tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

17.11.2017 17:29:59
že.
±0


16.11.2017 15:48:08
Originálne.
±0


12.11.2017 23:39:25
@bign: Protože tě nikdo nemá rád. :(
±0


11.11.2017 11:00:31
Pyčo, prečo nejde VHE chat.
±0


08.11.2017 09:51:04
Taky se přidávám :D
+1


08.11.2017 00:46:32
@Dominio: Souhlasím.
+1


07.11.2017 19:17:22
@bign: Tebe nesnáší všichni.
±0


07.11.2017 11:10:00
Všetkých vás neznášam
±0


02.11.2017 20:11:23
@Gordon Freeman: Trochu opožděná reakce ale dlouho jsem tu nebyl - Tenhle mód jsem hrál už asi před rokem a řechtal jsem se u toho jak kůň. :D Jeden s nejlepších módů co jsem kdy hrál. Z nějakýho důvodu mě to celou dobu i přes tu hromadu failů pořád přišlo vtipný.

Například zrovna ta část s továrnou na lambda znaky kde jsi musel skrz ní dostat securiťáka živého což byl kurevsky těžký úkol a vždycky když ti umřel tak ti hra ještě napsala něco ve smyslu: "Subjekt nechal personál výcviku svévolně umřít bez dozoru" :D :D

Ale nejlepší mi přišla část ve videu 3:53 to když jsem viděl poprvé tak jsem si poprskal monitor. :D

Akorát jsem jednou musel použil cheat na zpomalení hry (host_framerate) a to v části s myčkou kde se musel obskočit ten velkej kartáč.
±0


31.10.2017 17:16:46
existuje niejaky kompilator, ktory nepokazi teleporty ako winbspc? proste sa niejak bugnu a niesu na mape..
±0


LEAK

(Chyby)

LEAK - slovo, kterého se mapper bojí jak čert kříže. Někdy je ale potřeba se mu postavit čelem. Zbraní na obranu před LEAKem mají mappeři dost, nejprve je ale potřeba se podívat, jak takový leak může vypadat.



Jak vypadá LEAK



Asi nejčastější LEAK, se kterým se můžete setkat je tento:
LEAK1
Je to klasická "díra" v mapě, místo, kudy se můžete dívat "ven" z mapy. Při tvorbě map musí být mapy dokonale uzavřené, dokonce i když děláte oblohu. Stačí jediná škvíra a máte LEAK.

O něco zákeřnější LEAK:
LEAK2
Mapa vypadá uzavřeně, ale zdání klame. Ta branka je entita a protože mapa musí být uzavřena pomocí brushů, nikoli entit, vzniká nám tu LEAK. Když schováme všechny entity, je to hned jasně vidět:
LEAK3
Textura CLIP se chová stejně jako entita, takže tou taky nezakryjete díru v mapě. LEAK vzniká také, když máte entitu mimo mapu.



Jak se LEAKu bránit, jak s ním bojovat, jak ho porazit a opravit



Nejúčinější zbraní na boj s LEAKy je nastavit si jiné pozadí než černé. Otevřeme si tedy Tools -> Options -> 3D Views -> Pick background color a vybereme si nějakou barvu která bude dobře vidět. Já používám oranžovou.
Dále klepneme na Map -> Load pointfile a zvolíme Ano. Nyní budeme sledovat modré paprsky, které budou pomalu fialovět až nakonec zčervenají. Zajímají nás pouze ty červené počátky, ty modré konce jsou nám k ničemu. Když takto pojedeme to těch červených paprscích, dojedeme až k místu, kudy vnikneme do mapy.
LEAK4
Toto místo musíme opravit. Jak, to záleží na situaci - nejčastěji posunout nějaký brush, zvětšit, zmenšit, otočit, zkosit...

Občas hledání LEAKu není zase tak jednoduché. Pokud jste bezradní, můžete zkusti pomocí visgroups schovat všechny entity, aby byla díra lépe vidět. To ale udělejte pouze v případě, pokud jste si jisti, že nemáte žádné entity mimo mapu.
LEAK5

Existuje ještě jedna možnost hledání LEAKu - vytvořit obrovský brush, který přetáhnete přes půlku mapy. Tímto brushem budeme postupně zakrývat části mapy. Pokud nám kompilace nebude hlásit LEAK, víme, že na místě, kde je ten brush, je díra v mapě.
Hledání pak probíhá tak, že pokud kompilace hlásí LEAK, tak brush přesouváte na druhou půlku a o tuto půlku se již dále nezajímáte; pokud kompilace proběhne v pořádku, tak brush zmenšujete. Tuto proceduru opakujete dokud nezmenšíte brush tak, aby bylo jasné, kde je LEAK. Může se také stát, že kompilace bude hlásit LEAK ač přesouváte jak přesouváte. To pak máte v mapě více dír.

Hodně štěstí, Pointfile s vámi!

Komentáře

#1 |
jokii dne 30.05.2011 20:08:03 |
±0
sakra mam v mape leak a nevim jak se ho zbavit mam tam tech car hodne ale nikde nevidim ze by byla dira :(
#2 |
XXL_cz dne 30.05.2011 20:53:16 |
±0
Možná máš mimo mapu nějakou pointovou (bodovou) entitu třeba light_enviroment.

A nebo u někoho prej vadí i když má mimo mapu brushovou entitu.

Tak třeba když máš zasouvací dveře ve zdi a čouhají ti mimo mapu, tak tam kde ti lezou mimo je prostě přetáhni nějakym blockem který není entita.
#3 |
petr dne 17.06.2011 20:48:10 |
±0
Ahoj mám takovej divnej případ a potřebuju snim pomoct...mám krásnou jail mapu a zjistil sem že když dám do vězení teroristy tak to okamžitě hlásí LEAK a když na mapě neni jedinej terorista tak se zkompiluje a je v pohodě
#4 |
petr dne 17.06.2011 20:50:30 |
±0
jo a když tam sou ct tak to stejný omg předtim to nic nehlásilo ten program se nějak....pos*al nebo co
#5 |
XXL_cz dne 17.06.2011 21:29:31 |
±0
Nestli to předtim nic nehlásilo, tak skontroluj místo kde si naposledy od toho jak to bylo ok něco dělal.

Program vypadá posranej když se začíná mappovat, ale není. Já sem byl taky nasranej když mi tam furt skákal nějakej error a říkal sem že to už je ale chyba programu ale nikdy nebyla.

Nepočítám teda blbé omezení u q tools, ale to už nemá s leakem nic spolčnýho.
#6 |
cr0coDiL dne 31.12.2011 11:18:33 |
+1
pri LEAKu nevzniká aj to že na mape sa ako keby vyplo svetlo a mapa je taka vysvietena ... u mna to tak je aspoň myslim že to sposobuje LEAK
#7 |
Dominio dne 31.12.2011 18:18:18 |
+1
Ano, je to tím že se při LEAKu nekompilují VIS a RAD, tudíž žádné světla a stíny. Textury jsou maximálně nasvícené.
#8 |
blackelf dne 25.04.2017 18:15:43 |
±0
kdyz dam load pointfile, tak se mi ty cary nezobrazi ve 3d view. co s tim?

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 100% [3 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

too much entities

(Backup)
bullet.gif

CS:GO - Úprava ...

(EMINEM)
bullet.gif

Moje začátky

(Backup)
bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 2

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 916
bullet.gif Nejnovější člen: Xaggy