Jak udělat schody?
Nejrychlejší způsob, jak vyrobit schody, je vyrobit vysoký blok o délce 16 a zasunout ho do země, aby koukal 8 jednotek nad zem.
![schody1](images/articles/schody1.png)
Tento blok budeme duplikovat (držením shiftu) a posouvat tak, aby nám vznikly schody.
![schody2](images/articles/schody2.png)
Tyto schody pak označíme a ořízneme clipping toolem.
![schody3](images/articles/schody3.png)
Jak udělat točité schody?
Na točité schody je v hammeru jeden perfektní nástroj, a to Arch. Najdeme ho mezi ostatními druhy brushů.
Přepneme tedy na arch a vytvoříme blok, který bude mít šířku a délku hotového schodiště, výšku mu dáme na 16. Místo toho, aby se nám blok vytvořil, tak nám vyskočí okno. Nastavíme ho takhle:
Wall width: 48 (šířka jednoho schodu)
Number of Sides: 16 (počet schodů)
Arc: 360
Start Angle: 0
Add Height: 8 (výška jednoho schodu)
Potvrdíme a máme točité schody. Postředkem můžeme ještě protáhnout cylinder, aby to vypadalo lépe.
![schody4](images/articles/schody4.png)
Jak udělat schody, které se budou rychleji kompilovat?
Toto je už o něco těžší a je to určeno pokročilejším uživatelům, takže pokud začínáte, tak to raději přeskočte.
Vytvoříme si blok o výšce 8 a délce 16. Spojíme spodí zadní vertexy s horními zadními vertexy tak, aby vznikl takový stupínek.
![schody5](images/articles/schody5.png)
ONULLujeme spodní šikmou plochu a stupínek nakopírujeme tak, aby vznikly schody.
Vytvoříme další blok o velikosti celých schodů a spojíme přední horní vertexy a přední spodní vertexy, aby nám vznikla taková plošina.
![schody6](images/articles/schody6.png)
ONULLujeme tu šikmou plochu a plošinu zastrčíme pod shody, čímž schody dokončíme.
![schody7](images/articles/schody7.png)
Stupínky převedeme na func_wall; při závěrečné kompilaci bych je ale být vámi převedl zpět na brushe, protože by takovéto řešení mohlo snižovat fps.
|