tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

18.07.2017 13:41:09
±0


05.07.2017 18:43:28
Jsem znova zde a potřebuji Vaší radu.
https://tvorbamap.cz/forum/viewthread.php?thread_id=1556&pid=13223#post_13223
±0


20.06.2017 23:02:22
Jo, to je další možnost..že jsem barvoslepy, nebo úplně slepý :D ale tak byl to jen návrh:D
±0


20.06.2017 20:13:13
Udělej si test barvosleposti, já přečtu každou... :D
±0


20.06.2017 11:46:16
Měl bych takový návrh, při registraci jak je ten captcha kód, je to dělané velmi pěkně jako brushe :D ale ono to nejde přečíst vůbec, já jsem musel 30x změnit kód, abych to přečetl a bylo to správně =D
±0


19.06.2017 19:52:01
ok
±0


19.06.2017 00:25:14
Jak žijete lidi? :D Jestli teda žijete :@
±0


12.05.2017 22:22:13
Abych naštval Backapu, že má další práci, tak jsem mu tam hodil jednu prosbu.
Děkuji ;)
±0


11.05.2017 15:29:38
O hodně přicházíš :D
±0


11.05.2017 11:14:29
Jsem antisociál a na srazy nejezdím... :D
±0


Vlastní textury do VHE 4.1

(Valve Hammer Editor 4.1)

Budeme potřebovat celkem 2 programy.VTFEdit + Photoshop nebo Gimp.
Jsem sice uživatel Photoshopu, ale Gimp je zadarmo takže budu dělat s Gimepem.



První si budeme muset tyto dva programy stáhnout, první stáhneme VTFEdit: http://www.gamefront.com/files/9941936/vtfedit12520.exe.
Určitě není problém zagooglit a najít si Gimp, nebo Photoshop.



Tvorba textury - Gimp



Teď si otevřeme Gimp (Může být i Photoshop).
Můžeme si buď vytvořit vlastní textur nebo si z internetu nějakou
stáhnout, popřípadě upravit.V gimpu pár textur je, je tam dole záložka vzorky, pokuď ho
přetáhneme na obrázek tak se nám vytvoří textura kterou jsme si vybrali a můžeme si
jí samozřejmě taky upravit.Já jsem byl líný něco v Gimpu upravovat a tak jsem si
vybral takové ty nažloutlé kameny.Použíl jsem rozlišení 512x512.
POZOR: V CSS musí být rozlišení dělitelné 16 !



Výsledný obrázek:





Když máme obrázek připravený k převodu tak dáme soubor uložit jako, vybereme si složku
kde ho chceme uložit a dole klikneme na zvolte typ souboru (podle přípony) a najdeme
si Obrázek TarGA.Takže tedy s příponou .tga.



VTFEdit neboli převádění na texturu



Zavřeme gimp a nainstalujeme VTFEdit.Po instalaci ho jak už zvykem bývá spustíme.
Klikneme v levém horním rohu na takový bloček, nápis Import.
Teď si najdeme náš obrázek a otevřeme ho.Otevře se nám tabulka, odškrtneme
resize.Alpha ani Normal format neměňte, jediné co možná změníte je Texture Type.
Pokud děláme normální obrázek zvolíme Animated Texture nebo Volume texture.
Já dávám Animated Texture, i když tam žádná animace není.
Pokud děláme SKYBOX tak zvolíme Environment map.
Předpokládám že tady jsme toho moc nezměnili.
Teď už dáme OK.





Pokuď jste texturu v GIMPU udělali správně tak by jí VTFEdit měl vzít.
Teď dáme ikonku diskety (Save) a někam ji uložíme ji do cstrike/materials/ a do
nějaké libovolné složky já používám nejčastěji props nebo stone. Po uložení klikneme na tools a dáme create VMT file, stačí kliknout jen na create a najít složku kde jste texturu uložili a dát uložit.


Složitější ale lepší je si tam vytvořit složku s např. vaším jménem, přezdívkou.
Samozřejmě bez háčku a čárek.Tu složku budeme muset ale vložit v hammeru do Textures.



Možná se vám stane to co se stává mně, prostě v seznamu textur textura není a v nastavení máte vloženou složku s tou texturou.Vyřešíme to tak že klikneme na tu složku a dáme remove.Vypneme hammer a hned po zapnutí tam tu složku přídáme, dáme ok a hele ! Textura se nám tam oběvila.




