tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

30.08.2024 13:05:52
Ano, slouží od toho lights.rad file (případně jiný název). Nastavuje se v RAD sekci.
±0


12.05.2024 22:40:06
existuje v goldsrc možnost textur ktoré vytvárajú osvetlenie?
±0


13.01.2024 19:02:53
bohužel je rozmanitost map dost limitována enginem
±0


13.01.2024 19:01:49
na kotelně už je přes 10 let rc cars mód :)
±0


19.12.2023 22:14:07
Viděl jsem Rally mod na GoldSRC ale mod přímo na serveru v CS 1.6 mě teda překvapil :)

PS.: Já tak nemám rád ty nové shorts videa na výšku co se nedají posouvat.
±0


07.11.2023 12:13:08
Rocket League v CS 1.6? Kam se hrabe BMod...
https://www.youtu...svJz-FS8Yo
+1


04.11.2023 19:11:48
Jedli ste už niekto fritovaný snickers? je to pecka.
-1


15.12.2022 15:52:59
ako kto, praví Bruti mladnú :D inak aj napriek tomu, že je to tu už mrtve, všetko najlepšie;)
±0


13.12.2022 12:35:18
Zítra to bude 13 let od založení tohoto portálu.
To já jen tak, abyste si uvědomili, jak rychle stárnete.
±0


07.09.2022 23:43:14
Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje :) Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim ;)
±0


Rozbitný model

(Rady, tipy, triky)

kHED - výroba kousků



Řekněme, že máme model stolu - třeba ten co jsme si vyrobili v článku o vlastních modelech - a tento model chceme udělat rozbitným. Protože už máme v khedu nějakou tu praxi, tak si vytvoříme kousky, na které se tento model rozletí. Nejlepší bude upravit původní model. Buď ho můžete jednoduše rozebrat na objekty ze kterých se skládá (deska, nohy, spojnice mezi nohami), nebo si můžete vyhrát a trochu ho rozřezat.
khed-stul-kousky1
Nyní bude potřeba každý kousek uložit jako samostatný smd soubor - můžeme je pojmenovávat třeba kousek1.smd, kousek2.smd, atd. Budeme také potřebovat qc soubor - ten seženeme jednoduše tak, že jeden z kousků exportujeme do mdl. Upravíme náš qc soubor co se nám vygeneroval a najdeme následující část:
$bodygroup body
{
studio "kousek1.mdl"
}

kHED při exportu modelu do mdl vytvořil smd soubor kousek1.mdl.smd, naše soubory jsou ale bez ".mdl" před příponou, takže qc náležitě upravíme a přidáme další kousky jako submodely:
$bodygroup body
{
studio "kousek1"
studio "kousek2"
studio "kousek3"
studio "kousek4"
studio "kousek5"
studio "kousek6"
studio "kousek7"
}

Po uložení qc souboru bude potřeba model "zkompilovat" do mdl. K tomu slouží program studiomdl.exe ve složce s kHEDem. Ti shopnější ho můžou spustit a jako parametr mu dát cestu k našemu qc souboru. Ti, kteří po přečtení předchozí věty neví co dělat, si jednoduše otevřou v průzkumníku složku s kHEDem a na program studiomdl.exe přetáhnou náš qc soubor. Teď bychom měli být připraveni na samotné naskriptování v hammeru.



VHE - skriptování



Začneme vložením modelu do mapy pomocí cycler_sprite. Nastavímu mu nějaké jméno, třeba stul. OCLIPujeme ho s tím rozdílem, že použijeme místo textury CLIP texturu NULL (v podstatě ho oNULLujeme v kontextu s modely). Tento collision box převedeme na entitu, na func_breakable. Nastavíme mu různé náležitosti jako sílu rozbití a materiál, ale hlavně Gib Model na náš model kousků (pokud jste ho nepřejmenovali, tak je to kousek1.mdl) a také Target on break na stul_zmiz.
Tím se dostáváme k pointové entitě, která schová původní model stolu, a tou je env_render. Nastavíme mu jméno na stul_zmiz, cíl na stul, Render Mode na Texture a FX Amount na 0. Teď už jsme téměř hotovi, stačí jen udělat ještě jeden env_render, který zajistí obnovení modelu v dalším kole. Jako jméno mu dáme game_playerspawn a jako cíl stul. O zbytek se postarají výchozí hodnoty.

khed-stul-kousky2
Stůl se sice rozpadl tolik kousků, že by z nich šly poskládat tři nové, ale funguje to.

Příkladové modely a mapa.

Komentáře

#1 |
dragonx dne 11.02.2011 20:47:28 |
+2
Myslím že se dá u func_breacable nastavit aby se to nerozpadlo na tolik kousků že by se z nich daly poskládat tři nové, jak říká backup.Nevím tipuju myslím že to tam někde je.
#2 |
dragonx dne 12.02.2011 13:00:31 |
+6
Tak děkuju tomu kdo mi dal palec dolů !
#3 |
Marekovnik dne 12.03.2011 22:26:10 |
-7
lol 3 nové :D
#4 |
G4M3L4ST3R dne 14.08.2011 10:38:47 |
-2
Pomohol by mi niekto stim?? Nepochopil sem tomu.
#5 |
Dominio dne 14.08.2011 10:41:52 |
+1
@G4M3L4ST3R: A co přesně jsi nepochopil? Napiš, kde jsi zkončil. Určitě ti tu někdo pomůže.
#6 |
G4M3L4ST3R dne 14.08.2011 11:04:53 |
-4
U tych kousku, ja sem tomu vobec nepochopil. Backup sry, ale blbo si to popisal, nechapu tomu :( Co je zle. :@
#7 |
lowpackCZ dne 04.10.2011 17:43:44 |
+1
opravdu díky teď se začínám učit s modelama a de mi to jak drak :):)
#8 |
Tumicek dne 14.05.2013 11:28:02 |
±0
Super návody. Chci se zeptat , možná jako blbec, ale dnes jsem si vytvořil model stolku, ale mám problém, že nevím kam s ním. Chtěl jsem si ho prohlédnout v Model Viewer. Model Viewer má strukturu ROOT/ ale není mi jasné, kde najdu potřebné adresáře. Díky za HELP všem.
#9 |
Backup dne 14.05.2013 17:51:48 |
±0
Teoreticky bys ho mohl dát kamkoli do cska, ale je zvykem ho dávat do složky models.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 67% [4 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 17% [1 Hlas]
Dobré Dobré 17% [1 Hlas]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 30

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 949
bullet.gif Nejnovější člen: verseludes