tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

17.11.2017 17:29:59
že.
±0


16.11.2017 15:48:08
Originálne.
±0


12.11.2017 23:39:25
@bign: Protože tě nikdo nemá rád. :(
±0


11.11.2017 11:00:31
Pyčo, prečo nejde VHE chat.
±0


08.11.2017 09:51:04
Taky se přidávám :D
+1


08.11.2017 00:46:32
@Dominio: Souhlasím.
+1


07.11.2017 19:17:22
@bign: Tebe nesnáší všichni.
±0


07.11.2017 11:10:00
Všetkých vás neznášam
±0


02.11.2017 20:11:23
@Gordon Freeman: Trochu opožděná reakce ale dlouho jsem tu nebyl - Tenhle mód jsem hrál už asi před rokem a řechtal jsem se u toho jak kůň. :D Jeden s nejlepších módů co jsem kdy hrál. Z nějakýho důvodu mě to celou dobu i přes tu hromadu failů pořád přišlo vtipný.

Například zrovna ta část s továrnou na lambda znaky kde jsi musel skrz ní dostat securiťáka živého což byl kurevsky těžký úkol a vždycky když ti umřel tak ti hra ještě napsala něco ve smyslu: "Subjekt nechal personál výcviku svévolně umřít bez dozoru" :D :D

Ale nejlepší mi přišla část ve videu 3:53 to když jsem viděl poprvé tak jsem si poprskal monitor. :D

Akorát jsem jednou musel použil cheat na zpomalení hry (host_framerate) a to v části s myčkou kde se musel obskočit ten velkej kartáč.
±0


31.10.2017 17:16:46
existuje niejaky kompilator, ktory nepokazi teleporty ako winbspc? proste sa niejak bugnu a niesu na mape..
±0


Vlastní modely

(Mimo hammer)

Stažení a konfigurace



Stáhneme si program kHED odsud. Archív rozbalíme a spustíme kHED. Teď se vrhneme na konfiguraci, aby se kHED co nejvíce podobal VHE.

Klepneme pravým myšítkem do levého horního okna a z kontextové nabídky vybereme 3D Look a Textured. U pravého horníme nastavíme Top. U levého dolního Right. U pravého dolního Front a Wireframe.

Nyní se podíváme do nastavení - View -> Options. Záložku General si nastavte dle svého gusta. Na záložce Grid nastavte pole Interval na 8. Odškrtneme Show grid in perspective views. Z pole Snap To Grid smažeme 0.1 a 5 a vložíme násobky dvou (např od 2^-3 (0.125) do 2^3 (8)). Záložku Colors necháme být, použijeme nastavení a zavřeme ho.


Ovládání



Ovládání bohužel nejde přenastavit, tudíž se bohužel budete muset smířit s tím implicitním:

3D okno:
Pohyb prostorem - šipky
Pohyb po rovině - prostřední myšítko / ctrl + levé myšítko
Zoom - rolování kolečkem / shift + levé myšítko
Rotace - levé myšítko

osatní pohledy:
Pohyb - prostřední myšítko / ctrl + levé myšítko
Zoom - rolování kolečkem / shift + levé myšítko (pokud zrovna něco nevybíráte)


Tvorba



Přistoupíme rovnou k tvorbě nějakého jednoducháho modelu. Například nějakého jídejního stolu. Našel jsem si v eshopu nějaký, který se mi líbil:
khed-stul1
Po převodu jednotek a zaokrohlení na násobky čtyř má rozměry 84x48x40.
Začneme.
Klepneme pravým myšítkem na Snap To Grid (ikonka magnetu v horním panelu) a zvolíme 1. Nyní klepneme na Box Tool (ikonka krychle v pravém panelu)

