(POZOR, toto nemá nic společného s clipping toolem!)
CLIPování je procedura která spočívá ve vytváření kolizních boxů pomocí bloků s texturou CLIP, která je v zhlt.wad.
Takto vypadá příkladová mapa:

Máme zde func_illusionary (zábradlí) a cycler_sprite (strom). Ani jeden z těchto dvou objektů nemá kolizní box.
Začneme zábradlím. Při CLIPování zábradlí, plotů a dalších podobných objektů používám tento postup:
1, Zduplikovat pomocí držení klávesy SHIFT a tažení objektu myší.
2, Otexturovat texturou CLIP (vybrat duplikát, zvolit texturu a použít ji pomocí Apply current texture)
3, Převést z brush entity zpět na brush (move to world)
4, Pokud je těchto brushů více, tak groupnout (group)
5, Navrátit zpět na pozici původního func_illusionary
Po uplatnění tohoto způsobu v příkladové mapě se můžeme vrhnout na CLIPování stromu.
Při tvorbě kolizního boxu pro modely bude nejvhodnější pracovat na mřížce o jemnosti 1 nebo při veškerých manipulacích držet ALT, který dočasně přepíná na mřížku o jemnosti 1. U modelů bohužel není jiná možnost než vytvářet kolizní box ručně - vytvářet brushe, které budou kopírovat jeho tvar. U stromů je to jednodušší, tam to řeším jedním blokem, který dole upravím tak, aby překrýval kmen; následně tento blok vytáhnu do potřebné výšky (ke koruně) a nahoře ho posunu tak, aby pak tento blok překrýval celý kmen. Tento postup není nejlepší, ale je nejjednodušší a výsledek je přijatený, viz screen:

Další možnosti využití CLIPu:
> zamezení přístupu do míst kam by šlo skočit např. pomocí longjumpu
> vytvoření eastereggu - běhání po obloze
> ucpání míst, kde je možné se zaseknout - díry v zemi, pukliny
screen ze zkompilované příkladové mapy:

Příkladová mapa
|