Pokaždé když klepneme na F9 nebo v menu vybereme File -> Run, převede se rmf na map, se kterým se poté dále pracuje při kompilaci. Pokud je mapa vyrobená správně, nemělo by se map od rmf moc lišit. Protože se ale občas nějaká chybka vyskytne, nebo se něco vyskytne mimo mřířku, tak se buď mapa nezkompiluje, nebo jsou v mapě praskliny, nebo jiné nepěkné věci. Pak je potřeba brushe buď smazat nebo opravit. Může nám trochu pomoci funkce Fix u Map -> Check for problems, ale to je foukačka oproti kanónu jménem hlfix.
Hlfix najde a příslušně opraví špatné brushe. Hammerovská funkce Fix tvaruje, hlfix řeže:
A řeže nemilosrdně. Jeho prioritou je totiž zachovat tvar objektu a udělat co nejméně řezů, a tak řeže jako prase:
Na co je tedy hlfix dobrý? Pokud jste hodně líní manuálně opravovat tyto chyby, může se vám hlfix hodit. Můžete ho používat rovnou z hammeru pomocí kompilace na expert, viz:
Takovéto nastavení kompilace opraví jak zdrojové .rmf tak i .map. Stačí pak mapu zavřít a znovu otevřít a máte opravenou verzi.
Je to jednodušší než opravovat brushe manuálně. Proč tedy hlfix nepoužívat? Podívete se na druhý obrázek. Řeže sice na nejmenší počet brushů a faců, ale to nám nestačí. My chceme mít brushe pěkně oNULLované a chceme je mít v šestnáctkové nebo jiné hezké mřížce. Pro nás je tedy lepší se naučit pořádně pracovat s Vertex a Clipping toolem.
Každopádně pokud byste si chtěli pohrát s hlfixem nebo ho dokonce používat, seženete ho na oficiálních stránkách, nebo přímo zde.
|