Prosklené zajížděcí dveře
Pokud budeme chtít vytvořit dvoudílné prosklené dveře, budeme potřebovat celkem 5 entit, a to 4x func_door a 1x trigger_multiple.
Začneme rámem levého křídla. Vytvoříme brushe, které budou tvořit tento rám, převedeme je na func_door a nastavíme jim nějaké jméno (třeba dvere1) a úhel, kam budou zajíždět.
![prosklene_dvere1](images/articles/prosklene_dvere1.png)
Poté vytvoříme skleněnou výplň těchto dveří, z které také uděláme func_door. Nastavíme jí stejné jméno a úhel jako rámu (dvere1) a ještě nastavíme lip na mínus dvojnásobek šířky rámu (když rám má šířku 8, lip nastavíme na -16). Nesmíme zapomenout na průhledost, takže nastavíme Render Mode na Texture a FX Amount na 100.
![prosklene_dvere2](images/articles/prosklene_dvere2.png)
Teď levou část zduplikujeme a posuneme (případně převrátíme) a oboum func_doorům nastavíme opačný úhel.
![prosklene_dvere3](images/articles/prosklene_dvere3.png)
Nakonec budeme potřebovat trigger_multiple, který přetáhneme přes dveře. Target mu dáme na jméno těch dveří (dvere1) a Delay before reset nastavíme na 1 (případně na stejnou hodnotu která je u dveří v Delay before close).
![prosklene_dvere4](images/articles/prosklene_dvere4.png)
Prosklené otáčecí dveře
Pokud budeme chtít vytvořit otáčecí dveře, budeme potřebovat celkem 3 entity, a to 2x func_door_rotating a 1x trigger_multiple.
Začneme rámem dveří. Vytvoříme brushe, které budou tvořit tento rám, a origin, podle kterého se budou dveře otáčet, převedeme je na func_door_rotating a nastavíme jim nějaké jméno (třeba dvere2).
![prosklene_dvere5](images/articles/prosklene_dvere5.png)
Poté vytvoříme skleněnou výplň těchto dveří, která bude mít origin na stejných souřadnicích x a y (bude nad nebo pod originem rámu), z které také uděláme func_door_rotating. Nastavíme jí stejné jméno jako rámu (dvere2). Nesmíme zapomenout na průhledost, takže nastavíme Render Mode na Texture a FX Amount na 100.
![prosklene_dvere6](images/articles/prosklene_dvere6.png)
Nakonec budeme potřebovat trigger_multiple, který přetáhneme přes dveře. Target mu dáme na jméno těch dveří (dvere2) a Delay before reset nastavíme na 1 (případně na stejnou hodnotu která je u dveří v Delay before close).
![prosklene_dvere7](images/articles/prosklene_dvere7.png)
Příkladová mapa
V příkladové mapě jsou i dveře z dekompilované mapy de_nuke.
příkladová mapa
|