tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

12.05.2017 22:22:13
Abych naštval Backapu, že má další práci, tak jsem mu tam hodil jednu prosbu.
Děkuji ;)
±0


11.05.2017 15:29:38
O hodně přicházíš :D
±0


11.05.2017 11:14:29
Jsem antisociál a na srazy nejezdím... :D
±0


10.05.2017 21:53:37
Už dlouho jsem to tu nenapsal, takže....
... zakalíme? Pívo? Dejvice nebo Jižák?
#TMsraz
±0


08.05.2017 19:32:50
dik moc
±0


05.05.2017 21:14:39
Samozřejmě, stačí při kompilaci "na expert" přidat k csg parametr -wadinclude mojetextury.wad
+1


05.05.2017 14:19:17
jde v hammeru zkompilovat wad do bsp, abych nemusel pouzivat batch ktery mi nefunguje?
±0


27.04.2017 21:40:49
To je zvláštní, to by mělo. Zkus to ještě prozkoumat a kdyby nic, hoď to na fórum
+1


27.04.2017 10:25:36
kdyz dam load pointfile, tak se mi ty cary nezobrazi ve 3d view. co s tim?
±0


24.04.2017 09:44:05
Nejspíš tam máš leak, takže se ti nezkompiluje vis/rad.
±0


Detail textures

(Mimo hammer)

Textury zvýrazňující povrch použitých materiálů, které na normální textuře v malém rozlišení nevyniknou. Většina mapperů a hráčů je nepoužívá, ale sem tam se najde nějaký ten mapper-perfekcionista nebo moviemaker, který jich využije.

Pokud je chceme používat, musíme mít csko spuštěné v OpenGL režimu a mít v konzoli povolené r_detailtextures 1.

Jsou to zpravidla textury, které se ve zmenšeném měřítku natilují a smíchají se s normální texturou.
Vybrané detail textury (dřevo, kov) ze složky gfx/detail v rozlišení 128x128:
detail_texs.jpg
Použití detail textur na bednách v de_dust2:
detail_d2.jpg

Zapnuté detail textury nejsou z dálky moc vidět, projeví se spíše jako drobné ztmavení vzdálených textur.
detail_dist.jpg

Použití detail textur je jednoduché, stačí ve složce maps vytvořit textový soubor s názvem jmenomapy_detail.txt. Do něj se pak zapisují řádky určující přiřazení detail textur normálním texturám. Každý řádek je ve formátu:
normální_textura detail_textura měřítko_X měřítko_Y
Název detail textury se udává ve formátu detail/textura, tudíž bez "gfx/" na začátku a ".tga" na konci. Měřítko určuje zmenšení detail textury v jednotlivých osách. Příklad:
SandCrtLrgSd detail/dt_wood1 8.0 8.0
Na dřevěnou dust krabici naneseme 8x natilovanou dřevěnou detail texturu.

Při výrobě detail textur je potřeba ukládat do formátu TGA a to v neindexovaných, true-color barvách. Je možné použít RLE kompresi. Maximální velikost je 512x512 (respektive jde o to, aby počet pixelů byl menší nebo roven 2^18 = 262144). Není potřeba dodržovat dělitelnost rozměrů 16. V případě obdélníkových rozměrů se textura roztáhne na čtverec.

Detail textury jdou využít i nestandardním způsobem. Například můžeme udělat rozdíl dvou textur, kdy první je v plné velikosti (512x512) a druhá, kterou používáme ve WADu, je ve zmenšené velikosti (128x128).
detail_texdiff.jpg
Získáme tím texturu, která obsahuje detaily ztracené zmenšením rozlišení. Použitím této textury (v měřítku 1.0, tzn 1:1) část detailů vrátíme.

detail_trik1.jpgdetail_trik2.jpg
V mapě používám texturu 256x256, proto použitá detail textura vytahuje ztracené detaily trochu více než by bylo nutné

Komentáře

Zatím nikdo nekomentoval. Buďte proto první a vložte svůj komentář.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 67% [4 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 17% [1 Hlas]
Dobré Dobré 17% [1 Hlas]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Problém se zbra...

(Backup)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

nazdar

(Backup)
bullet.gif

osvět...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

spawn...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

BOMBA

(Gordon Freeman)
bullet.gif

SourceMod Tvorb...

(EMINEM)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 2

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 910
bullet.gif Nejnovější člen: F3AR