Možná jste si všimli, že u většiny entit je vlastnost Name a u některých Target. K čemu to je?
Řekněme, že chceme udělat dveře, které se otevřou po stisknutí tlačítka, po vstoupení do určité zóny nebo po rozbití nějaké bedny.
Tlačítko
Tlačítka se používají na hodně místech. My jedno takové tlačítko použijeme na otevření dveří.
Vytvoříme brush s texturou tlačítka (nastavíme filtr "button" a vybereme si nějaké hezké) a převedeme ho na entitu func_button (pravé tlačítko myši -> Tie to Entity). Tlačítku nastavíme tyto vlastnosti:
Target: dvere1
Delay before reset: 1
Přepneme na záložku flags a zaškrtneme don't move.
Teď budeme potřebovat dveře. Vyrobíme si tedy nějaké a nastavíme jim vlastnost Name na dvere1.
Zóna
Jistě znáte takový ten senzor, který vám otevře dveře, když k nim přijdete. V hammeru to není nic těžkého.
Opět si vytvoříme dveře a nastavíme jim Name na dvere2.
Najdeme si texturu AAATRIGGER a vytvoříme blok, který bude představovat tu zónu, která bude otevírat dveře. Zónu převedeme na entitu trigger_multiple a nastavíme jí tyto vlastnosti:
Target: dvere2
Delay before reset: 1
Bedna
Vytvoříme dveře, ale místo func_door je uděláme func_breakable. Nastavíme jí:
Name: dvere3
Material type: Metal (podle materiálu dveří)
Ještě musíme ve flags zaškrtnout Only Trigger.
Najdeme si texturu nějaké výbušné bedny, např. BCRATE09A a vytvoříme bednu, kterou převedeme také na func_breakable, ale nastavíme jí jinak:
Target on break: dvere3
Material type: Wood (podle materiálu bedny)
Explode magnitude: 100
Příkladová mapa.
|
dík za pomoc