updatovali sme na našom http://BRUT.me Portali mašinu s hernými servermi a ostalo nám nejaké miesto pre ďalšie servery hlasujte v ankete alebo pridajte aj svoj nápad, aký by sme mohli spustiť http://brut.me/vi...amp;t=5184
Dnes se mrkneme na takový zajímavý skriptík - prkno, které praskne, když na něm budete stát delší dobu. Kdybychom chtěli vyrobit prkno, které praskne hned když na něj vztoupíme, tak by to bylo lehké - jeden trigger_multiple, v horším případě ještě dva trigger_changetarget.
My ale budeme potřebovat celkem sedm entit, a to: func_breakable - to prkno func_trigger - bez našeho čidla bychom to nezvládli game_counter - počítadlo game_counter_set - resetovač počítadla (kvůli bezchybnosti)
3x trigger_changetarget - deaktivátory a aktivátory našeho čidla (kvůli bezchybnosti)
Tak se do toho pustíme, začneme nějakou primitivní místností ve které bude možnost někam umístit prkno jako lávku. Příklad:
Najdeme si nějakou texturu dřeva a vytvoříme prkno. Na prkno si dáme brush s texturou triggeru o stejné šířce jako naše prkno a o délce takové, aby měl okraje 32 jednotek od okrajů propasti:
Z prkna uděláme func_breakable a nastavíme mu tyto vlastnosti: Name: prkno_break
Target on break: prkno_krup
Strenght: 100
Material type: Wood
Z brushe s texturou triggeru uděláme trigger_multiple a nastavíme mu tyto vlastnosti: Name: prkno_trigg
Target: prkno_count
Delay before reset: 0.1
Dále vložíme do mapy entity game_counter, game_counter_set a 3x trigger_changetarget. Dáme jim tyhle vlastnosti: game_counter Name: prkno_count
Target: prkno_break
Limit value: 30
Flags: Reset On fire
3. trigger_changetarget Name: game_playerspawn
Target: prkno_trigg
New Target: prkno_count
Jak to funguje?
Když stoupnete na lávku, vlezete do trigger_multiple, který každých 0,1 sekundy aktivuje game_counter, který při dovršení 30 aktivací praskne func_breakable a resetuje se.
game_counter_set zajišťuje, aby při každém novém kole byl game_counter resetovaný.
1. a 2. trigger_changetarget při prasknutí func_brakable deaktivuje trigger_multiple; 3. trigger_changetarget ho při novém kole opět aktivuje.