tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

30.08.2024 13:05:52
Ano, slouží od toho lights.rad file (případně jiný název). Nastavuje se v RAD sekci.
±0


12.05.2024 22:40:06
existuje v goldsrc možnost textur ktoré vytvárajú osvetlenie?
±0


13.01.2024 19:02:53
bohužel je rozmanitost map dost limitována enginem
±0


13.01.2024 19:01:49
na kotelně už je přes 10 let rc cars mód :)
±0


19.12.2023 22:14:07
Viděl jsem Rally mod na GoldSRC ale mod přímo na serveru v CS 1.6 mě teda překvapil :)

PS.: Já tak nemám rád ty nové shorts videa na výšku co se nedají posouvat.
±0


07.11.2023 12:13:08
Rocket League v CS 1.6? Kam se hrabe BMod...
https://www.youtu...svJz-FS8Yo
+1


04.11.2023 19:11:48
Jedli ste už niekto fritovaný snickers? je to pecka.
-1


15.12.2022 15:52:59
ako kto, praví Bruti mladnú :D inak aj napriek tomu, že je to tu už mrtve, všetko najlepšie;)
±0


13.12.2022 12:35:18
Zítra to bude 13 let od založení tohoto portálu.
To já jen tak, abyste si uvědomili, jak rychle stárnete.
±0


07.09.2022 23:43:14
Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje :) Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim ;)
±0


Jak na kz (jump) mapu

(Ostatní)

Zdravím,
určitě jste se někdy setkali s cs skákáním, tzv. kreedz.
V tomto tutoriálu se dozvíme, jak udělat jump mapu.

krok první - prostředí mapy
První krok při kreedz mappingu je prostředí mapy. Nabízí se spousty kvalitních řešení tohoto problému, od prostého skyboxu (např vesmír) do velice složitých terénních záležitostí (skály, jeskyně atd.). Pro začátek je nejlepší volba skybox. Jediné úskalí je výběr správného skyboxu, kterému se vyhneme leda pokud děláme jeskyni.
Další problém, který se často v mapách vidí, je osvětlení. Pokud zvolíte skybox se sluncem, určitě nedávejte studené barvy (modrá, čistá bílá), ale zvolte barvy od nažloutlé až do červené.

krok druhý - skoky
Dejme tomu, že máme prostředí mapy. Je čas udělat mapu skákatelnou.
Pro správné tvoření skoků platí několik pravidel:
1) nikdy nekopírujte skoky
2) skoky v mapě by měly mít přibližně stejnou obtížnost
3) skoky v dobré jump mapě jsou jedinečné, originální
4) mapa musí být skákatelná bez checkpointů

krok třetí - timer
Timer se skládá ze tří částí: start button, počítadlo, stop button. Znovu je možnost ukázat originalitu vytvarováním tlačítek a počítadla.

krok čtvrtý - detaily
Jedná se o zkrášlující prvky v mapě, pokud je někde holá zeď, pověste na ní obraz nebo lampu, pokud prázdný trávník, přidejte kytku. Možností je nespočet, je jen na vás jak je využijete.

krok pátý - kompilace, testování
Blížíme se k závěru; kompilujeme mapu. Nastavení by v 99% nemělo být jiné než na přiloženém obrázku. Pak už jen čekat, než se mapa zkompiluje a že to není u kvalitní mapy tak krátká doba
Mapu máme zkompilovanou, ještě ale není konec. Přichází ingame část mappingu, testování. Testujeme skákatelnost skoků, zkratky, fps, lightbugy, wallbugy, nullbugy. Testujeme a kompilujeme tak dlouho, než v mapě nebude žádný bug, zkratka, nebo příliš těžký skok.

Autohealer/HP booster
do každé mapy přidejte podle potřeby autohealer, nebo hp booster. Jak udělat autohealer? Z obrázku je vše patrné.
kz1

První mapa
Tak se pustíme do naší první mapy. Jako prostředí zvolíme skybox okolo celé mapy. Vytvoříme větší blok na start a ještě větší blok na cíl. Vytvoříme krychli 64x64 a několikrát zkopírujeme. Jednotlivé bloky vertikálně posuneme tak, aby se dalo doskákat k cíli. Testujeme po 5ti blocích v hammeru a upravujeme podle potřeby. Časem budeme mít správný odhad a vše půjde rychleji. Do mapy umístíme vhodně nastavené osvětlení, timer, autohealer, minimálně 10 spawnů, popřípadě teleport do spodní části mapy.
Mapa by mohla vypadat nějak takhle:
kz2

DOWNLOAD:
Firstmap pack
- mapa
- demo, důkaz skákatelnosti
- timer do kreedz map

Závěrem bych chtěl popřát mnoho štěstí všem mapperům, kteří propadli kouzlu kreedz map.

Komentáře

#1 |
peThe dne 02.02.2011 17:53:17 |
+2
Backupe, co vlastně znamená to "kreedz" ? Je to slangový výraz pro skákání, nebo co? Už mi to pěkně dlouho vrtá hlavou :D Jinak tutoriál dobrej, jen možná pro začátečníky trošku složitěji pochopitelnej, přitom je to jeden z nejjednodušších typů map. Nemusíš řešit to,aby CTs byli na plantu dřív, dokonalou symetriku, vyváženost, OP pozičky. Nechceš tam princip toho timeru vysvětlit trochu důkladněji?
#2 |
calween dne 04.02.2011 16:57:26 |
+7
kreedz - Kanadský jumper, ktorý pred asi 6 rokmi postaval 1. "jump mapu". Po čase sa tieto druhy map začali rozširovať a tak vznikol nový Counter-Strike mód s názvom "Kreedz (kz)". Odvtedy sa nespočetne rozvetlil. Všetko o "kreedz" nájdete naGoogle Search www.xtreme-jumps.eu alebo Google Search kzsk.sk
#3 |
Salva dne 30.04.2011 18:14:35 |
±0
keby som vedela, ako na start button, počítadlo a stop button ........
#4 |
Habax dne 15.08.2011 19:43:24 |
±0
Salva, neviem či nevidíš ale TU v sekcii DOWNLOAD je :
- mapa
- demo, důkaz skákatelnosti
- timer do kreedz map
#5 |
Backup dne 19.08.2011 12:33:59 |
+2
Komu by chyběly sprity timeru, může si je stáhnout zde.
#6 |
mailyy dne 25.11.2017 18:52:44 |
±0
ahoj mne nechce fungovat button start ani stop

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 40% [2 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 20% [1 Hlas]
Dobré Dobré 40% [2 Hlasů]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 30

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 949
bullet.gif Nejnovější člen: verseludes