tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

18.09.2021 09:34:59
ide o zmenu predvolenej zbrane po spawne, vidím že forum je už hodne dlho mrtve, no aj napriek tomu som tam začal tému, tak ak by niekto vedl poradiť, vopred ďakujem :) a dojdite zastrielat na http://BRUT.me :@
-1


18.09.2021 09:32:13
Caute Borci :) žije to tu ešte? aspoň kúsok? ja som z BRUT.me Portálu, asi posledného živého na skcz scéne, ktorý sa zaoberá aj gldsrc hrami, máme aj online servery, robíme na prerábke mapy a nevieme si s jednou vecou pomôcť.
-1


14.07.2021 10:26:34
škoda že chcípnul jabber chat. Od té doby je tu všemu konec definitivní.
+1


15.06.2021 13:19:19
mňa by zaujímalo, či sem Backup ešte niekedy chodí. Škoda, že už nemá Twitter účet.
±0


02.02.2021 20:18:56
Choj khere
±0


18.01.2021 11:58:27
zajimave :D
+1


08.11.2020 20:24:23
Jasne!
±0


07.11.2020 15:36:20
Tak co, zejtřejší tradiční nedělní Nightmix platí?
+1


07.11.2020 15:34:38
:( :|
+1


09.09.2020 19:44:32
wow ale v apríli to bude 10 rokov, od kedy som sa registroval na túto stránku...
±0


Jak na různé herní módy v mapách (as, cs, de, es)

(Základy)


Ahoj, vítejte u mého prvního návodu, snad pochopíte můj "styl" návodu.

Pokusím se Vám osvětlit jak na různé herní módy v mapách.
Není to nic těžkého.


as aneb V.I.P.



Pokud as neznáte tak zde je krátký popis:
V tomto módu je jeden z CT vybrán jako VIP, který má jen USP s 12 + 24 náboji a ostatní CT ho mají chránit až do záchranné zóny.

Přejdeme tedy k mappingu:

Otevřete si svojí mapu, do které chcete udělat V.I.P. nebo vytvořte novou atd.
Já si vytvořil jednoduchou místnost s nějakou obyčejnou texturou.

Vytvořte si spawn pointy jako u normální mapy, použijte info_player_start a info_player_deathmatch.
Uděláme však ještě jeden spawn point pomocí entity info_vip_start, který umístíme mezi CT spawny ( nebudeme ho přece dávat k teroristům :) ).

Moje příkladová mapa vypadá teď zhruba takhle:

herni_mody1.jpg

Ještě není vše hotovo, kam má VIP jít?

Vytvořte brush s texturou AAATRIGGER na místo kam chcete aby byl VIP zachráňen.
Označte si brush a převeďte ho na entitu func_vip_safetyzone.
Samozřejmě v mapě nezapomeňte správně označit kam má VIP jít aby to bylo jasně vidět, jak jste si všimli já tohle nedělám, protože by to dopadlo hrozně :)

herni_mody2.jpg

Když nyní spustíte mapu a dáte se za CT - stanete se VIP ( na prázdném serveru ) uvidíte, že pokud vstoupíte na pozici tohoto brushe CT vyhrávájí a skončí kolo :)


cs - hostage; rukojmí



Každý z Vás určitě tento "mód" zná, takže nemá cenu něco vysvětlovat.

Opět otevřete svojí mapu, vytvořte, ...
Já použil tu samou co jsem použil v as.

Zase si vytvořte spawny pro oba teamy.
U teroristů vytvoříme rukojmí pomocí entity hostage_entity, aby měli CT koho zachraňovat.

herni_mody3.jpg

Také musíme udělat místo kam rukojmí odvést do bezpečí, na to použijeme opět brush libovolné velikosti s texturou AAATRIGGER.
Označíme brush a převedeme jej na entitu pomocí To Entity, vybereme entitu func_hostage_rescue.

herni_mody4.jpg

Po zkompilování byste nyní měli mít plně funkční základ cs_ mapy.
Samozřejmě můžete dodat texturu na zem, aby bylo vidět, kde je hostage rescue zóna.


es - escape, útěk teroristů



- tento mód asi spousta z Vás nezná, přiznám se, že já také moc ne, jelikož CS jsem za dob nostalgie typu CS 1.3 atd. nehrál.
- pokud se nemýlím tak v 1.6 není žádná "oficialní" es_ mapa, asi se to moc neujalo :) ( stejne tak as_ )
- jde o to, aby teroristi utekli do bezpečí, takže je to takový V.I.P., kde jsou V.I.P. všichni Teroristi.

