Vyřezáváte objekty carvem? Dejte si pozor, carve je dobrý sluha, ale špatný pán. Jako důkaz ukážu pár příkladů.
První příklad - vyřezávání mimo mřížku:
Použití carvu a mřížky o jemnosti 1 je opravdu vražedné. V tomto případě bych se snažil mermomocí vyhnout jakémukoli vyřezávání, ale pokud vy to bylo nezbytné, zarovnal bych tyto objekty tak, aby jich bylo co nejvíce na stejné ose (v mém případě ve stejné výšce):
Druhý příklad - kruhové otvory:
Na obrázku to nevypadá tak hrozně, ale ve hře se dějí moc zajímavé věci - průhledné facy, škvíry, neviditelné stěny... Při používání válců bych se určitě snažil co nejvíce vyhnout carvu a místo toho bych použil třeba arch, který bych následně upravil vertex toolem:
Třetí příklad - obruče:
To stejné jako u předchozího příkladu. Na toto je přitom funkce arch dělaná, tak proč to dělat špatně a složitě, když to jde korektně a lehce?
Čtvrtý příklad - opakované vyřezávání:
Takto to dopadá, když zvětšujeme otvor tím, že ho vyřízneme větším objektem. Stačilo by použít Undo:
Pátý příklad - lahůdka na závěr:
|
fakt dobry