tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

25.11.2024 11:28:42
updatovali sme na našom http://BRUT.me Portali mašinu s hernými servermi a ostalo nám nejaké miesto pre ďalšie servery :) hlasujte v ankete alebo pridajte aj svoj nápad, aký by sme mohli spustiť http://brut.me/vi...amp;t=5184
±0


30.08.2024 13:05:52
Ano, slouží od toho lights.rad file (případně jiný název). Nastavuje se v RAD sekci.
±0


12.05.2024 22:40:06
existuje v goldsrc možnost textur ktoré vytvárajú osvetlenie?
±0


13.01.2024 19:02:53
bohužel je rozmanitost map dost limitována enginem
±0


13.01.2024 19:01:49
na kotelně už je přes 10 let rc cars mód :)
±0


19.12.2023 22:14:07
Viděl jsem Rally mod na GoldSRC ale mod přímo na serveru v CS 1.6 mě teda překvapil :)

PS.: Já tak nemám rád ty nové shorts videa na výšku co se nedají posouvat.
±0


07.11.2023 12:13:08
Rocket League v CS 1.6? Kam se hrabe BMod...
https://www.youtu...svJz-FS8Yo
+1


04.11.2023 19:11:48
Jedli ste už niekto fritovaný snickers? je to pecka.
-1


15.12.2022 15:52:59
ako kto, praví Bruti mladnú :D inak aj napriek tomu, že je to tu už mrtve, všetko najlepšie;)
±0


13.12.2022 12:35:18
Zítra to bude 13 let od založení tohoto portálu.
To já jen tak, abyste si uvědomili, jak rychle stárnete.
±0


Rozměry

(Rady, tipy, triky)


Jaké jednotky používáme ve VHE? Kolik taková jednotka měří?
V hammeru používáme jednotky, které jsem si dovolil pojmenovat hu (hammer units - "hammerovská jednotka"). Nebudu chodit kolem horké kaše a přijdu rovnou k věci.


1 hu = 1/16 stopy
1 stopa = 16 hu
1 hu = 1,905 cm - (30,48/16)
1 cm ≈ 0,524934383 hu - (16/30,48)

velikost stojícího hráče - 32x32x72 (hu)
velikost skrčeného hráce - 32x32x36 (hu)

minimální šířka otvoru, kudy může projít hráč - 33 hu
minimální výška otvoru, kudy může projít stojící hráč - 73 hu
minimální výška otvoru, kudy může projít skrčený hráč - 37 hu

maximální výška schodu - 18 hu
maximální výška objektu, kam se dá vyskočit - 63 hu
maximální úhel, který se dá vyběhnout bez "surfování" - 45°

vzdálenost oka stojícího hráče od země - 53 hu
vzdálenost oka skrčeného hráče od země - 30 hu

úhel pohledu do šířky - 90°
úhel pohledu do výšky ~ 73,7397953° - (arctan(3/4)*2)
rozmery


Nyní tedy můžete přispůsobit vaší mapu v rozměrech tak, aby odpovídala originálu - ale pozor! I když víte, že 16 hu je jedna stopa, neznamená to, že to tak bude vypadat i ve hře. Z vlastní zkušenosti vím, že takto přispůsobené mapy jsou velice stísněné a malé, přestože jsou v poměru 1:1 oproti realitě. Doporučuji tedy používat tento převod pouze jako informativní, protože je potřeba se přispůsobit velikostem textur, které musí být dělitelné šestnácti. Nejlepší je si mapu vždy zkompilovat a zkontrolovat, zda-li není něco moc velké, nebo moc malé.

Na závěr přikládám příkladovou mapu a zdroj 43,75% informací

Komentáře

#1 |
Backup dne 23.05.2010 20:48:27 |
+4
K dispozici je převodník jednotek, takže rozměry už nemusíte počítat na kalkulačce:
http://tvorbamap....?page_id=8
#2 |
peThe dne 01.02.2011 17:38:39 |
+4
Tak to znamená, že jsem pěknej sadista, jestli jsem dal do své mapy bedny (z prefabs :) ) o výšce 64 units.
#3 |
eq2 dne 28.12.2014 21:39:15 |
±0
Mě to nevycházelo, přepočítal jsem to jinak. Neříkám že Vaše kalkulačka je špatně, ale za popřemýšlení a diskuzi stojí následující:

Stojící hráč 73hu je podle vaší kalkulačky 140cm. Dospělej chlap ale měří 170-180 cm což je cca 91hu. Všechny rozměry z metrické soustavy v centimetrech tedy dělím konstantou 2,4 a vychází mi to celkem reálně a necítím se v mapě stísněný a nebo že by objekty byly "malinkaté" . Co vy na to?

Přidávám fotku srovnání, dveře a jiné textury omluvte:
imageshack.com/a/img909/7823/l64GGF.jpg

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 0% [Žádné hlasy]
Chvalitebné Chvalitebné 100% [1 Hlas]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 29

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 949
bullet.gif Nejnovější člen: verseludes