|
|
Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.
|
|
|
| Zdravím,
určitě jste se někdy setkali s cs skákáním, tzv. kreedz.
V tomto tutoriálu se dozvíme, jak udělat jump mapu.
krok první - prostředí mapy
První krok při kreedz mappingu je prostředí mapy. Nabízí se spousty kvalitních řešení tohoto problému, od prostého skyboxu (např vesmír) do velice složitých terénních záležitostí (skály, jeskyně atd.). Pro začátek je nejlepší volba skybox. Jediné úskalí je výběr správného skyboxu, kterému se vyhneme leda pokud děláme jeskyni.
Další problém, který se často v mapách vidí, je osvětlení. Pokud zvolíte skybox se sluncem, určitě nedávejte studené barvy (modrá, čistá bílá), ale zvolte barvy od nažloutlé až do červené.
krok druhý - skoky
Dejme tomu, že máme prostředí mapy. Je čas udělat mapu skákatelnou.
Pro správné tvoření skoků platí několik pravidel:
1) nikdy nekopírujte skoky
2) skoky v mapě by měly mít přibližně stejnou obtížnost
3) skoky v dobré jump mapě jsou jedinečné, originální
4) mapa musí být skákatelná bez checkpointů
krok třetí - timer
Timer se skládá ze tří částí: start button, počítadlo, stop button. Znovu je možnost ukázat originalitu vytvarováním tlačítek a počítadla.
krok čtvrtý - detaily
Jedná se o zkrášlující prvky v mapě, pokud je někde holá zeď, pověste na ní obraz nebo lampu, pokud prázdný trávník, přidejte kytku. Možností je nespočet, je jen na vás jak je využijete.
krok pátý - kompilace, testování
Blížíme se k závěru; kompilujeme mapu. Nastavení by v 99% nemělo být jiné než na přiloženém obrázku. Pak už jen čekat, než se mapa zkompiluje a že to není u kvalitní mapy tak krátká doba
Mapu máme zkompilovanou, ještě ale není konec. Přichází ingame část mappingu, testování. Testujeme skákatelnost skoků, zkratky, fps, lightbugy, wallbugy, nullbugy. Testujeme a kompilujeme tak dlouho, než v mapě nebude žádný bug, zkratka, nebo příliš těžký skok.
Autohealer/HP booster
do každé mapy přidejte podle potřeby autohealer, nebo hp booster. Jak udělat autohealer? Z obrázku je vše patrné.
První mapa
Tak se pustíme do naší první mapy. Jako prostředí zvolíme skybox okolo celé mapy. Vytvoříme větší blok na start a ještě větší blok na cíl. Vytvoříme krychli 64x64 a několikrát zkopírujeme. Jednotlivé bloky vertikálně posuneme tak, aby se dalo doskákat k cíli. Testujeme po 5ti blocích v hammeru a upravujeme podle potřeby. Časem budeme mít správný odhad a vše půjde rychleji. Do mapy umístíme vhodně nastavené osvětlení, timer, autohealer, minimálně 10 spawnů, popřípadě teleport do spodní části mapy.
Mapa by mohla vypadat nějak takhle:
DOWNLOAD:
Firstmap pack
- mapa
- demo, důkaz skákatelnosti
- timer do kreedz map
Závěrem bych chtěl popřát mnoho štěstí všem mapperům, kteří propadli kouzlu kreedz map. |
|
|
|
|
#1 |
dne 02.02.2011 17:53:17
| +2
#2 |
dne 04.02.2011 16:57:26
| +7
#3 |
dne 30.04.2011 18:14:35
| ±0
#4 |
dne 15.08.2011 19:43:24
| ±0
#5 |
dne 19.08.2011 12:33:59
| +2
#6 |
dne 25.11.2017 18:52:44
| ±0
|
|
|
Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.
|
|
|
|
Nejnovější příspěvky (BRUT)
(Asiimovicek)
(Gyuki)
(nifty)
(Backup)
(boxolop1)
(boxolop1)
(boxolop1)
(Slivka)
(latins)
|
|
|
Hosté on-line: 30
Členové on-line: 0
Registrovaní členové: 949
Nejnovější člen: verseludes
|
|
| |