tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

25.11.2024 11:28:42
updatovali sme na našom http://BRUT.me Portali mašinu s hernými servermi a ostalo nám nejaké miesto pre ďalšie servery :) hlasujte v ankete alebo pridajte aj svoj nápad, aký by sme mohli spustiť http://brut.me/vi...amp;t=5184
±0


30.08.2024 13:05:52
Ano, slouží od toho lights.rad file (případně jiný název). Nastavuje se v RAD sekci.
±0


12.05.2024 22:40:06
existuje v goldsrc možnost textur ktoré vytvárajú osvetlenie?
±0


13.01.2024 19:02:53
bohužel je rozmanitost map dost limitována enginem
±0


13.01.2024 19:01:49
na kotelně už je přes 10 let rc cars mód :)
±0


19.12.2023 22:14:07
Viděl jsem Rally mod na GoldSRC ale mod přímo na serveru v CS 1.6 mě teda překvapil :)

PS.: Já tak nemám rád ty nové shorts videa na výšku co se nedají posouvat.
±0


07.11.2023 12:13:08
Rocket League v CS 1.6? Kam se hrabe BMod...
https://www.youtu...svJz-FS8Yo
+1


04.11.2023 19:11:48
Jedli ste už niekto fritovaný snickers? je to pecka.
-1


15.12.2022 15:52:59
ako kto, praví Bruti mladnú :D inak aj napriek tomu, že je to tu už mrtve, všetko najlepšie;)
±0


13.12.2022 12:35:18
Zítra to bude 13 let od založení tohoto portálu.
To já jen tak, abyste si uvědomili, jak rychle stárnete.
±0


Začínáme hammerovat - 2. díl

(Základy)

V minulém díle jsme si stáhli hammer. V tomto díle si ho správně nastavíme.
Nejdříve spustíme hammer. Spusíme ho jednoduše přes hammer.exe, který je ve složce, kam jsme si rozbalili náš balíček. Po spuštění vyskočí tato hláška:

Klikneme na Ne, protože nepotřebujeme příručku.
Otevře se nám nastavení na záložce General

Zde si můžeme nastavit Undo Levels - kolikrát můžeme dát Undo. Pokud nemáte starý PC, klidně si nastavte více než 50, občas se to hodí. Pokud máte zaškrtlé Use independent window cofigurations, tak to odškrtněte.
Přepneme na záložku 3D views, kde posuneme posuvník Model render distance úplně doprava, takže na 2000.
Další na řadě je záložka Textures
Zde by měl už být v seznamu soubor zhlt.wad. Pokud tam není, tak klikněte na Add WAD a najděte ve složce s VHE soubor zhlt.wad.
Stiskněte Add WAD, jděte do kořenového adresáře Half-Life, dále do složky Valve a zvole soubory halflife.wad a decals.wad. Potvrďte. To jsou ty nejzákladnější textury z Half-Life - u těch si můžeme být jistí, že je mají i všichni ostatní (o tom později).
Přepneme na záložku Game Configuration. Takto to vypadá po vyplnění, takže do práce:

Klikneme na horní tlačítko Edit - otevře se nám nové okno kde stiskneme Add. Vyplníme jméno naší konfikurace - to je naprosto libovolné, používejte ale jen písmena bez diakritiky. Pro příklad - já používám cs. Odklikneme Ok a poté Close - dostamene se zpět do Game Configuration.
Pod tlačítkem Edit jsou dvě tlačítka - Add a Edit. Klepneme na Add, najdeme složku s VHE, vlezeme do složky fgd a zvolíme soubor cs16expert-hex805.fgd; potvrdíme.
Teď klikneme na Browse... vedle Game Executable Directory - to je kořenový adresář Half-Life, takže ho najdeme a potvrdíme.
Další je Mod Directory - to je složka modifikace, takže pokud máte csko, tak je to cstrike; pokud chcete dělat mapy třeba do Half-Life, tak je to valve.
Následuje Game Directory - to je složka valve, které je v adresáři Half-Life.
Nakonec tu máme RMF Directory - tu si nastavíme do složky maps, která je ve složce s VHE (pokud jí tam nemáte, tak si ji vyrobte).
To by bylo asi z této záložky všechno, přepneme na další záložku - Build Programs. Zde opět můžete vidět, jak to vypadá vyplněné:

Game Executable - soubor hl.exe, nachází se v kořenovém adresáři Half-Life
CSG Executable - soubor hlcsg.exe, nachází se ve složce s VHE
BSP Executable - soubor hlbsp.exe, nachází se ve složce s VHE
VIS Executable - soubor hlvis.exe, nachází se ve složce s VHE
RAD Executable - soubor hlrad.exe, nachází se ve složce s VHE
Place compiled maps in this directory before running the game - složka maps, nachází se ve složce s modifikací.
Nakonec potvrdíme nastavení a restartujeme VHE.

V dalším díle se podíváme na ovládání VHE.

