Dnes si přidáme do mapy funkční kulomet.
Udělejte si nějakou místnost, je jedno jak velkou, ale tak aby se to tam vešlo a mohlo prubnout :D
Do té místnosti si hoďte svůj kulomet, který by měl mít 2 části. 1 část je hlaveň která bude střílet a 2 část jsou nohy nebo něco, kolem čeho se naše hlaveň bude moct otáčet. Když máme kulomet hotový, tak si dáme mezi hlaveň a nohy brush s texturou ORIGIN, kolem kterého se bude hlaveň otáčet.
Poté brush s texturou ORIGIN a hlaveň označte a nastavte jim Func_tank. A teď nastavujte takto -
Name: (jméno našeho kulometu. Nastavíme si ho na Kulas, nebo jak chcete vy )
Target: Toto nastavte třeba na AMMO (AMMO bude entita která nám bude přidávat zvuk když vystřelíme) můžete tam nastavit cokoliv, třeba že se vám rožne světlo nebo tak něco
Yaw (rate, range, tolerance): Nastavuje o kolik se váš kulomet bude moct otáčet
Pitch (rate, range, tolerance): Nastavuje jak moc se bude vaše dělo moct pohybovat nahoru a dolů (bude se houpat)
Barrel (lenght , horizontal , vertical ): Osobně sám nevím k čemu to je, ale nastavte si to takto – Lenght na 75 , horizontal nechte na nule a vertical na 7
Poté tu máme různé dodatky jako je kouř atd... není zapotřebí nastavovat !
Rate of fire: Nastavuje, jak rychle bude váš kulas střílet, nastavte si to třeba na 30, není to moc důležité, jelikož by náš kulomet měl střílet rychle.
Damage per bullet: Nastavuje, kolik bude způsobovat zranění při střetu s hráčem nebo s breakablem
Bullet accuracy: Nastavení, jak přesná bude střela; perfekt shot je přesná střela a směrem dolů se to zhoršuje, tak si s tím snad poradíte sami ;)
Bullets: Nastavuje jaký styl střely budete kulometem střílet, je to jedno, nebude to moc k rozeznání.
FLAGS:
Zaškrtněte si controllable, bez tohoto byste s vaším kulometem ani nepohnuli
Takže toto bychom měli. Teď si nastavíme náš sound, tedy AMMO .
U hlavně si dejte entitu ambient_generic a nastavte ji takto :
Name: AMMO ( nebo to co jsme si nastavili )
Path/filename wav of WAV: Nastavuje jaký zvuk bude ona entita vydávat, je fuk co si tak dáte; prostě to, co se vám líbí a chcete to na tom kulometu mít
Volume: Toto snad chápete, hlasitost zvuku
FLAGS:
Zaškrtněte si tyto 3 položky, vysvětlovat to nebudu, ale kdybyste to nezaškrtli, tak by vám zvuk dlouho nefungoval ;) – Large radius, Start silent a not toggled.
Když máme tyto dvě položky hotové, tak si uděláme Func_tankcontrols, který bude mít texturu aaatrigger.
Roztáhněte si ho tak jak chcete, nastavuje vám z jaké dálky můžete kulomet ovládat. Nastavte to takto:
Tank entity name: Jméno našeho kulásku, tedy Kulas ( to co jste si nastavili )
Náboje, které odpadávají, vám neporadím, jelikož mi to připadá zbytečné, ale můžete si je tam dát přes entitu env_shooter
Děkuji za přečtení článku a snad vám to pojede jak má ;)
|