Budeme potřebovat celkem 2 programy.VTFEdit + Photoshop nebo Gimp.
Jsem sice uživatel Photoshopu, ale Gimp je zadarmo takže budu dělat s Gimepem.
První si budeme muset tyto dva programy stáhnout, první stáhneme VTFEdit: http://www.gamefront.com/files/9941936/vtfedit12520.exe.
Určitě není problém zagooglit a najít si Gimp, nebo Photoshop.
Tvorba textury - Gimp
Teď si otevřeme Gimp (Může být i Photoshop).
Můžeme si buď vytvořit vlastní textur nebo si z internetu nějakou
stáhnout, popřípadě upravit.V gimpu pár textur je, je tam dole záložka vzorky, pokuď ho
přetáhneme na obrázek tak se nám vytvoří textura kterou jsme si vybrali a můžeme si
jí samozřejmě taky upravit.Já jsem byl líný něco v Gimpu upravovat a tak jsem si
vybral takové ty nažloutlé kameny.Použíl jsem rozlišení 512x512.
POZOR: V CSS musí být rozlišení dělitelné 16 !
Výsledný obrázek:
Když máme obrázek připravený k převodu tak dáme soubor uložit jako, vybereme si složku
kde ho chceme uložit a dole klikneme na zvolte typ souboru (podle přípony) a najdeme
si Obrázek TarGA.Takže tedy s příponou .tga.
VTFEdit neboli převádění na texturu
Zavřeme gimp a nainstalujeme VTFEdit.Po instalaci ho jak už zvykem bývá spustíme.
Klikneme v levém horním rohu na takový bloček, nápis Import.
Teď si najdeme náš obrázek a otevřeme ho.Otevře se nám tabulka, odškrtneme
resize.Alpha ani Normal format neměňte, jediné co možná změníte je Texture Type.
Pokud děláme normální obrázek zvolíme Animated Texture nebo Volume texture.
Já dávám Animated Texture, i když tam žádná animace není.
Pokud děláme SKYBOX tak zvolíme Environment map.
Předpokládám že tady jsme toho moc nezměnili.
Teď už dáme OK.
Pokuď jste texturu v GIMPU udělali správně tak by jí VTFEdit měl vzít.
Teď dáme ikonku diskety (Save) a někam ji uložíme ji do cstrike/materials/ a do
nějaké libovolné složky já používám nejčastěji props nebo stone. Po uložení klikneme na tools a dáme create VMT file, stačí kliknout jen na create a najít složku kde jste texturu uložili a dát uložit.
Složitější ale lepší je si tam vytvořit složku s např. vaším jménem, přezdívkou.
Samozřejmě bez háčku a čárek.Tu složku budeme muset ale vložit v hammeru do Textures.
Možná se vám stane to co se stává mně, prostě v seznamu textur textura není a v nastavení máte vloženou složku s tou texturou.Vyřešíme to tak že klikneme na tu složku a dáme remove.Vypneme hammer a hned po zapnutí tam tu složku přídáme, dáme ok a hele ! Textura se nám tam oběvila.
Kdysi jsem si vyrobil WAD ve kterém mám dobré textury, ale teď bych ho chtěl převést do VTF.
No dobrá, kvalita nebude tak vysoká, ale i tohle jde jednoduše.
Otevřeme VTFEdit, dáme nahoře Tools a zvolíme Convert WAD File.
U WAD file najdeme náš WAD soubor.U Output Folder najdeme složku,
do které se VTF soubory mají uložit.
Můžu sbalit textury k mapě ?
Ikdyž by toto bylo u VHE 4.1 dobré tak toto není možné. Bohužel.
Hotovo.Nic víc k tvorbě textur nepotřebujete ;) |
Jo a do photoshopu existuje ještě plug-in na ukládání VTF formátu.
tady
Pak to stačí jenom uložit jako .vtf a už se nemusí používat VTFEdit
Je to na uloz.to. Někdo to sice moc nemusí ale lepší na uploadování souborů neznám.
Návod je v popisu souboru.