tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

15.11.2018 21:30:29
diky moc
±0


15.11.2018 17:36:33
Opravil jsem ti ho, omylem jsem ho totiž před časem rozbil. :)
±0


14.11.2018 20:58:33
v blizskom roku tam budem tri krat do tyzdna chodit testovat mapu tak by si mohol aktivovat fastdl aspon pre mna :D
±0


12.11.2018 15:07:47
On tam někdo hraje? :D
±0


26.10.2018 10:50:33
preco je ten server dojebany? kvoli botom niekedy nejde zmenit mapa, pluginy z 2010 a o fastDL nehovorim XD
-1


21.08.2018 13:17:54
Môžem vás jebať.
±0


31.07.2018 10:07:26
Backup, spravis niejaky clanok o tom, ako zvysit kvalitu zvuku z ambient_generic?
-1


18.07.2018 22:20:02
Na serveru je 9 lidí. :o
±0


28.06.2018 09:30:35
Jo, z mýho dema dělal video XXL_cz, tak se není moc čemu divit :-)
-1


22.06.2018 21:28:02
Hlavní jsou ty zvuky z OFP.
-1


Vlastní "modrá" textura

(Mimo hammer)


Před čtením tohoto článku si přečtěte článek o tvorbě vlastních textur.

Řekněme, že máme nějakou průhlednou texturu, např. takovouto (zdroj cgtextures.com):
modra1
Texturu nejprve zmenšíme na správnou velikost (rozměry dělitelné 16).
Pokud máme někde částečnou průhlednost, musíme se jí zbavit. Pokud víme, na jakém podkladu tato textura ve finále bude, můžeme jí s tímto podkladem sloučit a znovu oříznout, tentokrát bez částečné průhlednosti.
(V gimpu Sloučit vrstvy, použít Výběr dle barvy, odškrtnout Vyhlazování, vymazat označené)
Když tuto texturu použijete proti jinému podkladu, než je určena, bude samozřejmě vypadat divně.
modra2
Pokud nevíme, pro jaký podklad chceme texturu použít, musíme průhlednost nějakým způsobem zaokrouhlit. Nevím, zdali na to existuje nějaká speciální funkce, já na to používám trik převedení barev na 8bit a zpět na RGB. Takto upravená textura vypadá divně na jakémkoli podkladu, lepší už to nebude.
modra3
Teď už konečně můžeme přidat naší oblíbenou modrou barvu. Pokud bychom ji přidali již dříve, smíchala by se s poloprůhlednými částmi, takže ve výsledku bychom měli texturu s modrými okraji.
Pravda je, že nemusíme vůbec používat modrou barvu, ale je to zvykem. Můžeme použít v podstatě libovolnou barvu, jen bychom se měli snažit, aby byla odlišná od barev textury; aby se náhodou při převodu na 8bit nesloučila s nějakou jinou barvou. Protože pak by se nám zprůhlednilo i něco nevíc.
Texturu převedeme na 8bit, uložíme jako bmp nebo tga a pojmenujeme s "{" na začátku.
modra4
Otevřeme náš wad ve Wally a přidáme naší texturu.
Texturu dvojklikem otevřeme a zapneme nástroj "kapátko" (Eye dropper, v levém panelu 4. shora). Najedeme nad naší modrou barvu a podíváme se dolů na stavový řádek. V mém případě ukazuje:
Pos: 64,64 RGB: 13, 13, 13 Index: 243
Zajímá nás index. Pokud máte štěstí a je to 255, jste hotovi. Pokud ne, je potřeba ji dostat na index 255. A to uděláme následovně:
Klepneme levým myšítkem kamkoli na naší modrou barvu (nasajeme barvu do kapátka) a následně otevřeme Colors -> Translate Colors.... V části Destination nastavíte Index na 255 a zaškrtnete Swap Indexes. Potvrdíte a máte hotovou "modrou" texturu, připravenou k použití.

Komentáře

#1 |
Lentilko dne 28.05.2012 14:48:31 |
±0
Skvělý článek (jak jinak) :)
#2 |
Dominio dne 28.05.2012 16:33:45 |
±0
Mně vždy největší problém dělalo upravit tu texturu tak, aby tam nebyla tá částečná průhlednost :D
#3 |
XXL_cz dne 28.05.2012 16:57:33 |
±0
@Dominio: Já to dycky dělám tak, že si v photoshopu zkopíruju vrstvu kde mám částečnou průhlednost, zamknu jí aby šlo malovat pouze do míst kde něco je, celou jí vybarvim na bílo, dám pod ní černý podklad, sloučim a potom na ni vyberu efekt "Práh" a nastavim 128 (polovina).

Tím se to zaokrouhlí na 2 barvy (černou a bílou). Pak jen vyberu černou barvu, smažu jí a dostanu masku.

Nakonec ještě musim u textury s částečnou průhledností opravit okraje, aby nebyly průhledné a nemixovaly se s podkladem (většinou jí tak 100x nakopíruju na sebe a sloučim). Potom označim masku, invertuju výběr, vybarvim ho na modro, sloučim to celé do 1 vrstvy a hotovo. Dál už jen do 8 bitů a uložit.

Možná něco podobnýho s tím zaokrouhlenií jde i v gimpu ale já ho nemám takže nevim.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 60% [3 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 40% [2 Hlasů]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)
bullet.gif

Restartování entit

(Backup)
bullet.gif

Problém na serv...

(Backup)
bullet.gif

Chybí mi stromy

(latins)
bullet.gif

Spojení vlastností

(Backup)
bullet.gif

Svetlo

(Backup)
bullet.gif

Program přestal...

(Backup)
bullet.gif

help

(mailyy)
bullet.gif

lyy_min...

(Gordon Freeman)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 925
bullet.gif Nejnovější člen: Kaco