|
|
Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.
|
|
|
| Předminule jsem psal o skle a o jeho rozbitné variantě a minule jsme se v Cz_Marově článku naučili vytvářet žebřík. Dnes se podíváme na dveře.
Dveří máme dva druhy. Jezdící, to jsou ty, které, když k nim příjdete, zajedou dolu, vyjedou nahoru, nebo odjedou do boku. Druhý typ jsou dveře otočné, ty se, když k nim příjdete, otočí.
Zajížděcí dveře
Takže si zase vytvoříme první místnost, předělíme zdí 32 širokou, nahážeme spawny a do obou půlek dáme světla. Vytvoříme si brush 32 široký, 64 dlouhý a 92 vysoký. umístěte ho někam do předělovací zdi a dejte carve. Tím bude ve zdi díra. Tomu brushi dejte texturu dveří (klíčová slova "door" a "dr") a zúžte ho na polovinu (16). Pak ho vycentrujte se zdí.
Teď ty dveře převeďte na entitu dveří. Označte ho -> pravé myšítko -> Tie to Entity. A z roletkového menu zvolte func_door. Dveře by se měli posunovat o svojí délku ve směru osy X. Pokud máte mapu natočenou jako já, tak to je špatně. Když do dveří vrazíte, posunou se o kousíček dále. To se dá změnit nastavením os Pitch Yaw Roll ve smarteditu, nebo na kolečkách vpravo. Pokud máte mapu tedy jako já, tak si nastavte Yaw na 90, pokud ne, tak zkoušejte. Takhle se dá nastavit jakým směrem dveře pojedou. Pojďme se podívat na další nastavení.
Speed
Rychost otevírání/zavírání dveří.
delay before close, -1 stay open
Prodleva před zavřením (v sekundách), když -1, tak zůstanou otevřené už navždy.
Lip
Vzálenost o kolik dveře nedojedou. Dveře odjedou tedy o svojí délku mínus Lip.
Když dveře jsou široké 64 a lip dáte na 10, dveře se odsunou o 54.
Záporná hodnota určuje, o kolik dveře přejedou svojí vzdálenost (zajedou do zdi hlouběji).
Move/Stop sound
Zvuk když se dveře otevírají/zastaví.
Damage inflicted when blocked
Zranění v healteh které hráč utrží, když ho dveře skřípnou.
Záložka Flags:
Starts open
Dveře jsou na začátku otevřené.
Passable
Dveře jsou průchozí, neotevírají se.
Toggle
Jdou otevřít pouze přes nějaký trigger.
Use only
Dají se otevřít jenom stisknutím klávesy E.
Tak to je ze zajížděcích dveří vše. Pojďme na dveře otáčecí.
Otáčecí dveře
Buď můžete použít dveře stávající, nebo vyřízněte ještě jedny, zkopírujte ty co máte a udělejte z nich neentitu. To se dělá tak, že entitu označíte, pravé myšítko, a Move to World (přesunout do světa).
Nyní vytoříme origin - takový neviditelný pant. To bude brush s texturou origin, kolem kterého se budou dveře otáčet. Vyberte texturu origin a vytvořte brush, je jedno jak velký, důležité je kde má střed. Ten dejte na kraj dveří tak, jako na obrázku.
Označte oba brushe s klávesou CTRL, dejte Tie to Entity a zvolte func_door_rotating. Tím jsou dveře hotové. Když mapu zkompilujete, půjdou dveře otvírat, ale pojďme se zase podívat na nastavení.
Většina jich je stejných jako u dveří zajíždějících, tak ty opakovat nebudu.
Distance (deg)
Úhel otočení ve stupních.
Záložka flags:
Reverse Dir
Dveře se budou otáčet proti hráči. Radši to nepoužívejte, nebo naštvete všechny, kdo to budou hrát.
One way
Dveře se budou otáčet jen jedním směrem ať hráč je na jakékoli straně.
X/Y Axis
Budou se otáčet kolem osy X/Y. Když není nic zaškrtnuto, otáčí se podle osy Z.
Tak to je z dveří úplně všechno. Doufám, že Vám tento článek nějakým způsobem pomohl a u dalších tutoriálů nashledanou.
Ještě Příkladová mapa |
|
|
|
|
#1 |
dne 02.01.2010 17:22:15
| ±0
#2 |
dne 10.04.2010 15:02:07
| ±0
#3 |
dne 11.04.2010 20:22:56
| +1
#4 |
dne 12.04.2010 17:01:15
| +1
#5 |
dne 09.08.2010 15:15:34
| ±0
#6 |
dne 09.08.2010 15:37:02
| ±0
#7 |
dne 09.08.2010 16:23:29
| ±0
#8 |
dne 09.08.2010 17:28:45
| ±0
#9 |
dne 09.08.2010 18:21:27
| ±0
#10 |
dne 09.08.2010 22:05:31
| ±0
#11 |
dne 13.02.2011 13:11:53
| +1
#12 |
dne 13.02.2011 18:51:46
| +1
#13 |
dne 21.06.2011 13:52:26
| +1
#14 |
dne 21.06.2011 16:30:06
| ±0
#15 |
dne 11.02.2013 16:19:39
| ±0
#16 |
dne 11.02.2013 20:52:04
| ±0
#17 |
dne 16.02.2013 18:17:05
| ±0
#18 |
dne 17.02.2013 00:45:31
| ±0
#19 |
dne 28.12.2014 21:04:25
| +1
#20 |
dne 29.12.2014 19:43:56
| ±0
|
|
|
Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.
|
|
|
|
Nejnovější příspěvky (BRUT)
(Asiimovicek)
(Gyuki)
(nifty)
(Backup)
(boxolop1)
(boxolop1)
(boxolop1)
(Slivka)
(latins)
|
|
|
Hosté on-line: 33
Členové on-line: 0
Registrovaní členové: 949
Nejnovější člen: verseludes
|
|
| |
chcete udělat např. poklop, který se bude vždy otvírat nahoru. Vyrobíme si tedy func_door_rotating, nastavíme mu one way, aby se neotvíral dolů. A teď - když je nastaveno one way, dveře se vždy otvírají proti směru hodinových ručiček, takže pokud budeme chtít, aby se otáčely po směru hodinových ručiček, zaškrtneme reverse dir.
Toto jsem 6x použil v mapě bac_assault:
> střecha, která se propadla po rozstřílení podpěr
> nějaká elektrická skříň nebo trafo - po rozstřelení kontrolního panelu se otevřely dvířka a byla možnost sebrat brokovnici
> bedna, u které když se rozstřílely horní prkna, tak se stěny rozpady od sebe a vevnitř byly 4 granáty