Ahoj, vítejte u mého prvního návodu, snad pochopíte můj "styl" návodu.
Pokusím se Vám osvětlit jak na různé herní módy v mapách.
Není to nic těžkého.
as aneb V.I.P.
Pokud as neznáte tak zde je krátký popis:
V tomto módu je jeden z CT vybrán jako VIP, který má jen USP s 12 + 24 náboji a ostatní CT ho mají chránit až do záchranné zóny.
Přejdeme tedy k mappingu:
Otevřete si svojí mapu, do které chcete udělat V.I.P. nebo vytvořte novou atd.
Já si vytvořil jednoduchou místnost s nějakou obyčejnou texturou.
Vytvořte si spawn pointy jako u normální mapy, použijte info_player_start a info_player_deathmatch.
Uděláme však ještě jeden spawn point pomocí entity info_vip_start, který umístíme mezi CT spawny ( nebudeme ho přece dávat k teroristům :) ).
Moje příkladová mapa vypadá teď zhruba takhle:
Ještě není vše hotovo, kam má VIP jít?
Vytvořte brush s texturou AAATRIGGER na místo kam chcete aby byl VIP zachráňen.
Označte si brush a převeďte ho na entitu func_vip_safetyzone.
Samozřejmě v mapě nezapomeňte správně označit kam má VIP jít aby to bylo jasně vidět, jak jste si všimli já tohle nedělám, protože by to dopadlo hrozně :)
Když nyní spustíte mapu a dáte se za CT - stanete se VIP ( na prázdném serveru ) uvidíte, že pokud vstoupíte na pozici tohoto brushe CT vyhrávájí a skončí kolo :)
cs - hostage; rukojmí
Každý z Vás určitě tento "mód" zná, takže nemá cenu něco vysvětlovat.
Opět otevřete svojí mapu, vytvořte, ...
Já použil tu samou co jsem použil v as.
Zase si vytvořte spawny pro oba teamy.
U teroristů vytvoříme rukojmí pomocí entity hostage_entity, aby měli CT koho zachraňovat.
Také musíme udělat místo kam rukojmí odvést do bezpečí, na to použijeme opět brush libovolné velikosti s texturou AAATRIGGER.
Označíme brush a převedeme jej na entitu pomocí To Entity, vybereme entitu func_hostage_rescue.
Po zkompilování byste nyní měli mít plně funkční základ cs_ mapy.
Samozřejmě můžete dodat texturu na zem, aby bylo vidět, kde je hostage rescue zóna.
es - escape, útěk teroristů
- tento mód asi spousta z Vás nezná, přiznám se, že já také moc ne, jelikož CS jsem za dob nostalgie typu CS 1.3 atd. nehrál.
- pokud se nemýlím tak v 1.6 není žádná "oficialní" es_ mapa, asi se to moc neujalo :) ( stejne tak as_ )
- jde o to, aby teroristi utekli do bezpečí, takže je to takový V.I.P., kde jsou V.I.P. všichni Teroristi.
Asi už víte, opět a znovu, vytvoříme brush s texturou AAATRIGGER např. vedle CT spawnu ( nebudeme ho davat na spawn T, to snad ne ne?! )
Převedeme jej na entitu func_escapezone a to je vše!
de - bomba
Kdo by neznal nehranější mód map s c4 :)
Tak jsme došli k poslednímu - nejhranějšímu, nejtěžšímu ( z těchto čtyř ) - módu.
Prvně vytvoříme, kdo by to čekal, brush s texturou AAATRIGGER tam kde chcete mít plant.
Převedeme brush na entitu func_bomb_target díky tomu se nám i automaticky dá Teroristům C4.
Jestli chcete například aby ještě bouchla bedna u plantu, tak si povíme jak na to:
Vytvořte si bednu nebo prostě něco co chcete aby vybouchlo s c4.
Převeďte bednu na func_breakable, do Name dejte nějaký název, třeba "bedna" poté ve Flags zaškrtněte "Only Trigger", to zaručí, že když se do bedny střelí nic se s ní nestane.
Označte func_bomb_target otevřete Object Properties (Alt+Enter) do Target (when bomb blows) dejte název který jste zvolili (já zvolil "bedna").
Poznámka: Pokud chcete vybuchnout více beden budete muset použít multi_manager, nebo jim dát stejné jméno.
Nyní máte základ každé "de" mapy.
Tak a jsme u konce dnešního návodu, snad jste alespoň něco odemne pochopili, jakékoliv připomínky / návrhy směřujte do komentářů.
|