tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

17.11.2017 17:29:59
že.
±0


16.11.2017 15:48:08
Originálne.
±0


12.11.2017 23:39:25
@bign: Protože tě nikdo nemá rád. :(
±0


11.11.2017 11:00:31
Pyčo, prečo nejde VHE chat.
±0


08.11.2017 09:51:04
Taky se přidávám :D
+1


08.11.2017 00:46:32
@Dominio: Souhlasím.
+1


07.11.2017 19:17:22
@bign: Tebe nesnáší všichni.
±0


07.11.2017 11:10:00
Všetkých vás neznášam
±0


02.11.2017 20:11:23
@Gordon Freeman: Trochu opožděná reakce ale dlouho jsem tu nebyl - Tenhle mód jsem hrál už asi před rokem a řechtal jsem se u toho jak kůň. :D Jeden s nejlepších módů co jsem kdy hrál. Z nějakýho důvodu mě to celou dobu i přes tu hromadu failů pořád přišlo vtipný.

Například zrovna ta část s továrnou na lambda znaky kde jsi musel skrz ní dostat securiťáka živého což byl kurevsky těžký úkol a vždycky když ti umřel tak ti hra ještě napsala něco ve smyslu: "Subjekt nechal personál výcviku svévolně umřít bez dozoru" :D :D

Ale nejlepší mi přišla část ve videu 3:53 to když jsem viděl poprvé tak jsem si poprskal monitor. :D

Akorát jsem jednou musel použil cheat na zpomalení hry (host_framerate) a to v části s myčkou kde se musel obskočit ten velkej kartáč.
±0


31.10.2017 17:16:46
existuje niejaky kompilator, ktory nepokazi teleporty ako winbspc? proste sa niejak bugnu a niesu na mape..
±0


Chodbové osvětlení

(Oříšky)

Jistě znáte takové to chodbové osvětlení, které se spouští pohybovým čidlem a po nějaké době se samo vypne - tak o to se dnes pokusíme.
Nejprve budeme potřebovat chodbu, kam dáme světlo. Světlo bude klasicky func_wall s nějakou texturou světla a 2x entita light - jedné dáme světelnost 100 a druhé 25 (světelnost je to poslední číslo z čtyřčíslí Brightness). Těmto světlům nastavíme jména 1p a 1p2 a ve flags jim nastavíme Initially dark a nakonec je přesuneme na stejné místo, takže 1p bude klasicé světlo co bude svítit a 1p2 bude takový ten mezistupeň před úplným zhasnutím.
chodba_svetlo1
Nyní si vytvoříme brush čidla (lepší by byl model, ale teď bude stačit brush), já jsem využil textury RED, která vyzařuje červené světlo. Tento brush převedeme na func_illusionary, ať nám nepřekáží a hlavně ať se na něm nepočítají zbytečné stíny.
chodba_svetlo2
Teď si musíme nějakým způsobem vytvořit okruh, který bude naše čidlo snímat. Vytvoříme válec, který nám bude symbolizovat oblast, kterou snímá čidlo. Otexturujeme ho texturou AAATRIGGER a převedeme na trigger_multiple. Nastavíme mu Target na 1pm a Delay before reset na 0.001. Teď je potřeba ho ořezat Clipping toolem tak, aby nevylézal "mimo mapu" - aby byl pouze uvnitř chodby. V mojí dvoupatrové příkladové mapě jedna oblast čidla vypadá takto:
chodba_svetlo3
Konečně se dostáváme k skriptování - tentokrát použijeme 4x trigger_relay a 3x multi_manager. Tak do toho, začneme reléčkama:

