tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

20.06.2017 23:02:22
Jo, to je další možnost..že jsem barvoslepy, nebo úplně slepý :D ale tak byl to jen návrh:D
±0


20.06.2017 20:13:13
Udělej si test barvosleposti, já přečtu každou... :D
±0


20.06.2017 11:46:16
Měl bych takový návrh, při registraci jak je ten captcha kód, je to dělané velmi pěkně jako brushe :D ale ono to nejde přečíst vůbec, já jsem musel 30x změnit kód, abych to přečetl a bylo to správně =D
±0


19.06.2017 19:52:01
ok
±0


19.06.2017 00:25:14
Jak žijete lidi? :D Jestli teda žijete :@
±0


12.05.2017 22:22:13
Abych naštval Backapu, že má další práci, tak jsem mu tam hodil jednu prosbu.
Děkuji ;)
±0


11.05.2017 15:29:38
O hodně přicházíš :D
±0


11.05.2017 11:14:29
Jsem antisociál a na srazy nejezdím... :D
±0


10.05.2017 21:53:37
Už dlouho jsem to tu nenapsal, takže....
... zakalíme? Pívo? Dejvice nebo Jižák?
#TMsraz
±0


08.05.2017 19:32:50
dik moc
±0


Pokročilé sprity

(Mimo hammer)

Zdravím, v tomhle článku vám ukážu, jak upravit sprite tak, aby se k vám otáčel tak, jak chcete. Asi nejznámější problém u některých map se spritem je ten, že když stojíte nad jeho úrovní, stále se k vám otáčí. Někdy to nevadí, ale například u spritu ohně to nevypadá moc hezky, když se zrovna díváte na něj ze shora.


psprity1.png

Nejprve si projdeme čtyři typy spritů. Liší se v otáčení facu k hráči.
00 (vp_parallel_upright) – Tenhle typ se hodí pro sprity, které se otáčí pouze kolem osy Z. To znamená že se bude otáčet k vám doprava a doleva, nikoliv dolů a nahoru. Hodí se například pro oheň aby to nevypadalo jako na obrázku výše.
01 (facing_upright) - Tento se k vám neotáčí v žádné ose. Zůstává tak, jak byl vytvořen. Ani když ho otočíte ve VHE se vůbec neotočí. Nenapadá mě žádné kloudné využití.
02 (vp_parallel) - Tenhle se vyskytuje nejvíce a je známý tím, že se k vám otáčí ve všech osách. Vypadá tedy podobně jako na obrázku nahoře.
03 (oriented) - Tento se chová podobně jako typ 01 s tím rozdílem, že ho jde ve VHE otáčet jakýmkoliv směrem.



Dalším věc kterou musíme umět, je úprava spritu v nějakém Hexadecimálním editoru. Já pracuji s programem zvaný Magic HEX Editor, který je freeware a nemusí se instalovat, což mi vyhovuje. Takže otevřeme program a do něj načteme nějaký ten sprite. Protože se mi nelíbí ten zmíněný oheň, tak si ho upravím. Po načtení spritu uvidíte spoustu čísel a znaků. Nás ale zajímá páté čtyřčíslí, ve kterém jsou důležité první dvě číslice. Na obrázku níže je otevřen fire3.spr a vyznačeno číslo.


psprity2.png

Ty dvě číslice značí typ spritu s otáčením facu. Pokud tedy chcete, aby se k vám sprite otáčel pouze v ose Z, tak tam zadáte 00.
Nyní když vložíme náš nově vytvořený sprite do mapy, vypadá to mnohem lépe, než původně.


psprity3.png

Toť vše ohledně této úpravy spritu. Pro ukázku si zde můžete stáhnout 4x sprite fire3.spr upravený pro všechny zmíněné typy.

Komentáře

#1 |
Backup dne 28.01.2012 17:33:00 |
+3
Doplnil jsem názvy typů z SDK a poupravil pár věcí, hlavně interpuknci.
Jen tak pro zajímavost - v SDK se píše ještě o typu 04 (vp_parallel_oriented), který by měl být jakousi syntézou mezi 02 a 03, nicméně jsem nezaznamenal žádný rozdíl mezi 02 a 04. Kdyby to chtěl někdo prozkoumat hlouběji, typ 04 je nastaven u HL1 spritů plasma.spr, smoke.spr a steam1.spr.
#2 |
Dominio dne 28.01.2012 17:40:02 |
+2
Děkuji hlavně za úpravu interpunkce, alespoň nevypadám jako negramotné nemehlo ;)
SDK jsem neprohlížel, takže jsem o 04 nikdy neslyšel.
#3 |
XXL_cz dne 28.01.2012 17:57:51 |
+2
Výbornej článek, typ 03 sem neznal, možná by se to dalo použít jako strite na zdi. (průhledná animace)
#4 |
Backup dne 28.01.2012 19:39:56 |
+2
XXL_cz: také by to šlo použít jako decaly nebo místo jednoduchých modelů (tráva)
#5 |
XXL_cz dne 28.01.2012 20:14:38 |
+1
Jo na trávu je to dobré, ale na to bych asi použil ten co se natáčí na hráče. I když možná by bylo lepší toto aby to furt "netancovalo" když se otáčí pohledem.

Ale mě se zdá, že ten sprite co se neotáčí de vidět jenom z jedné strany.
#6 |
Dominio dne 28.01.2012 20:32:26 |
+1
XXL_cz: Ano, 01 a 03 lze vidět pouze z jedné strany, protože se k tobě vlastně neotáčí facem. I když nechápu proč tam dávali vůbec ten 01.
Sprite jako tráva byla použita v mapě kurast_docks, která je od českého mappera. Docela se tam ten sprite hodí.
#7 |
XXL_cz dne 28.01.2012 20:36:19 |
+1
I na de_aztec je tráva jako sprite, ta se zrovna natáčí na hráče jenom v ose Z a vypadá to docela dobře. (jen to nesmí být moc široký, jinak to pak asi bude vypadat divně)

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 80% [4 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 20% [1 Hlas]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Problém se zbra...

(Backup)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

nazdar

(Backup)
bullet.gif

osvět...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

spawn...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

BOMBA

(Gordon Freeman)
bullet.gif

SourceMod Tvorb...

(EMINEM)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 911
bullet.gif Nejnovější člen: NoobYT