolop1)
(Slivka)
(latins)
|
|
|
Hosté on-line: 30
Členové on-line: 0
Registrovaní členové: 949
Nejnovější člen: verseludes
|
|
| |