Jaké jednotky používáme ve VHE? Kolik taková jednotka měří?
V hammeru používáme jednotky, které jsem si dovolil pojmenovat hu (hammer units - "hammerovská jednotka"). Nebudu chodit kolem horké kaše a přijdu rovnou k věci.
1 hu = 1/16 stopy
1 stopa = 16 hu
1 hu = 1,905 cm - (30,48/16)
1 cm ≈ 0,524934383 hu - (16/30,48)
velikost stojícího hráče - 32x32x72 (hu)
velikost skrčeného hráce - 32x32x36 (hu)
minimální šířka otvoru, kudy může projít hráč - 33 hu
minimální výška otvoru, kudy může projít stojící hráč - 73 hu
minimální výška otvoru, kudy může projít skrčený hráč - 37 hu
maximální výška schodu - 18 hu
maximální výška objektu, kam se dá vyskočit - 63 hu
maximální úhel, který se dá vyběhnout bez "surfování" - 45°
vzdálenost oka stojícího hráče od země - 53 hu
vzdálenost oka skrčeného hráče od země - 30 hu
úhel pohledu do šířky - 90°
úhel pohledu do výšky ~ 73,7397953° - (arctan(3/4)*2)
Nyní tedy můžete přispůsobit vaší mapu v rozměrech tak, aby odpovídala originálu - ale pozor! I když víte, že 16 hu je jedna stopa, neznamená to, že to tak bude vypadat i ve hře. Z vlastní zkušenosti vím, že takto přispůsobené mapy jsou velice stísněné a malé, přestože jsou v poměru 1:1 oproti realitě. Doporučuji tedy používat tento převod pouze jako informativní, protože je potřeba se přispůsobit velikostem textur, které musí být dělitelné šestnácti. Nejlepší je si mapu vždy zkompilovat a zkontrolovat, zda-li není něco moc velké, nebo moc malé.
Na závěr přikládám příkladovou mapu a zdroj 43,75% informací
|
http://tvorbamap....?page_id=8