tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

12.05.2017 22:22:13
Abych naštval Backapu, že má další práci, tak jsem mu tam hodil jednu prosbu.
Děkuji ;)
±0


11.05.2017 15:29:38
O hodně přicházíš :D
±0


11.05.2017 11:14:29
Jsem antisociál a na srazy nejezdím... :D
±0


10.05.2017 21:53:37
Už dlouho jsem to tu nenapsal, takže....
... zakalíme? Pívo? Dejvice nebo Jižák?
#TMsraz
±0


08.05.2017 19:32:50
dik moc
±0


05.05.2017 21:14:39
Samozřejmě, stačí při kompilaci "na expert" přidat k csg parametr -wadinclude mojetextury.wad
+1


05.05.2017 14:19:17
jde v hammeru zkompilovat wad do bsp, abych nemusel pouzivat batch ktery mi nefunguje?
±0


27.04.2017 21:40:49
To je zvláštní, to by mělo. Zkus to ještě prozkoumat a kdyby nic, hoď to na fórum
+1


27.04.2017 10:25:36
kdyz dam load pointfile, tak se mi ty cary nezobrazi ve 3d view. co s tim?
±0


24.04.2017 09:44:05
Nejspíš tam máš leak, takže se ti nezkompiluje vis/rad.
±0


Dveře na nastavitelný kód

(Oříšky)

Je načase rozebrat "dveře na šestimístný číselný nastavitelný kód". Podíváme se jak dají využít brushové entity jako zajímavá součást skriptu.



Všem nejspíš již známé video z května roku 2010. Neukojitelná touha vytvořit nastavitelný kód ve mně dřímala od dob vytvoření klasických dveří na kód. Probudila se po zjištění, že func_pushable umí sepnout trigger_multiple. A právě pushable je důležitou součástí nastavitelného kódu. Je součástí paměti.

nastkod1
Do této paměti se ukládá kód. Je to pole bitů 6x9. Každý řádek je jedna pozice kódu (1. - 6.). Každý sloupec je jeden znak kódu (1-9). Heslo 421337 vypadá v tom poli takto (řádky jdou odspoda nahoru):
000000100
001000000
001000000
100000000
010000000
000100000

nastkod2
Toto je jeden bit. Součásti, ze kterých se skládá:
1, func_pushable
2, func_door, směr nahoru
3, func_door, směr doleva, k jedničce
4, trigger_multiple
5, func_door, opět směr k jedničce
Funkce součástí:
1, žádná zvláštní funkce, jen se nechává posunovat všemi těmi dveřmi a spouští trigger_multiple
2, vysune pushable nahoru, čímž ho postaví do rány dveřím č. 3 (nastaví hodnotu bitu)
3, pokud je pushable vysunutý nahoru, klepne do něj a prostrčí ho triggerem (přečte hodnotu triggeru)
4, nechává se spínat pushablem (vrací hodnotu bitu)
5, posune pushable do pozice před čtením (klepnutím dveřmi č. 3) (umožňuje opakovat čtení)

Kdybychom chtěli mít kód pouze jednomístný (tzn jen jedno číslo 1-9), měli bychom jednu řádku těchto bitů. Tlačítka nastavovací klávesnice by spínaly nastavovací func_door (č.2). Tyto nastavovače by měly v targetu jméno devíti changetargetů, které by následně nastavovací klávesnici deaktivovaly. Tlačítka otevírací klávesnice by měly targety na ověřovací func_door (č.3). Tyto ověřovače by měly target na jeden velký resetovač (func_door č.5, stačí jeden velký pro všechny pushably). Zbývá nám ještě trigger_multiple (stačí také jeden), který má target přímo na zamknuté dveře.

nastkod3

Pro vícemístné kódy je to složitější. Nastavovače nejdříve mají targety na trigger_changetargety, které změní cíle nastavovacích tlačítek na další řádek nastavovačů. Až poslední řádek nastavovačů má trigger_changetargety, které nastavovací tlačítka deaktivují.
To stejné musíme provést i s otevíracími tlačítky. Otevírací func_doory mění targety otevíracím tlačítkům. Kromě toho si potřebujeme vytvořit dvě počítadla. Jedno na počet stisknutých tlačítek, které bude spínané vedle otevíracích func_doorů. Druhé na počet správně uhodnutých znaků hesla, které bude spínáno triggerem_multiple.
Při naplnění prvního počítadla resetujeme druhé počítadlo a sepneme resetovací func_door.

nastkod4

To je asi vše k tomuto starému nastavitelnému kódu. Kdybych ho měl vyrobit teď znovu, nejspíše bych ho udělal jinak, přes spousty changetargetů a relé. Na druhou stranu, mechanická paměť má své kouzlo, které jí rozhodně nemůžeme upřít.

Příkladová mapa.

Komentáře

#1 |
J0ck3r dne 06.08.2013 12:04:59 |
±0
Smekam
#2 |
KoRis dne 06.08.2013 22:18:41 |
+1
OLD.

:D :D :D :D Ale tím neshazuji, že mě to i dnes neudivuje, čeho je jeden fakánek schopen v CSku stvořit :-)
#3 |
Dejvy dne 17.08.2013 00:42:59 |
±0
omg hardcore :D
#4 |
lynx dne 18.08.2013 19:13:27 |
+1
www.my-coloring.net/Images/Small/Famous-characters-Troll-face-Cereal-Guy-141076.png

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 100% [3 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Problém se zbra...

(Backup)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

nazdar

(Backup)
bullet.gif

osvět...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

spawn...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

BOMBA

(Gordon Freeman)
bullet.gif

SourceMod Tvorb...

(EMINEM)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 910
bullet.gif Nejnovější člen: F3AR