tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

17.11.2017 17:29:59
že.
±0


16.11.2017 15:48:08
Originálne.
±0


12.11.2017 23:39:25
@bign: Protože tě nikdo nemá rád. :(
±0


11.11.2017 11:00:31
Pyčo, prečo nejde VHE chat.
±0


08.11.2017 09:51:04
Taky se přidávám :D
+1


08.11.2017 00:46:32
@Dominio: Souhlasím.
+1


07.11.2017 19:17:22
@bign: Tebe nesnáší všichni.
±0


07.11.2017 11:10:00
Všetkých vás neznášam
±0


02.11.2017 20:11:23
@Gordon Freeman: Trochu opožděná reakce ale dlouho jsem tu nebyl - Tenhle mód jsem hrál už asi před rokem a řechtal jsem se u toho jak kůň. :D Jeden s nejlepších módů co jsem kdy hrál. Z nějakýho důvodu mě to celou dobu i přes tu hromadu failů pořád přišlo vtipný.

Například zrovna ta část s továrnou na lambda znaky kde jsi musel skrz ní dostat securiťáka živého což byl kurevsky těžký úkol a vždycky když ti umřel tak ti hra ještě napsala něco ve smyslu: "Subjekt nechal personál výcviku svévolně umřít bez dozoru" :D :D

Ale nejlepší mi přišla část ve videu 3:53 to když jsem viděl poprvé tak jsem si poprskal monitor. :D

Akorát jsem jednou musel použil cheat na zpomalení hry (host_framerate) a to v části s myčkou kde se musel obskočit ten velkej kartáč.
±0


31.10.2017 17:16:46
existuje niejaky kompilator, ktory nepokazi teleporty ako winbspc? proste sa niejak bugnu a niesu na mape..
±0


Clipping Tool & Vertex Tool

(Funkce)

vertex tool

Vertex tool



Vertex tool je nástroj určený k hýbání vertexy (vrcholy).
S tímto nástrojem se pracuje celkem jednoduše. Označíme brush, který chceme upravit a zapneme Vertex tool (příp. zapneme Vertex tool a pak označíme brush). Vertexy se dají označit jak v 2D okně, tak v 3D okně - pro výber více vertexů stlačíme klávesu CTRL. Můžeme též upravovat i více brushů najednou; tam se ale nedají vybrat verexy, které jsou na stejné pozici jako vertexy druhého brushe - je potřeba je označit pomocí výberu v 2D okně. Vertexy se také dají spojovat - to uděláme tak, že zvolený vertex posuneme na pozici druhého - teď by mělo vyskočit okno, které se nás ptá, zda-li chceme spojit vertexy ("Merge verticles") - samožřejmě klikneme na Ano. Změny v brushi potvrdíme navrácením do Select modu, nebo označením jiného brushe.

K čemu se to tedy hodí? Uvedu dva příklady, jak Vertex tool využít. Možností využítí jsou samozřejmě spousty.

Tvorba trosek


Nakopírujeme si několikrát vedle sebe ten stejný brush a některým brushům budeme posouvat vertexy, až nám z toho vznikne pobořená zeď, viz screeny:
Vertex-Clipping_tool01.pngVertex-Clipping_tool02.pngVertex-Clipping_tool03.pngVertex-Clipping_tool04.pngVertex-Clipping_tool05.png

