tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

17.11.2017 17:29:59
že.
±0


16.11.2017 15:48:08
Originálne.
±0


12.11.2017 23:39:25
@bign: Protože tě nikdo nemá rád. :(
±0


11.11.2017 11:00:31
Pyčo, prečo nejde VHE chat.
±0


08.11.2017 09:51:04
Taky se přidávám :D
+1


08.11.2017 00:46:32
@Dominio: Souhlasím.
+1


07.11.2017 19:17:22
@bign: Tebe nesnáší všichni.
±0


07.11.2017 11:10:00
Všetkých vás neznášam
±0


02.11.2017 20:11:23
@Gordon Freeman: Trochu opožděná reakce ale dlouho jsem tu nebyl - Tenhle mód jsem hrál už asi před rokem a řechtal jsem se u toho jak kůň. :D Jeden s nejlepších módů co jsem kdy hrál. Z nějakýho důvodu mě to celou dobu i přes tu hromadu failů pořád přišlo vtipný.

Například zrovna ta část s továrnou na lambda znaky kde jsi musel skrz ní dostat securiťáka živého což byl kurevsky těžký úkol a vždycky když ti umřel tak ti hra ještě napsala něco ve smyslu: "Subjekt nechal personál výcviku svévolně umřít bez dozoru" :D :D

Ale nejlepší mi přišla část ve videu 3:53 to když jsem viděl poprvé tak jsem si poprskal monitor. :D

Akorát jsem jednou musel použil cheat na zpomalení hry (host_framerate) a to v části s myčkou kde se musel obskočit ten velkej kartáč.
±0


31.10.2017 17:16:46
existuje niejaky kompilator, ktory nepokazi teleporty ako winbspc? proste sa niejak bugnu a niesu na mape..
±0


Učíme se brushovat

(Základy)

Dneska se koukneme na brushování, vysvětlím funkci hollow a carve a vytvoříme první opravdovou mapu.

CT spawn


Začněme CT spawnem.
Vložíme si brush o velikosti 128 výška, 256 šířka a 384 délka.
Zvolíme mu texturu nějaké zdi. Klikneme na tlačítko Browse a napište "wall". Tím zůstanou jen textury, které mají ve jméně "wall", tedy zeď. Nějakou vyberte a dvakrát na ni poklepejte. Tím máme texturu vybranou. Na brush ji aplikujete tak, že kliknete na ikonku hnědé krychle. Nyní brush "vydutíme" (uděláme ho dutý). V menu vyberte Tools->Hollow, nebo zmáškněte CTRL+H. Číslo, které tam napíšete, udává tloušťku okrajů vzniklé dutiny. Je-li číslo kladné, okraje se přidají dovnitř, nebo je-li záporné okraje brush jakoby obalí. Těžko se to vysvětluje radši přidám obrázek.

obrázek 1

My potřebujeme obalit, proto napište -64 a klikněte na OK.

Vytvořilo nám to skupinu brushů. Ale abychom mohli pracovat s každým zvlášť, musíme skupinu zrušit. Označte brushe, klikněte na ně pravým myšítkem a z nabídky zvolte Ungroup.
V 3D okně najeďte dovnitř. Vídíte, že podlaha a strop jsou nic moc, musíme jim vybrat jinou texturu.
Opět klikněte na Browse, napište "flr" (z angl. floor = podlaha), zase nějakou vyberte, a pomocí ikony hnědé krychle na označenou podlahu texturu použijte. U stropu to samé, akorát pro strop není žádné klíčové slovo, podle kterého by se dala textura vyhledat, proto použijte nějakou texturu podlahy (flr).

To bychom měli místnost. Teď ještě spawny. K tomu slouží pointová entita info_player_start. Naházíme je tam, ale aby mezi nimi bylo místo alespoň 2 čtverečky (v 64kové mřížce).
obrázek 2
Teď vytvoříme teroušskej spawn.

T spawn


Ten bude jednoduchý. Označte celý CT spawn a v horním pohledu ho s drženým SHIFTem přesuňte šikmo doprava. V bočním pohledu ho posuňte o 64 (jeden čtvereček) nahoru.

obrázek 3

Nyní změňte všechny entity v T spawnu z info_player_start na info_player_deathmatch, tím docílíme toho, že se tam nebudou spawnovat policajti, ale teroristi.

Když se ale kouknete dovnitř, uvidíte, že jste posunuli brushe, ale textury zůstaly stát. To můžete napravit tak, že kliknete na ikonu barevné krychle a tam kliknete na tlačítko T. Tím texturu zarovnáte nahoru. Tenhle nástroj je velice důležitý a užitečný, dokonce se dají texturovat jednotlivé facy (stěny). Uvidíte, že ho budete v budoucnosti potřebovat.
obrázek 4
Abyste se pro příště špatnému posunutí textury vyhnuli, na panelu nástrojů zmáčkněte tlačítko tl, nebo v menu Tools->Texture lock, nebo zmáčkněte SHIFT+L. Zapne funkce Texture lock (zamknutí textury). Tím se docílí toho, že když posouváte brush, tak se bude textura posouvat spolu s ním. Také velice užitečná funkce.
Když už máme textury zarovnané, tak je můžeme změnit. :-) Aby to nevypadalo všude stejně.
obrázek 5
Nakonec ty spawny propojíme.

