tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

19.08.2017 18:17:45
Neda sa niejako odomknut "zamknuta" mapa, ktoru nejde skompilovat? Potrebujem jeden projekt aby som vedel presne unity.
±0


19.08.2017 16:15:55
Bez si predavat svoje lacne pluginy lacnym portalom ako je napriklad mix-arena, a mna nechaj na pokoji :D
±0


18.08.2017 17:06:30
Na takovou úroveň bych se nesnížil :D na úroveň acka, to je hodně nízko.
±0


18.08.2017 02:59:58
Bude rvačka?!
+1


16.08.2017 17:06:38
To mluvíš pravděpodobně o sobě samém, já se tě v životě ptal na jedinou věc. Tady by někdo chtěl unban.
±0


15.08.2017 20:05:40
Backup, mas este bsp subor bac_assault?
±0


15.08.2017 17:15:07
Jasne, budem sa pytat "cloveka" co vraj vsetko v Hammere vie spravit, a sa ma pyta na steame ako konkretnu vec spravit :P
-2


14.08.2017 08:47:37
Hlavně že se nikomu nic nestalo :D
+1


14.08.2017 04:53:06
Noták acko, ty se mě bojíš zeptat viď? Se zeptáš radši tady co, jinak by ses cítil trapně.
±0


13.08.2017 12:09:43
Ok uz viem, CTRL + F :D
+2


Dveře

(Základy)

Předminule jsem psal o skle a o jeho rozbitné variantě a minule jsme se v Cz_Marově článku naučili vytvářet žebřík. Dnes se podíváme na dveře.

Dveří máme dva druhy. Jezdící, to jsou ty, které, když k nim příjdete, zajedou dolu, vyjedou nahoru, nebo odjedou do boku. Druhý typ jsou dveře otočné, ty se, když k nim příjdete, otočí.

Zajížděcí dveře


Takže si zase vytvoříme první místnost, předělíme zdí 32 širokou, nahážeme spawny a do obou půlek dáme světla. Vytvoříme si brush 32 široký, 64 dlouhý a 92 vysoký. umístěte ho někam do předělovací zdi a dejte carve. Tím bude ve zdi díra. Tomu brushi dejte texturu dveří (klíčová slova "door" a "dr") a zúžte ho na polovinu (16). Pak ho vycentrujte se zdí.
obrázek 1
Teď ty dveře převeďte na entitu dveří. Označte ho -> pravé myšítko -> Tie to Entity. A z roletkového menu zvolte func_door. Dveře by se měli posunovat o svojí délku ve směru osy X. Pokud máte mapu natočenou jako já, tak to je špatně. Když do dveří vrazíte, posunou se o kousíček dále. To se dá změnit nastavením os Pitch Yaw Roll ve smarteditu, nebo na kolečkách vpravo. Pokud máte mapu tedy jako já, tak si nastavte Yaw na 90, pokud ne, tak zkoušejte. Takhle se dá nastavit jakým směrem dveře pojedou. Pojďme se podívat na další nastavení.

Speed
Rychost otevírání/zavírání dveří.

delay before close, -1 stay open
Prodleva před zavřením (v sekundách), když -1, tak zůstanou otevřené už navždy.

Lip
Vzálenost o kolik dveře nedojedou. Dveře odjedou tedy o svojí délku mínus Lip.

Když dveře jsou široké 64 a lip dáte na 10, dveře se odsunou o 54.

Záporná hodnota určuje, o kolik dveře přejedou svojí vzdálenost (zajedou do zdi hlouběji).

Move/Stop sound
Zvuk když se dveře otevírají/zastaví.

Damage inflicted when blocked
Zranění v healteh které hráč utrží, když ho dveře skřípnou.



Záložka Flags:

Starts open
Dveře jsou na začátku otevřené.

Passable
Dveře jsou průchozí, neotevírají se.

Toggle
Jdou otevřít pouze přes nějaký trigger.

Use only
Dají se otevřít jenom stisknutím klávesy E.


Tak to je ze zajížděcích dveří vše. Pojďme na dveře otáčecí.

