Ahoj, dnes si vytvoříme laserové dělo. Vytvořte si nějakou malou mapku, nebo jak chcete a do ní si dejte své dělo.
Až budete mít své dělo hotovo tak ho rozložte na dvě části. Na část ze které budete chrlit ENV_laser a na podnos kolem kterého se ta hlavice bude otáčet. Jakmile budete dělo mít rozloženo na tyhle 2 části, tak dejte tam kde chcete aby se hlavice otáčela brush s texturou ORIGIN. Poté označte hlavici a brush s texturou ORIGIN a nastavte je na Func_Tanklaser. Nyní můžeme svůj laser nastavit.
Name: (Jakékoliv; Já zvolil laser)
Target: pokud s laserem chcete něco spustit třeba nějaký zvuk
Yaw (rate, range, tolerance): Já osobně toto nastavuju na 360 aby se laser mohl otáčet o 360°
Pitch (rate, range, tolerance): Pokud to chápu dobře tak se díky tomuhle dělo houpe , takže tomu moc nenastavujte nebo se nestrefíte
Barrel ( Lenght , Horizontal , vertical ): Tohle moc nechápu ale já to nastavuju takto – Lenght – 75 , Horizontal – 0 a vertical na 7
Poté si tam můžete naházet různé efekty jako spirity atd..
Rate of fire: Toto udává jak rychle bude laser střílet, tomto případě asi naprosto zbytečné, ale to je jedno. My si ho nastavíme třeba na 30
Damage per bullet: Toto snad všichni chápou, tímto se nastavuje jakou bude mít paprsek našeho laseru sílu při střetu s hráčem nebo nejakým breakablem
Bullet accuracy: Tímto nastavujete jak přesná bude rána našeho laseru - Perfect shot: Přesná střela . Poté se to snižuje až k extra_large_cone a to je naprosto nepřesné.
A asi nejdůležitější je ENV_Laser_entity který nám spojí laser s naším laserovým dělem. Nastavíme ho tak, že mu dáme jméno našeho laseru; v mém případě LA
Flags: Controllable – díky tomu můžeme naše laserové dělo ovládat
Je-li dělo nastaveno, tak si musíme vytvořit náš laser bez kterého by to ani laserové dělo nebylo. Dáme si Entitu env_laser k hlavni děla a nastavíme jí takto
Name: (To co jsme si nastavovali v našem děle tedy LA)
Target of laser: To je další Entita s názvem Info_target , Slouží k nasměrování laseru . Nastavíme na T
Brightness: 255
Beam Color: Nastavuje barvu laseru
Damage/sekond: DMG který laser způsobí za sekundu
Flags:
Start/end sparks: Nastavuje, jestli chcete mít při začátku / konci laseru paprsky (jiskry)
Takže dělo a laser máme hotový, teď je na řadě ovládání samotného děla. Vytvořte si brush s texturou aaatrigger a udělejte jí tak velkou, jak chcete mít dosah ovládání. Nastavte ho na func_tankcontrols
Name: (jméno našeho děla , tomto případě laser)
A ještě info_target
Dejte ho nějak tak, aby byl naproti laseru, jinak by vám mohlo dělo střílet někam do strany.
Name: Jméno našeho targetu, v našem případě T
PS: Kdyby vám náhodou dělo nechtělo střílet a pořád by se jakoby lagovalo , tak máte zřejmě chybku v Originu nebo v sestavě děla ;)
Tak naše laserové dělo je hotovo a plně funkční . Děkuji za přečtení článku a ahoj ;) váš Holinorth ;) |