Jak udělat auto, které známe z klasických podprůměrných fun map? Nebude to nic těžkého, když přeskočíme výrobu samotného auta. Kouknul jsem se do prefabů a zjistil jsem, že tam žádné auto není. Protože se mi ho nechtělo stahovat (natož vyrábět), použil jsem úklidový vozík a kancelářské křeslo.
Ze záhadného důvodu potřebujeme brush s texturou origin a ještě ze záhadnějšího důvodu ho můžeme dát kamkoli do vozidla. Označíme origin i vozidlo a uděláme z nich entitu func_vehicle, kterou vzápětí nastavíme:
Name: název vozidla, např. auto
Lenght of the vehicle: délka vozidla, tu zjistíme po označení vozidla na stavovém řádku.
Width of the vehicle: šířka vozidla, tu zjistíme po označení vozidla na stavovém řádku.
Height above track: vzdálenost mezi povrchem a vozidlem - u aut 0, u člunů a vrtulníků tam nastavíme vzdálenost od země.
Speed: rychlost vozidla, např 512
Damage on crush: kolik uberete hp tomu, koho přejedete; např 0
Nyní budeme potřebovat něco, čím toto auto budeme ovládat. Na to nám poslouží brush s texturou aaatrigger, který bude vymezovat prostor, ve kterém bude možné ovládat auto. Hráč se musí do tohoto bloku vejít, takže blok musí mít minimální velikost 32x32x72. Tento blok převedeme na entitu func_vehiclecontrols, které nastavíme atribut Vehicle Name na název vozidla, který jsme před chvílí nastavovali (v našem případě auto).
Nakonec mapu zkompilujeme a povozíme se na kancelářské židli.
Příkladová mapa
|