Otáčecí dveře


Buď můžete použít dveře stávající, nebo vyřízněte ještě jedny, zkopírujte ty co máte a udělejte z nich neentitu. To se dělá tak, že entitu označíte, pravé myšítko, a Move to World (přesunout do světa).
Nyní vytoříme origin - takový neviditelný pant. To bude brush s texturou origin, kolem kterého se budou dveře otáčet. Vyberte texturu origin a vytvořte brush, je jedno jak velký, důležité je kde má střed. Ten dejte na kraj dveří tak, jako na obrázku.
obrázek 2
Označte oba brushe s klávesou CTRL, dejte Tie to Entity a zvolte func_door_rotating. Tím jsou dveře hotové. Když mapu zkompilujete, půjdou dveře otvírat, ale pojďme se zase podívat na nastavení.
Většina jich je stejných jako u dveří zajíždějících, tak ty opakovat nebudu.

Distance (deg)
Úhel otočení ve stupních.

Záložka flags:

Reverse Dir
Dveře se budou otáčet proti hráči. Radši to nepoužívejte, nebo naštvete všechny, kdo to budou hrát.

One way
Dveře se budou otáčet jen jedním směrem ať hráč je na jakékoli straně.

X/Y Axis
Budou se otáčet kolem osy X/Y. Když není nic zaškrtnuto, otáčí se podle osy Z.

Tak to je z dveří úplně všechno. Doufám, že Vám tento článek nějakým způsobem pomohl a u dalších tutoriálů nashledanou.

Ještě Příkladová mapa

Komentáře

#1 |
Backup dne 02.01.2010 17:22:15 |
±0
Reverse Dir se hodí v kombinaci s one way - příklad:
chcete udělat např. poklop, který se bude vždy otvírat nahoru. Vyrobíme si tedy func_door_rotating, nastavíme mu one way, aby se neotvíral dolů. A teď - když je nastaveno one way, dveře se vždy otvírají proti směru hodinových ručiček, takže pokud budeme chtít, aby se otáčely po směru hodinových ručiček, zaškrtneme reverse dir.

Toto jsem 6x použil v mapě bac_assault:
> střecha, která se propadla po rozstřílení podpěr
> nějaká elektrická skříň nebo trafo - po rozstřelení kontrolního panelu se otevřely dvířka a byla možnost sebrat brokovnici
> bedna, u které když se rozstřílely horní prkna, tak se stěny rozpady od sebe a vevnitř byly 4 granáty
#2 |
m00nw4lk3r dne 10.04.2010 15:02:07 |
±0
jak se dá nastavit u zajížděcích dveří aby se jedna půlka otevřela doleva a druhá doprava (jako na assaultu)? dík
#3 |
Backup dne 11.04.2010 20:22:56 |
+1
To uděláš tak, že vyrobíš pravou a levou půlku zvášť a každé nastavíš ten jiný úhel kam mají jet (Yaw). Pokud budeš dělat dveře stejně orientované jak v tutoriálu, tak jedné půlce nastavíš Yaw na 90° a druhé na 270°.
#4 |
m00nw4lk3r dne 12.04.2010 17:01:15 |
+1
tak jeste jednou dik :)
#5 |
KoRis dne 09.08.2010 15:15:34 |
±0
ahoj ... v VHE nemůžu najít texturu origin ... takže to budu asi muset stáhnout , oki , ale kam to mám uložit ?? je to jedno ??? díky
#6 |
KoRis dne 09.08.2010 15:37:02 |
±0
ehmm .. sory že furt votravuju jen doufám že dostanu odpověd :D , ale já tu texturu ani nikde nemůžu najít ... newí někdo o tom kde by se to dalo sehnat (stáhnout) , nebo nebyl by někdo tak hodnej a neposlal mi to třeba ? :) ... nebo tak něco... mockrát díky ...
#7 |
Backup dne 09.08.2010 16:23:29 |
±0
určitě ji najdeš ve wadu zhlt.wad který je ve složce s hammerem.
#8 |
KoRis dne 09.08.2010 17:28:45 |
±0
tak jsem prohledal celou složku valve hammer editor a nemám tam vůbec nic ve wadu , natož co píšeš ... a ani když sem hodil vyhledávat samotně zhlt.wad tak jsem nic nenašel ... =(
#9 |
Backup dne 09.08.2010 18:21:27 |
±0
A máš stažené ZHLT? Jestli nemáš, tak si odsuď stáhni vhe pack, kde jsou ty nejdůležitější věci.
#10 |
KoRis dne 09.08.2010 22:05:31 |
±0
aha ... zkusím to ;-) ... oki ...
to ani myslím nemám :D
jo jinak , já tady nějakou texturu origin našel ... našel sem jí ve sbírce základních textur halflife.wad , nebo ja kot bylo ... poradil mi to někdo jinej v jinejch komentářích :D ... skusim nejdřív to jeslti to bude fungovat ;-) ... a mockrát díky za všechny rady ...
EDIT : už sem to zprovoznil ;-) ... dík ...
#11 |
MichaelMik dne 13.02.2011 13:11:53 |
+1
Ahoj Prosim vas jak udelat spravne texturu tak aby tam opravdu byly dvere,protoze ja si udelam brush a otexturuju ho a ta textura tam vubec nesedi prosim poradte dekuji :(
#12 |
XXL_cz dne 13.02.2011 18:51:46 |
+1
tady je článek jak nastavovat textury.

