tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

19.08.2017 18:17:45
Neda sa niejako odomknut "zamknuta" mapa, ktoru nejde skompilovat? Potrebujem jeden projekt aby som vedel presne unity.
±0


19.08.2017 16:15:55
Bez si predavat svoje lacne pluginy lacnym portalom ako je napriklad mix-arena, a mna nechaj na pokoji :D
±0


18.08.2017 17:06:30
Na takovou úroveň bych se nesnížil :D na úroveň acka, to je hodně nízko.
±0


18.08.2017 02:59:58
Bude rvačka?!
+1


16.08.2017 17:06:38
To mluvíš pravděpodobně o sobě samém, já se tě v životě ptal na jedinou věc. Tady by někdo chtěl unban.
±0


15.08.2017 20:05:40
Backup, mas este bsp subor bac_assault?
±0


15.08.2017 17:15:07
Jasne, budem sa pytat "cloveka" co vraj vsetko v Hammere vie spravit, a sa ma pyta na steame ako konkretnu vec spravit :P
-2


14.08.2017 08:47:37
Hlavně že se nikomu nic nestalo :D
+1


14.08.2017 04:53:06
Noták acko, ty se mě bojíš zeptat viď? Se zeptáš radši tady co, jinak by ses cítil trapně.
±0


13.08.2017 12:09:43
Ok uz viem, CTRL + F :D
+2


Rozbíjíme sklo

(Základy)



Dneska se podíváme na rozbitné sklo. Není to nic těžkého, tak se na to vrhněme.

Sklo


Spustíme Hammer a načteme první místnost, pokud ji nemáte, můžete ji stáhnout zde. Trochu ji rozšíříme a doprostřed přidáme předělovací zeď. Přesuneme světlo, aby bylo v jedné polovině a zkopírujeme ho do druhé. Přidáme CT spawny (info_player_start) a také T spawny (info_player_deatmatch), ale na druhou polovinu.


Mělo by to vypadat nějak takhle:
obrázek 1
Nyní vložíme brush. Široký bude jako předělovací stěna, vysoký asi jako polovina téže stěny a široký dvakrát tolik. Takže bude mít nejspíše rozměry 64x128x64. Tento brush bude okno, takže mu dáme texturu skla. Klikněte na browse a napište "glass". Vyberte nějakou, která se vám líbí a dvakrát na ni klepněte. Vyberte ten brush a klikněte na ikonu hnědé krychle, tím se textura na brush použije. Nyní brush přesuňte přesně doprostřed stěny.
Teď okno do stěny vyřízneme, aby se se stěnou nepřekrýval. Vjeďte do menu a zvolte Tools->Carve, nebo stiskněte SHIFT+CTRL+C. Když brush odtáhnete, měla by být ve zdi díra. Brush zase vraťte zpět, jdeme totiž sklo zprůhlednit.

Nyní je třeba si vysvětlit, co je to entita. Entity dělíme na dvě části: pointové (bodové) a brushové (blokové). Pointová entita je bod, který plní nějakou funkci, například se tam spawnuje hráč, svítí tam světlo apod. Brushová entita je zase brush, který plní nějakou fci. Například se otevírá (dveře), je rozbitný, nebo určuje místo, na které když se vleze, spustí se nějaká událost (trigger).

Tak, teď víme, co jsou entity, tak na ni naše okno převedeme. Klikněte na něj pravým myšítkem a zvolte Tie to entity. Vyjede nám okno s nastavením entit. Do stejného okna se dá vlézt když máte označený brush pomocí zkratky ALT+ENTER, nebo pravým a properties. Brush ale musí být entita. Z menu vyberte func_wall (zeď). Pod tímto roletkovém menu máme seznam všech vlastnosí. Nás budou zajímat vlastnosti Render Mode a FX Amount. V Render Mode se nastavuje mód renderování, kupodivu. Normal znamená, že se bude renderovat normálně, nepůjde zprůhlednit a nebude se u něj počítat světlo. Toho se využívá u HighBrush prefabů, protože u nich by se světlo počítalo dny, možná týdny. Ale to my nechceme. My zvolíme Texture, u něj se světlo počítá a dá se i zprůhlednit.

Zprůhledňuje se vlastností FX Amount. 255 je neprůhledný, 0 je kompletně průhledný. Zvolte nějakou hodnotu mezi, já použil 150.

Když teďka mapu zkompilujete, sklo by mělo být částečně průhledné. Jestli se vám zdá průhledné moc nebo naopak málo, upravte si hodnotu FX Amount.
obrázek 2
Teď je čas sklo udělat rozbitným.

Rozbitné sklo


To bude úplně jednoduché. Označte okno a vlezte zase do nastavení entity ALT+ENTER. Tam změňte typ entity z func_wall na func_breakable (rozbitné). Tím půjde sklo rozbíjet. Pojďme se podívat na specifická nastavení rozbitných předmětů.

Strength

Síla materiálu v healteh. Damage, která je potřeba pro rozbití.

Material type

Typ materiálu na který se brush rozpadne.

Gibs direction

Směr, kterým rozpadlé kusy poletí.

Gib model

Model na který se brush rozpadne.

Spawn on break

Co z rozbité věci vypadne. Používá se často u beden, ve kterých je něco ukryto. V cs se to moc nepoužívá, spíše v single player modifikacích.

Explode Magnitude

Síla exploze. U skla to není moc vhodné. :-)

Break on grenade touch

To je jasné. Určuje zda se rozbije při dotyku granátem.

Vy si sklo nastavte, jak uznáte za vhodné.
obrázek 3
A tím pro dnešek končím. Jestli jste něco nepochopili, tak zkuste příkladovou mapu, komentáře pod článkem nebo fórum.

↓ Příkladová mapa ↓

Komentáře

#1 |
KoRis dne 09.08.2010 12:45:55 |
±0
já at hledám jak hledám , tak nemůžu najít texturu skla ... :( a to tam mám do VHE nahraný i textury z cs_747 gde sklo je určitě ... :( možná třeba jen blbě hledám , ale štve mě to ... jinak návody fakt dobrý ;-) mockrát dík ;-)
#2 |
Xpun dne 09.08.2010 13:14:42 |
±0
Dej si tam i hlaflife.wad ze složky valve, tam jsou všechny základní textury.
#3 |
KoRis dne 09.08.2010 17:03:30 |
±0
ok díky moc ...
#4 |
Shockwave dne 28.01.2011 19:58:16 |
±0
mám menší problém, robil som všetko podľa návodu a sklo je priehľadné len z jednej strany

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 100% [2 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

nazdar

(Backup)
bullet.gif

osvět...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

spawn...

(Dominik Rozporka)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 914
bullet.gif Nejnovější člen: slayerx1