Nejprve budeme muset sehnat zasněžené textury. Protože jsem byl líný vytvářet novou příkladovou mapu, použil jsem mapu ke článku o skyboxu, tudíž mi odpadlo rozhodování, zda upravím staré textury, nebo někde stáhnu rovnou hotové. Pokud se také rozhodnete vyrobit si vlastní textury, dopočuji vám přečíst si článek o vlastních texturách. Ve Wally jsem otevřel torntextures.wad, ze kterého jsem vybalil těch 6 textur co jsem používal. Pokud nevíte jak zjistit které textury z jakého wadu používáte, otevřete Map Information (Map -> Show Information) - tam naleznete, jaké wady používáte; pro seznam textur klepěte v Texture Baru na Browse a zaškrtněte Only used textures. Tyto textury pak exportujeme přes Wally např. do tga nebo bmp.
Na zasněžení textur jsem použil texturu sněhu na ledu z cgtextures, kterou jsem natiloval. Tu jsem v Gimpu přetáhl přes starou texturu a dal jí filtr závoj. Řekl bych že na vytvoření zimní verze mapy to bohatě stačí. Textury jsem zabalil do wadu, který jsem pak přiložil k mapě.
Dále budeme potřebovat ještě zimní skybox, abychom neměli sníh na poušti. Mrkneme se do /gfx/env, najdeme si nějakou hezkou zimní krajinku a nastavíme ji (viz předposlední odstavec článku skybox).
Nakonec přidáme kamkoli do mapy (hlavně ne do brushe) entitu env_snow, která nám zajistí sněžení.
Tak, a na mapě už máme taky zimu.
Natilovaná textura sněhu na ledu
Příkladová mapa
|
Ale já bych je spíš použil jako zem kdyz se z ní odhrne sníh.
A na střechy a zem bych dal jako func_ilusionary sněhové bochánky
a cesty bych nechal takovéhle s touto texturou aby to vypadalo že je to odhrnutý.