Tam by mělo být napsaný jak tu texturu nastavit přesně.

Na dveře by mělo stačit tlačítko Fit.
#13 |
Warrion dne 21.06.2011 13:52:26 |
+1
Šlo by, aby mi dveře vyjížděli nahoru????
#14 |
XXL_cz dne 21.06.2011 16:30:06 |
±0
Jo, v properties u toho 1. černýho kolečka nahoře v pravo párkrát vyber UP.
#15 |
jumpeed dne 11.02.2013 16:19:39 |
±0
Chci se zeptat, ale nesouvisí to úplně s tímto tématem. Chci vytvořit dveře, které lze rozbít pro otevření, ale neorientuji se v entitách a nevim si rady
#16 |
Backup dne 11.02.2013 20:52:04 |
±0
Otočné rozbitné dveře vytvořit nejdou. Výsuvné by nějak vyrobit šly, ale byla by tam vysoká pravděpodobnost, že se něco pokazí.
#17 |
jumpeed dne 16.02.2013 18:17:05 |
±0
musí jít, viděl jsem to v jedné mapě, a nejde vytvořit rozbitnou zeď nebo něco?
#18 |
Backup dne 17.02.2013 00:45:31 |
±0
Pošli odkaz. Rozbitná zeď jednoduše přes func_breakable.
#19 |
eq2 dne 28.12.2014 21:04:25 |
+1
Dobrý den,
v Half-Life 1 v prvních lokacích po spuštění teleportu jak se vracíte zpět místnostmi kterými jste přišli (je tam tuším takovej ten divnej otočnej výtah) tak tam se dveře posouvají (částečně) a sklo jde rozbít.

Chtěl jsem se ale zeptat, jestli by mohl být návod na reálné otočné dveře? Protože se domnívám že většina z vás nemá doma černochy a když necháte dveře otevřené tak zůstanou otevřené, ale když je chcete zavřít tak je zavřete. u func_door_rotating, pokud použiji delay before close -1, tak zůstanou otevřené napořád a nejdou zavřít. A použít jakoukoliv časovou prodlevu mi příjde taky špatné, protože doma se mi sami dveře nezavřou. Přemýšlel jsem nad nějakým trigerem který byse vznášel okolo dveři a při použití "use only" by se dveře zavírali a otvírali podle použití a nikoliv podle časového úseku. Doufám že jsem problematiku popsal pochopitelně. Děkuji
#20 |
Backup dne 29.12.2014 19:43:56 |
±0
Na tom místě v HL1 se ale posouvá jen druhá půlka dveří. Ta, ve které je rozbitné sklo, je klasický func_wall.

Proti černochům funguje jednoduše zaškrtnout ve Flags možnost Toggle.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 100% [1 Hlas]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

nazdar

(Backup)
bullet.gif

osvět...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

spawn...

(Dominik Rozporka)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 914
bullet.gif Nejnovější člen: slayerx1