Kdysi jsem si vyrobil WAD ve kterém mám dobré textury, ale teď bych ho chtěl převést do VTF.



No dobrá, kvalita nebude tak vysoká, ale i tohle jde jednoduše.
Otevřeme VTFEdit, dáme nahoře Tools a zvolíme Convert WAD File.
U WAD file najdeme náš WAD soubor.U Output Folder najdeme složku,
do které se VTF soubory mají uložit.



Můžu sbalit textury k mapě ?



Ikdyž by toto bylo u VHE 4.1 dobré tak toto není možné. Bohužel.


Hotovo.Nic víc k tvorbě textur nepotřebujete ;)

Komentáře

#1 |
XXL_cz dne 17.02.2011 16:06:42 |
+3
Moc dobrej článek dávám hodnocení Výborné.

Jo a do photoshopu existuje ještě plug-in na ukládání VTF formátu.
tady

Pak to stačí jenom uložit jako .vtf a už se nemusí používat VTFEdit

Je to na uloz.to. Někdo to sice moc nemusí ale lepší na uploadování souborů neznám.

Návod je v popisu souboru.
#2 |
dragonx dne 17.02.2011 16:48:33 |
+1
XXL: Taky možné, já ovšem preferuju tuto složitější metodu, kvůli podrobnějšímu nastavení atd. s tímhle uděláš jen obyčejnou texturu.
#3 |
amater1001 dne 18.02.2011 21:55:18 |
+1
Dobrej článek, dávám palec nahoru.:)

Já preferuju Paint.NET s vtf pluginem,kde se dají vytvořit rúzné vtfka,např.průsvitné spreje,normal map pro simulaci 3d textury a jiné.

Vlastní textury do map css i Half-Life 2 Deathmatch vhe 4.1 spolehlivě přibaluju javovským programem pakrat,umí to i man(map analyst- přímá kompilace společně s vhe4.1 i s logem o přidaných vlastních texturách ,modelech a zvucích) a batch compiler.:)
#4 |
XXL_cz dne 19.02.2011 00:47:27 |
+2
@dragonx: Právě že u toho pluginu ti to po uložení vyhodí takovou tabulku kde je plno nastavení.

Ale animovanou texturu to myslim že neumí.
#5 |
ANDREJ dne 06.04.2011 19:31:45 |
-2
mě ten program nefunguje
#6 |
pavelxum dne 07.04.2011 23:06:23 |
+2
@ANDREJ jaky program nefunguje.:D
#7 |
GiantSlayer dne 26.04.2011 08:39:23 |
±0
Ja tomuto vobec nechápem, ved VHE otvára len WAD súbory a VTF sa tam nedá pridat... Pokial sa to dá tak mi poradte lebo vo VHE nemám ziadne textúry a netuším ako si mozem tie textury tam pridat... Napr. by som chcel pridat textúry z de_dust ale v cstrike-materials-de_dust sú len vtf a vmt súbory. Pls poradte. :o
#8 |
amater1001 dne 26.04.2011 09:40:04 |
+2
@GiantSlayer jen malou otázku
chceš dělat mapy CS (vhe3.5) nebo CSS (vhe4.1) ?
#9 |
GiantSlayer dne 26.04.2011 10:03:47 |
+1
CSS VHE 4.1... stiahol som si SourceSDK z tejto stranky
#10 |
amater1001 dne 26.04.2011 14:31:26 |
+2
@GiantSlayerjak mas nastaveny hammer4.1
dej sem screen
Předpokládám,že máš nosteam verzi CSS
#11 |
GiantSlayer dne 27.04.2011 16:39:47 |
+1
jo mam CSS nonsteam... Ja som v tools-options nic nerobil, takze by to malo vyzerat ako u kazdeho... Ja chcem len vediet ako si dam zakladne textury do VHE 4.1. PS: nvm ako sem pridat screenshot :)
#12 |
amater1001 dne 27.04.2011 21:37:59 |
+2
Je třeba nastavit hammer a potom budou textury CSS kde mají být.
Kompletní popis nastavení REVOLUTiON CSM SourceSDK SP3
http://cs.rin.ru/...hp?t=46298
#13 |
Lentilko dne 05.07.2011 20:07:08 |
+1
Perfektní článek. Výborné!

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 88% [7 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 13% [1 Hlas]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

nazdar

(Backup)
bullet.gif

osvět...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

spawn...

(Dominik Rozporka)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 914
bullet.gif Nejnovější člen: slayerx1