Texture application tool - co to je? Kde to najdu? Jak se s tím pracuje?
Je to nástroj na zarovnávání textur na jednotlivých facech objektu. Tímto nástrojem taky můžeme nastavit na každý face jinou texturu.
Najdete ho v levém panelu jako 6. ikonku od shora, je to obrázek krychle s každou stěnou jinak barevnou, na tomto obrázku je to velké modré písmeno F. S texture application se pracuje tak, že označíte jeden nebo více faců a těm pak nastavujete určité vlastnosti.
Vyskočilo nám okno se spoustou kolonek a tlačítek. Všechno má ale svůj účel, takže si to popíšeme.
Scale
Máme zde kolonku X a Y. Do těchto kolonek se zadává číslo, které určí, kolikrát se tato textura zvětší po dané ose. Pokud do X zadáme 0.5 a do Y 2, tak se textura dvakrát roztáhne do výšky a dvakrát zmenší do šířky.
Shift
Zde máme opět kolonky X a Y. Ty určují posunutí textury po daných osách. Pokud X nastavíme na 16 a Y na 64, tak se textura posune o 64 nahoru a o 16 doprava.
Rotation
Zde máme jedinou kolonku a ta určuje úhel, o který se otočí textura.
Justify
Tato šestice tlačítek nám usnadní práci s nastavováním scale a shift.
Fit - roztáhnutí textury na celý face
T - zarovnání nahoru
L - zarovnání vlevo
C - zarovnání na střed
R - zarovnání vpravo
B - zarovnání dolů
Treat as one
Pokud máte označených více faců a toto zaškrtnete, facy se budou chovat jako jeden.
Align
Toto se velice těžko popisuje slovy, takže využiji obrázky z developer.valvesoftware.com, kde je krásně vidět, jak to dopadne, když zaškrtnete World nebo Face.
Size
Velikost vybrané textury.
Texture group
WAD, z kterého chcete používat textury. Raději tam nechte All textures, nebo na to zapomenete a budete se divit, kam vám zmizely textury.
Current texture
Vybraná textura.
Hide mask
Zmizí ten červený nádech textur při ozačení.
Browse
Procházení textur
Apply
Uloží provedené změny.
Replace
Nahrazování textur
Mode
Nastavuje děj, který se stane při klepnutí na face. Nechte tam Lift+Select, ten je nejlepší.
Lift+Select - Vybere texturu z facu a označí ho.
Lift - Vybere texturu z facu.
Select - Označí face
Apply (texture) - Aplikuje aktuální texturu.
Apply (all) - Aplikuje aktuální texturu včetně nastavení (scale, shift, rotation, align)
Align to View - Nastaví shift textury podle aktuální polohy 3D okna.
|