Asi už víte, opět a znovu, vytvoříme brush s texturou AAATRIGGER např. vedle CT spawnu ( nebudeme ho davat na spawn T, to snad ne ne?! )
Převedeme jej na entitu func_escapezone a to je vše!


de - bomba



Kdo by neznal nehranější mód map s c4 :)


Tak jsme došli k poslednímu - nejhranějšímu, nejtěžšímu ( z těchto čtyř ) - módu.

Prvně vytvoříme, kdo by to čekal, brush s texturou AAATRIGGER tam kde chcete mít plant.
Převedeme brush na entitu func_bomb_target díky tomu se nám i automaticky dá Teroristům C4.

Jestli chcete například aby ještě bouchla bedna u plantu, tak si povíme jak na to:
Vytvořte si bednu nebo prostě něco co chcete aby vybouchlo s c4.
Převeďte bednu na func_breakable, do Name dejte nějaký název, třeba "bedna" poté ve Flags zaškrtněte "Only Trigger", to zaručí, že když se do bedny střelí nic se s ní nestane.
Označte func_bomb_target otevřete Object Properties (Alt+Enter) do Target (when bomb blows) dejte název který jste zvolili (já zvolil "bedna").

herni_mody5.jpg

Poznámka: Pokud chcete vybuchnout více beden budete muset použít multi_manager, nebo jim dát stejné jméno.
Nyní máte základ každé "de" mapy.

Tak a jsme u konce dnešního návodu, snad jste alespoň něco odemne pochopili, jakékoliv připomínky / návrhy směřujte do komentářů.

Komentáře

#21 |
Bunney dne 05.07.2011 22:14:25 |
+1
tak třeba příště by si mohl zaklady bb, hns, bhop, zm
#22 |
Lentilko dne 06.07.2011 18:39:23 |
-1
hns a bhop ?? tam jde jen o to, abys uměl toto http://tvorbamap....icle_id=61, a věděl, jak přibližně hráč doskočí, potom tam jen uděláš několik "bedýnek na skákání" a máš to.. mě osobně ani jedno z toho vůbec nebaví..
#23 |
Dominio dne 06.07.2011 22:45:08 |
-1
@Lentilko: Ne, v tom nemáš pravdu. Na hns je potřeba vědět, jak daleko hráč doskočí, a umět udělat hns žebříky (oříznout, aby šlo i z kreja skočit). Na bhop je potřeba udělat blocky, které se propadnou, a pak zase vrátí (func_door). Na mod Zm myslím stačí pouze udělat mapu a nějaké ty kempy pro CT (přeživší prostě :D), a mod bb (BaseBuilder) se tu už ve foru řešil několikrát, třeba[url]http://tvorbamap.cz/forum/viewthread.php?thread_id=388&highlight=basebuilder&pid=3220#post_3220] zde[/url].
Ale pokud se nemýlím, tento článek měl pojednávat spíš o základních (tedy originálních) modech pro CSko.
#24 |
Lentilko dne 07.07.2011 08:19:53 |
±0
bb a zm neznám, proto jsem k nim nic nepsal.. a hns, notak trochu ořízneš žebřík.. :D
#25 |
Lentilko dne 07.07.2011 08:27:54 |
±0
Nechcu dělat chytrého teda, já neříkám že umím všechno (v hammeru spíš nic :D ) tak rád vyslechnu tvou radu Dominio :P
#26 |
Cinska polivka dne 20.07.2011 23:07:45 |
±0
Lentilko: Bohužel ode mě už žádný jiný návod asi neuvidíš. Ale třeba se toho někdo ujme. Zas tak těžké to určitě nebude.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 78% [7 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 22% [2 Hlasů]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 945
bullet.gif Nejnovější člen: cwotic