a vytvoříme desku stolu o velikosti 84x48x2 (klepnutím a tažením myši v pohledu top nastavíme délku a šířku. Po puštění tlačítka myši nastavíme výšku. Potvrdíme klepnutím). Teď vytvoříme nohu stolu o velikosti 4x4x38, která bude 4 jednotky od rohu stolu. Tuto nohu zkopírujeme na druhou stranu stolu pomocí Mirror Clone Horizontal (ikonka dvou červených R v horním panelu). Pomocí Select Group (ikonka červené koule v pravém panelu) vybereme obě nohy a zkopírujeme je pomocí Mirror Clone Vertical. Vytvoříme prkno spojující nohy stolu - jedno 2x32x4 a druhé 68x2x4. Posuneme je pomocí Move Tool (ikonka čtyř šipek v pravém panelu) pod desku stolu a pomocí Mirror Clone Horizontal / Vertical je postupně překopírujeme mezi protější dvojci noh stolu. Teď bychom měli mít model stolu vymodelovaný.
khed-stul2
Máme tady ale několik zbytečných faců. Označíme tedy spodní facy nohou pomocí Select polygon a smažeme je. Teď otevřeme Groups, označíme první skupinu (desku stolu) a klepneme na Hide. Označíme a smažeme všechny vrchní facy. Jdeme opět do Groups, označíme další čtyři skupiny (nohy stolu) a dáme Hide. Zůstaly nám tu prkna spojující nohy stolu. Smažeme tedy facy, které se dotýkaly nohou stolu a dáme View -> Unhide all. Stůl vypadá pořád stejně, ale je o pár faců tenčí.
Nyní bude potřeba stůl otexturovat. Našel jsem si nějaké textury dřeva a ty jsem náležitě upravil. Pro textury modelů platí stejná pravidla jako pro vlastní textury do cska - dělitelnost rozměrů šestnácti a osmibitové barvy.
khed-stul-deskakhed-stul-nohy
Otevřeme okno Materials, klepneme na New, poté na tři tečky a vybereme první texturu. Zopakujeme stejný proces (New -> ...) a přidáme i druhou.
Necháme si okno Materials otevřené, označíme desku stolu a v Materials klepneme na Assign. Na okrajích stolu je textura ale divně roztáhnutá a tak otevřeme UV Editor a upravíme to. Pomocí Select Triangle označíme okraje stolu a v levé části vybravé facy smáčkneme k hornímu okraji, aby používaly pouze část textury. Pokud se nám smáčkla i spodní část desky, zavřeme UV Editor, označíme pouze spodní část a tu v UV Editoru upravíme zpět.
Označíme zbytek stolu a přes Materials a Assign mu přiřadíme druhou texturu. Označíme pouze nohy a náležině na nich upravíme texturu přes UV Editor. To stejné pak provedeme i u prken spojující nohy. Nyní bychom měli mít stůl hotový.
khed-stul4
Stůl si uložíme a exportujeme ho do .mdl pomocí File -> Export -> Half-Life Model. Otevře se nám příkazová řádka, kde se nám vypíše průběh exportu do mdl. Zavřeme ji a jsme hotovi. Teď jen zkopírovat mdl mezi ostatní modely a můžeme s ním normálně pracovat.
khed-stul5
Příkladový model (pozn. - jelikož kHed pracuje s absolutními cestami, bude potřeba přenastavit cesty k texturám)

Komentáře

#1 |
XXL_cz dne 04.09.2010 16:49:43 |
+2
Ten khed je lepší než sem si představoval, já sem si nejvíc hrál s těma trubkama :D
#2 |
swifterik dne 29.12.2010 10:10:32 |
+2
dalo by se tam vytvorit i auto (za par dnu)..sem hodne trpelivej..
#3 |
XXL_cz dne 29.12.2010 14:07:19 |
+2
Za pár hodin nebo i za pár minut. podle toho jak se stim umí.

Ale to pak bude muset být jenom jako statickej model. Jezdit stim nepude

To je docela škoda že to neumí importovat model z AutoCADu
#4 |
Backup dne 29.12.2010 14:21:35 |
+2
@XXL_cz: můžeš zkusit OBJ Export nebo 3DSOUT.
#5 |
XXL_cz dne 29.12.2010 15:15:36 |
+2
dik skusim.
#6 |
XXL_cz dne 29.12.2010 15:22:51 |
+2
aha to je .exe tak to ne.

ale myslim že export do 3DS formátu tam je, ale když to chcu pak otevřít v milkshape tak se tam nic neobjeví.
#7 |
swifterik dne 29.12.2010 16:30:31 |
+2
uz mam auto ani ne den!!:D
peknej program
mohl bych ho nekde tady publikovat??
#8 |
swifterik dne 29.12.2010 16:31:21 |
+3
to auto??
#9 |
XXL_cz dne 29.12.2010 18:07:50 |
+2
na fóru je někde vlastní modely.
#10 |
swifterik dne 30.12.2010 09:55:49 |
+2
pls jak na animace treba ke zbranim
#11 |
XXL_cz dne 30.12.2010 12:50:35 |
+2
v MilkShape 3D
#12 |
MichaelMik dne 02.03.2011 17:38:23 |
+2
Dekuju moc funguje to :)
#13 |
LoneGreyWolf dne 21.05.2011 01:33:14 |
+1
jak se pracuje normálně s modely ve vhe ? :D pls odkaz :D nebo vysvětlení :D
#14 |
Backup dne 21.05.2011 14:26:58 |
+1
#15 |
G4M3L4ST3R dne 11.08.2011 16:20:55 |
+1
Ahojte, pls, jak udelat to stim Snap to Grid?? Ak tam mat nasobky? Nepochopil som. DIky
#16 |
amater1001 dne 04.02.2012 10:09:01 |
±0
jen tak mimochodem mám dobrou zprávu pro sourcaře: (hammer4.1)

do source se dají modely dělat přímo v hammru 4.1 s pluginem,ktery kompiluje na expert do smd a následně převede do mdl přez studiomdl.exe pro jemnější rozlišení se dělá model 10x větší a nastaví scale 0,1 .
samozřejmě použije textury s hammru (složka materials)
#17 |
Mikerc dne 12.01.2013 12:48:19 |
±0
S tym nastavenim rozmerov mriezky som to celkom nepochopil.Takze do pola Snap to grid mam vlozit cisla 0.125, 1, 8 ?? Alebo tam mam vlozit ine cisla ? A este mam otazku ze ked mam hotovy ten stul tak ako ho mam dostat do VHE ? Kde ho mam skopirovat alebo co tam treba nastavit ?
#18 |
Backup dne 12.01.2013 18:23:04 |
±0

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 80% [4 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 20% [1 Hlas]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

too much entities

(Backup)
bullet.gif

CS:GO - Úprava ...

(EMINEM)
bullet.gif

Moje začátky

(Backup)
bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 916
bullet.gif Nejnovější člen: Xaggy