Komentáře

#1 |
hugisek dne 14.05.2010 19:41:20 |
+1
Moc děkuju, je to první návod kterej je srozumitelnej a to úplně :)doufam že tu nějakiou dobu vydžím :)
#2 |
Backup dne 02.07.2010 16:23:09 |
±0
Ještě dodatek - pokud máte csko nebo hammer v takových úchylných složkách jako C:\Program Files\Valve\, C:\Program Files\Counter-Strike 1.6\, nebo C:\Documents and Settings\Jan Novák\Plocha (plocha), tak si ho radši přesuňte rovnou na disk jako to mám já (C:\csko) - takže např. přesuňte csko z C:\Program Files\Valve do C:\valve (ano, raději malé v), ať nemáte případné problémy. Nezapomeňte poté přenastavit nastavení hammeru.
#3 |
tengi dne 06.09.2010 19:39:11 |
±0
ja nemuzu najit to zhlt.wad [color=#6600ff][/color]:(
#4 |
Backup dne 06.09.2010 20:30:40 |
+1
Měl bys ho mít ve složce s VHE (hammer). Pokud ho tam nemáš, tak si stáhni náš balíček.
#5 |
Cinska polivka dne 24.10.2010 00:58:32 |
±0
Já mám CSko v - jak ty říkáš - uchylné složce C:\Program Files\Steam\steamapps\chinese_soup\counter-strike\ a nemám žádný problém zatím :)
#6 |
XXL_cz dne 24.10.2010 10:38:57 |
±0
ale hammer máš určitě ve stejnym umístění jako CS: C:\Program Files\Steam\steamapps\chinese_soup\ nebo ne?
#7 |
Backup dne 24.10.2010 11:29:34 |
±0
jde spíš o cestu k texturám a o kompilaci na expert
#8 |
Cinska polivka dne 24.10.2010 13:27:44 |
±0
C:\hammer\hammer.exe je cesta k hammeru
Backup: aha
#9 |
Steronik dne 24.12.2010 20:31:26 |
±0
Nechapu to delal jsem vsecko podle navodu restartuju VHE a furt tam nic neni ani 1 ikanka na kterou se da kliknout (nektere se daji otevrit ale neni tam vubec nic) jo a ty veci z balicku musi byt ve slozce cstrike ??? meto neslo tak jsem to dal na plochu a otevrel sem to tam...
#10 |
XXL_cz dne 24.12.2010 23:32:07 |
±0
A jde aspoň File -> New?

protože dokud něco nezačneš tak nemůžeš mačkat ty velký tlačítka.

A nebo si tam ještě nedal žádný textury.
#11 |
jokii dne 05.01.2011 10:28:53 |
±0
ahoj potreboval bych radu jak zaprve jak si vytvorim ve VHE postavu ct a postavu T a pak kdyz dam run tak mi to pise nejake chyby v tools mam vse spravne nevim proc mi to dela uz mam ten hammer posruhe a furt ten samy problem prosim za radu bych byl velice rad
#12 |
XXL_cz dne 05.01.2011 13:49:23 |
±0
jestli myslíš postavou místa kde se může někdo objevit (spawn) tak to je pro CT: info_player_start a pro T: info_player_deathmatch

A to, že ti nejde kompilace může být protože máš spatně úmístěnou hru, hammer a nebo oboje.

měl by sis hned na začátku disku vytvořit 1 složku ve které budou další 3 složky: counter-strike (hra), hammer (editor map), a složka ve které budeš mít mapy.

Backup i říkal že prej vadí mezery a speciální znaky (jako je třeba . a -) v názvech složek. Ale u mě to funguje normálně.

Na 1 PC tyto 3 složky mám ve složce z názvem Counter - Strike 1.6 + hammer.

Jo a kompiluj na expert.
#13 |
Backup dne 05.01.2011 15:25:24 |
±0
Stačilo by dát odkaz na článek o první místnosti a nepsat zas takový slohy, kde jen odpapouškuješ něco, co už na webu dávno je.
#14 |
jokii dne 05.01.2011 17:09:39 |
±0
no takze to zkusim vyresit tou preinstalizaci
#15 |
jokii dne 05.01.2011 17:42:57 |
±0
no napadlo me ze je mozna problem i to ze mam nonsteam
#16 |
Backup dne 05.01.2011 17:47:12 |
±0
To rozhodně problém není, ohledně tvoření map je to spíše výhoda.
Stáhni si základní balíček s hammerem (pokud ho nemáš z těchto stránek) a přečti si můj komentář.
#17 |
jokii dne 05.01.2011 18:14:04 |
±0
no udelal sem vse podle navodu a furt mi to pise chyby kdyz dam run
#18 |
jokii dne 05.01.2011 18:21:07 |
±0
jooo uz mi to jede :) diiky mooc :) sem tu hru pak jen restartoval a uz to jeloo diky moocko :)
#19 |
stekr0 dne 16.01.2011 21:06:16 |
±0
Co když ve fgd nemám cs16expert-hex805.fgd ale ve fgd\Counter-strike mám halflife-cs.fgd ?? je to špatně ??
#20 |
Backup dne 16.01.2011 21:24:18 |
±0
Špatně to není, ale budou ti chybět nějaké entity. To lepší fgd najdeš např. v tom našem balíčku.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 100% [6 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 31

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 949
bullet.gif Nejnovější člen: verseludes