Chodby


Nejprve na CT spawnu vyřízneme otvor do zdi. Vložíme brush 64x64x64 a úmístíme ho do zdi k podlaze.
obrázek 6
A teď brush do zdi vyřízneme nástrojem carve. Zmáčkněte SHIFT+CTRL+C, nebo Tools->Carve a smažte ten brush. Ve zdi by měla být díra.
obrázek 7
Stejně vyřízněte díru u teroušů.

Teď díry spojíme chodbou. Vložte brush stejný, jako jsme měli na děrování, akorát ho více protáhněte do dálky. Hollowněteho CTRL+H na -64 a Ungroupněte a smažte koncové brushe. Pak upravte velikost tak, aby na konci nic nepřečnívalo a přesuňte k díře u CT.
obrázek 8
Nyní chodbu (šachtu) se SHIFTem přesuňte k teroušům a otočte. Otáčení se dělá tak, že na brush kliknete dvakrát. Jednou ho označíte a připravíte na zvětšování, po druhé na otáčení. Chytněte za jeden rohový bod a se SHIFTem otočte o 90°. Pak jej přisuňte k teroušské díře. Potom na brush klikněte ještě jednou, tím ho připravíte na skosení. Skoste ho o jeden čtvereček dolů tak, aby byl na úrovni šachty od policajtů.
obrázek 9
Nyní některé brushe protáhněte a jeden přidejte tak, aby obě chodby navazovaly. Ale vidíme, že skosená chodba má nakřivo texturu, proto klikněte na barevnou kostku a označte problémové facy. Nahoře vidíte spinEdit s názvem rotation. Pohrajte si s úhlem a texturu zarovnejte, aby nebyla nakřivo.

Tím je chodba hotová. Ještě si obdobně dodělejte druhou, aby tam nebyla jenom jedna cesta v které se navíc musíte krčit.

Závěr


Ještě nakonec dejte do každé místnosti a do chodeb světlo (entita light).

Tak tím pro dnešek končím, pokud jste něco nepochopili zkuste to pochopit z příkladové mapy, nebo se zeptejte pod článnkem nebo na fóru. Hodně štěstí při Hammerování.

Příkladová mapa

Komentáře

#1 |
Jeryn dne 30.05.2011 11:28:17 |
±0
Hele... jak ta dáváte tu velikost?... to odpočítáváte po kostičkách nebo jak?... :D
#2 |
XXL_cz dne 30.05.2011 11:42:56 |
+2
Myslíš jako tloušťku stěn a tak?

Tak to neodpočítáváme to tam se dá zapnout mřížka kdetá se dá zvětšovat a zmenšovat a když máš povolený přichytávání tak to pak samo dělá tu velikost.

A jak to máš široký, dlouhý a vysoký se ti píše dole v pravo na té liště.
#3 |
Smyke dne 28.08.2011 23:13:23 |
±0
Prosim vas pomoste my niekto,neviem spravit tu chodbu zrobim tam najprv ten brush do steny a ked tam dam ten carve tak v stene ziadnu dieru nemam,skusal som to vselijako ale neslo a neslo :(
#4 |
Dominio dne 29.08.2011 10:34:35 |
+1
@Smyke: Když u toho brushe děláš carve, musíš mít označený ten brush, kterým chceš vyřezávat. A nakonec ho smaž, aby tam ta díra byla.
#5 |
Smyke dne 29.08.2011 13:37:23 |
±0
Diky kamo fakt si my pomohol :) ja som tam predtim robyl take odveci veci ze....:D
#6 |
Smyke dne 29.08.2011 13:50:58 |
±0
a este ze co znamena toto >Ungroupněte< ? akosa to roby pls
#7 |
Xpun dne 29.08.2011 15:43:49 |
±0
Označíš, klikneš pravým tlačítkem a dáš Ungroup.
#8 |
gionta dne 09.10.2011 19:55:31 |
-1
zdar poradil byste mi nekdo jak nejdu to info_player_start :@
#9 |
XXL_cz dne 09.10.2011 20:47:39 |
±0
V pravo vybereš "Entity Tool" (4. z hora, vypadá to jako kuželka nebo tak něco) pak klikneš v 2D pohledech aby si nastavil místo kde se to má objevit (na Top v jakym místě a na front nebo side v jaké výšce) pak si v pravo uprostřed tam v tom rozbalovacim vyber to "info_player_start" a pak v jednom z těch 2D pohledů klikni pravym tlačítkem na ten křížek kterym sis nastavil místo kde se to objeví a klikni na "create object"


Ale jestli sis nenastavil FGD tak tam to info_player_start nebude. Ani nic jinýho.
#10 |
GemHunter1 dne 29.01.2012 19:31:02 |
±0
ako sa nazyva textura pre tu sachtu ?? :(
#11 |
XXL_cz dne 29.01.2012 20:51:15 |
+1
DUCT_FLR
#12 |
GemHunter1 dne 30.01.2012 14:38:02 |
-1
ako a cim skosit tu druha sachtu ?
#13 |
Veselko dne 24.02.2012 18:14:01 |
±0
Ako mám urobiť ťú šachtu ja tomu úplne nechápem čo mám označiť.... ?
Ako to vyrežem... ?

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 80% [4 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 20% [1 Hlas]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

too much entities

(Backup)
bullet.gif

CS:GO - Úprava ...

(EMINEM)
bullet.gif

Moje začátky

(Backup)
bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 916
bullet.gif Nejnovější člen: Xaggy