Krychle, kvádry, hranoly a jehlany - na to všechno se dnes podíváme. Také se podíváme, co je to ten záhadný "arch".
Druhy brushů se vybírají v Object baru, který je na tomto obrázku označen číslem 3:
![Popis funkcí hammeru v hlavním okně](images/articles/popis_funkci.png)
V roletovém menu Objects máme na výběr tyto druhy brushů - block, wedge, cylinder, spike a arch.
Block
Block je klasický kvádr na který jsme zvyklí z každodenní tvorby map.
![kvádr](images/articles/brushe1.png)
Wedge
Wedge je trojboký hranol. Nenašel jsem pro něj uplatnění, jelikož je potřeba následná manipulace (otáčení, změna velikosti, někdy i pohyb vertexů). Pro výrobu trojbokých hranolů preferuji vložení kvádru a následné spojení dvou dvojic vertexů.
![trojboký hranol](images/articles/brushe2.png)
Cylinder
Cylinder se tváří jako válec. Samozřejmě jako všude jinde v 3D grafice je to v podstatě jen pravidelný n-boký hranol. Počet boků nastavíte parametrem Faces, který je hned pod roletovým menu.
![pravidelný n-boký hranol](images/articles/brushe3.png)
Spike
Spike je pravidelný n-boký jehlan. Počet boků nastavíte parametrem Faces, který je hned pod roletovým menu.
![pravidelný n-boký jehlan](images/articles/brushe4.png)
Arch
Arch je oblouk. Je moc zajímavý nástroj. Kromě výroby oblouků se hodí též na výrobu prstenců (prostorových mezikruží) a točitých schodů. U tohoto brushe je zakázaný parametr Faces, to se ale napraví poté, co potvrdíme nový brush Enterem - vyskočí nám okno, kde si bude možné vše nastavit.
Wall width: - určuje šířku stěn.
Number of Sides: - určuje počet stěn
Arc: - určuje s jak velkým obloukem budeme pracovat
[Circle] - nastaví Arc na 360°
Start Angle: - určuje úhel od kterého se začíná počítat velikost oblouku
Add Height: - určuje výšku o kterou se posnou jednotlivé brushe (výroba točitých schodů)
[Preview] - vykreslí půdorys našeho oblouku
![prstenec](images/articles/brushe5.png)
![točité schodiště](images/articles/brushe6.png)
|