Tvorba skal


Vytvoříme si kvádr, kterů bude mít stejnou délku jako výšku - z bočního pohledu čtverec. Nyní z ní vytvoříme trojboký hranol - spojíme v bočním pohledu nějaké dva vertexy a potvrdíme. Nyní tento "trouhelník" (z bočního pohledu je to rovnoramenný pravoúhlý trojúhelník) zkopírujeme a otočíme tak, aby vzniknul původní "čtverec". Tento "čtverec" si opět zkopírujeme a otočíme tak, aby tyto 4 brushe měly jednu společnou pozici vertexů, a to nejlépe nahoře. Tento vzniklý "obdélník" opět zkopírujeme a otočíme tak, aby všech těchto 8 brushů měly jednu společnou pozici vertexů - měl by to být střed nově vzniklého "čtverce". To bychom měli základ pro tvorbu skal - ten můžeme kopírovat tak dlouho, dokud nevytvoříme dostatečně velkou skálu. Nyní si označíme všechny naše "trojúhelníky" a přepneme do Vertex módu. Teď si vždy v bočním pohledu vytvoříme výběr, kterým vybereme společné pozice vertexů a ty posuneme buď dozadu, nebo dopředu - tím nám vzniknou nerovnosti na skále a přidáme tak mapě na realističnosti. Pokud jste nepochopili nějaký krok, jsou tu pro vás screeny:
Vertex-Clipping_tool06.pngVertex-Clipping_tool07.pngVertex-Clipping_tool08.pngVertex-Clipping_tool09.pngVertex-Clipping_tool10.png



clipping tool

Clipping tool



Clipping tool je nástroj určený na ořezávání brushů.
Nejprve označíme brush, který chceme seříznout a přepneme na clipping tool. Poté v 2D pohedu natáhneme úsečku, která nám určí, jak se brush seřízne - tučně vytažená oblast je to, co nám zůstane, červeně čárkovaná oblast je to, co se odřízne a zahodí. V 3D pohledu se nám zachová to, co je bíle; to co je žlutě se zahodí. Seříznutí potvrdíme stisknutím Enteru.
Stejně jako u vertex toolu ukážu nějaký ten příklad využití.

Tvorba zatáčky u složitější chodby


V naší mapě jsme vyrobili nějakou složitější chodbu, kde je např. zaoblený strop (já jsem ho vytvářel pomocí vertex toolu) a nyní chceme udělat zatáčku o úhlu 90°. Zkopírujeme si tedy naši chodbu a otočíme tak, aby se překrývaly v tom rohu, kde chceme udělat zatáčku. Nyní označíme první část a seřízmene ji pod úhlem 45° - tím vytvoříme jakousi úhlopříčku v té zatáčce. Když totéž uděláme i u druhé části, máme zatáčku. Pro jistotu přikládám screeny:
Vertex-Clipping_tool11.pngVertex-Clipping_tool12.pngVertex-Clipping_tool13.pngVertex-Clipping_tool14.pngVertex-Clipping_tool15.png



Dodatek 22. 6. 2010:
Vertex tool:
Označením žlutého čtverečku a stisknutím klávesové zkratky Ctrl + F se daná stěra rozdělí v půlce a vytvoří se tak nové vertexy.
Označením více vertexů a stisknutím klávesové zkratky Alt + E vyvoláte dialogové okno, ve kterém lze změnit vzájemná zvdálenost mezi označenými vertexy.
Opěnovným klepáním na ikonku vertex toolu projíždíte tři módy - vertexy a středy hran; pouze vertexy; pouze středy hran.
Clipping tool:
Po zmáčknutí klávesy o se vám zobrazí rozměry, které bude mít brush poté, co ho oříznete.
Opětovným klepáním na ikonku clipping toolu projíždíte tři módy - oříznutí brushe z jedné strany; ožíznutí brushe z druhé strany; rozříznutí brushe na více dílů.

Komentáře

#1 |
Lentilko dne 06.08.2011 12:58:06 |
+1
Vertex jsem nepoužíval, ale teď koukám, že je to dcl dobrá věc.. :)
#2 |
tom711 dne 09.10.2011 07:30:43 |
±0
Tomu ver vertex tool je jedna z najsilnejsich veci vo VHE samozrejme ak ho ovladame :D
#3 |
Gravitr dne 16.04.2012 16:20:14 |
+1
Po tom co se mi stalo, nedoporučuju používat clipping tool
#4 |
XXL_cz dne 16.04.2012 20:51:24 |
+1
Jo, mě s toho jednou i zmodrala obrazovka :D ale to bylo proto, že sem stim dělal blbosti.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 100% [1 Hlas]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

too much entities

(Backup)
bullet.gif

CS:GO - Úprava ...

(EMINEM)
bullet.gif

Moje začátky

(Backup)
bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 2

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 916
bullet.gif Nejnovější člen: Xaggy