Jak vyrobit surf mapu? Není to nic těžkého, tak se do toho pustíme.
Základním prvkem surf mapy je ta vlna po které jedeme. Z geometrického hlediska to jsou kosé hranoly, jejichž podstavu tvoří rovnoramenný trojúhelník.
Začneme tím, že si vytvoříme kvádr, který bude mít poměr šířky ku výšce 4:3 - například 256x512x192.
Nyní pomocí vertex toolu spojíme vrchní vertexy tak, aby vznikl ten trojboký hranol.
Poté v select módu označíme tento brush a dvakrát na něj poklepeme, až se nám zmizí rohové úchytné body kolem brushe (úchytné body jsou takové ty čteverčky kolem brushe v 2D okně). V bočním 2D pohledu chytneme jeden z bočních úchytných bodů a stáhneme ho dolů - tím zkosíme ten náš hranol.
Následně si tento hranol pomocí SHIFTu zduplikujeme a posuneme tak, aby nám na předchozí hranol navazoval; poté ho upravíme (zkosíme nebo natáhneme) podle potřeby. Takto posupujeme dokud nevytvoříme celou "vlnu". Tenhle princip použijeme na vytvoření dalších vln, až budeme mít nějakou lehkou mapu.
To by bylo asi tak to nejtěžší. Nyní vyrobíme pár posledních malíčkostí a je to. Vytvoříme tedy startovní plošinu, kam umístíme spawn. Poté vytvoříme skybox - krychli s texturou sky, kterou roztáhneme přes celou mapu a následně jí vydlabeme pomocí funkce hollow (Pravé tlačítko myši -> hollow -> zadáme šířku zdi -> potvrdíme). Nesmíme zapomenout na světlo, takže kamkoli do mapy vložíme entitu light_environment.
Nakonec můžeme vložit do mapy ještě nějaké ty vychytávky, které nás například zabijí, když spadneme na zem (trigger_hurt), teleporty (trigger_teleport + info_teleport_destination), zbraně (armoury_entity), atd.
příkladová mapa
|