1. trigger_relay
Name: 1pon
Target: 1p
Trigger State: On
2. trigger_relay
Name: 1p2on
Target: 1p2
Trigger State: On
3. trigger_relay
Name: 1poff
Target: 1p
Trigger State: Off
4. trigger_relay
Name: 1p2off
Target: 1p2
Trigger State: Off

teď multimanažeři (hodnoty vkládáme s vyplým SmartEdit):
1. multi_manager
targetname 1pm
1pon 0
1poff 10
1p2on 10
1p2off 15
2. multi_manager
targetname 1pm
1pon 0
1p2off 0
3. multi_manager
targetname game_playerspawn
1poff 0
1p2off 0

Pokud máte ještě dost chuti, můžete si zkusit vytvořit ještě jedno čidlo - v příkladové mapě máte 2 patra - v prvním patře se entity jmenují 1p... a v druhém 2p...
chodba_svetlo4
Takže - jak to teda funguje? Trigger_relay jsou takové zapínače/vypínače - dokážou buď entitu zapnout, nebo vypnout. Já jsem je použil, aby nedocházelo k chybám. Po vstupu do triggeru se aktivuje 1. multi_manager, který nám rozžne první světlo, po 10 sekundách vypne první světlo a zapne druhé světlo; po 15 sekundách vypne druhé světlo. Takhle by nám ale světlo zhaslo i kdybychom pod tím čidlem jančili. Proto je tu 2. multi_manager se stejným jménem jako 1. multi_manager; ten nám pořád zapíná první světlo a vypíná druhé světlo - uržuje světlo zaplé. 3. multi_manager tu je z toho důvodu, aby nám světla nezůstala svítit do dalšího kola.

Přestože jsem se snažil se všech sil, zůstaly mi v tomto principu dvě chyby. První chyba je ta, že pokud opustíte trigger mezi desátou a patnáctou sekundou, světlo zůstane rosvícené navždy (do dalšího kola). Druhá chyba je ta, že pokud kolo skončí mezi nultou a desátou sekundou aktivovaného multi_manageru, v dalším kole je na začátku tma, ale poté se zapne druhé světlo, které po 5 vteřinách zhasne.

Příkladová mapa

Komentáře

#1 |
Backup dne 12.03.2010 16:51:21 |
+1
OPRAVA: u třetího multi_manageru nepoužívejte název roundreset ale název game_playerspawn!

(i když to vypadá, že mají stejnou funkci, je tomu jinak než jsem si myslel)
#2 |
Backup dne 17.03.2010 19:19:57 |
+2
OPRAVA Č.2: tak speciální název "roundreset" vůbec neexistuje...
#3 |
nomad dne 03.05.2011 20:29:15 |
+1
hele backupe a co tak udelat past nejaku ze ne svetlo ale mreze ktore sa vysunu spusti sa plyn a zabije ta to to by bol na kamere nejkej lepsie vidiet

myslim kameru ked das na monitor e a uvids hraca jak tam stoji a nve vylezt von
#4 |
Backup dne 04.05.2011 14:46:28 |
+2
Všechny potřebné články už tady jsou - multi_manager (časovadlo), func_door (mříže), trigger_camera (kamera), trigger_hurt (ubírání životů) - takže by pro tebe neměl být problém to vyrobit sám. Nemůžeme psát článek na každou kravinu co se vám vylíhne v hlavě.
#5 |
nomad dne 04.05.2011 18:52:57 |
+1
backupe to te chapu ja s tym nemam problem ale s tym ze kedy sa to aktivuje ja hccem aby som na ten "bod" vstupil a zatahnu sa mreze
#6 |
XXL_cz dne 04.05.2011 20:13:14 |
+2
no tak to co aktivuje multi_manager bude snad triger_multiple ne? dyť tam je skoro nekonečno možností jak tam ty věci kobinovat v hammeru takže to musíš umět dát dohromady. Nemůžou být články na 1000 věcí.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 67% [2 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 33% [1 Hlas]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

too much entities

(Backup)
bullet.gif

CS:GO - Úprava ...

(EMINEM)
bullet.gif

Moje začátky

(Backup)
bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 916
bullet.gif Nejnovější člen: Xaggy