tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

20.06.2017 23:02:22
Jo, to je další možnost..že jsem barvoslepy, nebo úplně slepý :D ale tak byl to jen návrh:D
±0


20.06.2017 20:13:13
Udělej si test barvosleposti, já přečtu každou... :D
±0


20.06.2017 11:46:16
Měl bych takový návrh, při registraci jak je ten captcha kód, je to dělané velmi pěkně jako brushe :D ale ono to nejde přečíst vůbec, já jsem musel 30x změnit kód, abych to přečetl a bylo to správně =D
±0


19.06.2017 19:52:01
ok
±0


19.06.2017 00:25:14
Jak žijete lidi? :D Jestli teda žijete :@
±0


12.05.2017 22:22:13
Abych naštval Backapu, že má další práci, tak jsem mu tam hodil jednu prosbu.
Děkuji ;)
±0


11.05.2017 15:29:38
O hodně přicházíš :D
±0


11.05.2017 11:14:29
Jsem antisociál a na srazy nejezdím... :D
±0


10.05.2017 21:53:37
Už dlouho jsem to tu nenapsal, takže....
... zakalíme? Pívo? Dejvice nebo Jižák?
#TMsraz
±0


08.05.2017 19:32:50
dik moc
±0


Decaly

(Pokročilejší tvorba)

Možná jste někdy přemýšleli, jak udělat nějakou skvrnu (třeba od krve), jednoduchou prasklinu, nebo označení plantu. Tohohle všeho se dá docílit velice jednoduše pomocí decalů.

Co je to decal



Decal je jakoby speciální druh textury, který se plácne na zeď. V csku je to například krev, černý puntík, když střelíte do zdi, dokonce i když sprejujete Tčkem. Tohle všechno jsou decaly zabudované ve hře. Decaly můžou být zabudované i přímo v mapě. Třeba červené kolečko, ukazující, kam se má položit bomba, nebo šipka, kudy na bombiště. Samozřemostí jsou skvrny krve apod.

Vytvaříme decaly v Hammru



Decal není nic jiného, než pointová entita infodecal, takže je můžete vytvářet takhle. Existuje ale lehčí způsob. A to speciální nástroj Apply decals (Ikona). Takže vybereme texturu decalu tak, že nahoře nad tlačítkem Browse změníme Texture group z All textures na decals.wad, to nám ulehčí hledání. Takže dáme browse a tam uvidíme všechny decaly, které můžeme použít.

Okno s texturami

Vidíme, že skoro všechny decaly začínají na "{" a jsou černobílé, takže později nemusíme měnit Texture group a ve všech texturách hledat "{", pak už je poznáme. Nelekejte se, že jsou černobílé, ve hře budou potom barevné. Takže nějaký decal vybereme a klikneme na ikonku krychle s terčem. Tím se nám kurzor změní na hvězdu a my můžeme ve 3D okně kliknout na nějaký brush a decal se nám tam plácne. Klikneme na krychli s terčem znova, tím opustíme mód plácání decalů a můžeme zase normálně hammrovat. Nově vytvořený decal můžeme libovolně upravovat nebo smazat, jediné co nemůžeme, je zvětšovat/zmenšovat ho.

Druhá možnost



Pro ty, kterým se nelíbí Apply decals tool, nebo nemůžou kvůli ATI grafičce klikat ve 3D okně (a nechce se jim používat Mesa3D apod.), je tu druhá možnost, jak vytvářet decaly. Vytvoříme pointovou entitu infodecal a umístíme jí přibližně, kde ho chceme mít. Nastavení je jednoduché, je tam kolonka name, ta je úplně k ničemu a pak texture, ta nás bude zajímat. Neklikejte na tlačítko, protože je buglé, ale klikněte na tlačítko smart edit a texture vyplňte ručně. Pokud se vám nechce opisovat jméno textury, je tu takový trik. Dejte normálně browse, jako kdybyste chtěli texturovat zeď nebo něco a vyberte požadovaný decal. Pod tlačítkem Browse je tlačítko Replace, tak na něj klikněte a v první kolonce byste měli mít jméno textury, takže dejte ctrl+c, dejte storno, vlezte zpátky do nastavení decalu a ctrl+v.

