Jak vyrobit surf mapu? Není to nic těžkého, tak se do toho pustíme.
Základním prvkem surf mapy je ta vlna po které jedeme. Z geometrického hlediska to jsou kosé hranoly, jejichž podstavu tvoří rovnoramenný trojúhelník.
Začneme tím, že si vytvoříme kvádr, který bude mít poměr šířky ku výšce 4:3 - například 256x512x192.
![surf1](images/articles/surf1.png)
Nyní pomocí vertex toolu spojíme vrchní vertexy tak, aby vznikl ten trojboký hranol.
![surf2](images/articles/surf2.png)
![surf3](images/articles/surf3.png)
Poté v select módu označíme tento brush a dvakrát na něj poklepeme, až se nám zmizí rohové úchytné body kolem brushe (úchytné body jsou takové ty čteverčky kolem brushe v 2D okně). V bočním 2D pohledu chytneme jeden z bočních úchytných bodů a stáhneme ho dolů - tím zkosíme ten náš hranol.
![surf4](images/articles/surf4.png)
Následně si tento hranol pomocí SHIFTu zduplikujeme a posuneme tak, aby nám na předchozí hranol navazoval; poté ho upravíme (zkosíme nebo natáhneme) podle potřeby. Takto posupujeme dokud nevytvoříme celou "vlnu". Tenhle princip použijeme na vytvoření dalších vln, až budeme mít nějakou lehkou mapu.
![surf5](images/articles/surf5.png)
To by bylo asi tak to nejtěžší. Nyní vyrobíme pár posledních malíčkostí a je to. Vytvoříme tedy startovní plošinu, kam umístíme spawn. Poté vytvoříme skybox - krychli s texturou sky, kterou roztáhneme přes celou mapu a následně jí vydlabeme pomocí funkce hollow (Pravé tlačítko myši -> hollow -> zadáme šířku zdi -> potvrdíme). Nesmíme zapomenout na světlo, takže kamkoli do mapy vložíme entitu light_environment.
Nakonec můžeme vložit do mapy ještě nějaké ty vychytávky, které nás například zabijí, když spadneme na zem (trigger_hurt), teleporty (trigger_teleport + info_teleport_destination), zbraně (armoury_entity), atd.
![surf6](images/articles/surf6.png)
příkladová mapa
|