Nastavení infodecal

Když ho máme nastavený, tak ho posuňte na úroveň podlahy.

Umístění do podlahy

Krychlová entita se zplacatí a ve 3D okně byste měli vidět váš decal.

Výsledek

A to je vše, doufám, že jste vše pochopili, pokud ne, nebojte se zeptat.
Příště nashledanou.

Komentáře

#1 |
Dominio dne 26.01.2011 21:03:12 |
+1
Pointovou entitu infodecal jsem už používal, ale nějak my to blblo,- ve hře se to nezobrazovalo.. Takže nyní rozhodě budu používat Aplly Decals. Pěkně napsanej článek :)
#2 |
XXL_cz dne 26.01.2011 21:06:59 |
+6
Dobrej článek hodnotim na výborné. Ale to name není k ničemu, tím se to dá schovávat a zobrazovat.
#3 |
Gordon Freeman dne 27.01.2011 06:33:39 |
+2
dekuji zes ho vytvoril je bezva nyni uz vim jak na krev atd
#4 |
Dominio dne 18.03.2011 11:36:59 |
+4
Mám ještě otázečku, když vložím decal (přes Apply decals), lze ten decal nějak zrcadlově otočit?
#5 |
Backup dne 18.03.2011 12:12:22 |
+3
Mělo by to jít tak, že u podkladové textury zaškrtneš Face místo World (pomocí Texture Application Tool).
#6 |
XXL_cz dne 18.03.2011 13:13:25 |
+3
A nebo té textuře na které to je nalepený dát v texture aplication tool 1 rozměr na -1 a pak by se to mělo ozrcadlit a stím i den decal.
#7 |
Dominio dne 18.03.2011 13:22:57 |
+4
Bohužel ani jedna z vašich rad mi nepomáhá. (Pokud jsem tě XXL_cz pochopil dobře).
#8 |
XXL_cz dne 18.03.2011 14:12:34 |
+3
tobě se zároveň z texturou pod decalem (jako bruch, na kterym je to nalepený) když mu ozrcadlíš texturu tak se ti neozdrcadlí i ten decal?

Jo vlastně ty snim musíš pohnout aby se ozrcadlil ten decal, tak jak pak na tom brushu otočíš texturu, tak ten decal chytni posunem a nech ho pak na stejnym místě.
#9 |
osok dne 07.05.2011 18:11:13 |
+1
ja mam zložitejšiu otazku. Robim bazen (jail mapa)a dal som ako štart decaly 1, 2, 3, 4. (ako poradové čísla hráčov) a chcem dat 4 buttony na koniec bazénu a ten prvý stlačí button a na stene sa zobrazí číslo hráča, ktorý stlačil button(víťaz). Ako naprogramovat button? Alebo decal? to sa asi decal neda niako nastavit.... ale ako button?
#10 |
nomad dne 01.06.2011 15:04:21 |
±0
ehm mensi problem ked tam nemam decals.wad ? co s tym?
#11 |
XXL_cz dne 01.06.2011 19:13:41 |
+1
Ale jo máš to tam, ale to by si musel vlízt taky do složky valve a ne do složky cstrike (nemyslim tu složku valve jako složka z celou hrou jako je to u tebe, ale tu od half-life modu)

A to z těma závodama já bych to asi udělal tak, že by tam byly ty tlačítka a když by se zmáčklo 1 znich, tak by se všem tlačítkům na nějakou dobu změnil přes triger_changetarget cíl na nic, aby už to ostatní nemohli aktivovat a nemohli tím změnit na jinýho vítěze. A pak tam kde by se měl napsat kdo vyhrál, tak to bych tam asi nacpal všechny ty čísla do sebe, nastavil bych jim názvy a přepínal bych je přes triger_relay. A když by to nešlo, tak bych skusil env_render.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 100% [6 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Problém se zbra...

(Backup)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

nazdar

(Backup)
bullet.gif

osvět...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

spawn...

(Dominik Rozporka)
bullet.gif

BOMBA

(Gordon Freeman)
bullet.gif

SourceMod Tvorb...

(EMINEM)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 2

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 911
bullet.gif Nejnovější člen: NoobYT