tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

30.08.2024 13:05:52
Ano, slouží od toho lights.rad file (případně jiný název). Nastavuje se v RAD sekci.
±0


12.05.2024 22:40:06
existuje v goldsrc možnost textur ktoré vytvárajú osvetlenie?
±0


13.01.2024 19:02:53
bohužel je rozmanitost map dost limitována enginem
±0


13.01.2024 19:01:49
na kotelně už je přes 10 let rc cars mód :)
±0


19.12.2023 22:14:07
Viděl jsem Rally mod na GoldSRC ale mod přímo na serveru v CS 1.6 mě teda překvapil :)

PS.: Já tak nemám rád ty nové shorts videa na výšku co se nedají posouvat.
±0


07.11.2023 12:13:08
Rocket League v CS 1.6? Kam se hrabe BMod...
https://www.youtu...svJz-FS8Yo
+1


04.11.2023 19:11:48
Jedli ste už niekto fritovaný snickers? je to pecka.
-1


15.12.2022 15:52:59
ako kto, praví Bruti mladnú :D inak aj napriek tomu, že je to tu už mrtve, všetko najlepšie;)
±0


13.12.2022 12:35:18
Zítra to bude 13 let od založení tohoto portálu.
To já jen tak, abyste si uvědomili, jak rychle stárnete.
±0


07.09.2022 23:43:14
Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje :) Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim ;)
±0


Vlastní "modrá" textura

(Mimo hammer)


Před čtením tohoto článku si přečtěte článek o tvorbě vlastních textur.

Řekněme, že máme nějakou průhlednou texturu, např. takovouto (zdroj cgtextures.com):
modra1
Texturu nejprve zmenšíme na správnou velikost (rozměry dělitelné 16).
Pokud máme někde částečnou průhlednost, musíme se jí zbavit. Pokud víme, na jakém podkladu tato textura ve finále bude, můžeme jí s tímto podkladem sloučit a znovu oříznout, tentokrát bez částečné průhlednosti.
(V gimpu Sloučit vrstvy, použít Výběr dle barvy, odškrtnout Vyhlazování, vymazat označené)
Když tuto texturu použijete proti jinému podkladu, než je určena, bude samozřejmě vypadat divně.
modra2
Pokud nevíme, pro jaký podklad chceme texturu použít, musíme průhlednost nějakým způsobem zaokrouhlit. Nevím, zdali na to existuje nějaká speciální funkce, já na to používám trik převedení barev na 8bit a zpět na RGB. Takto upravená textura vypadá divně na jakémkoli podkladu, lepší už to nebude.
modra3
Teď už konečně můžeme přidat naší oblíbenou modrou barvu. Pokud bychom ji přidali již dříve, smíchala by se s poloprůhlednými částmi, takže ve výsledku bychom měli texturu s modrými okraji.
Pravda je, že nemusíme vůbec používat modrou barvu, ale je to zvykem. Můžeme použít v podstatě libovolnou barvu, jen bychom se měli snažit, aby byla odlišná od barev textury; aby se náhodou při převodu na 8bit nesloučila s nějakou jinou barvou. Protože pak by se nám zprůhlednilo i něco nevíc.
Texturu převedeme na 8bit, uložíme jako bmp nebo tga a pojmenujeme s "{" na začátku.
modra4
Otevřeme náš wad ve Wally a přidáme naší texturu.
Texturu dvojklikem otevřeme a zapneme nástroj "kapátko" (Eye dropper, v levém panelu 4. shora). Najedeme nad naší modrou barvu a podíváme se dolů na stavový řádek. V mém případě ukazuje:
Pos: 64,64 RGB: 13, 13, 13 Index: 243
Zajímá nás index. Pokud máte štěstí a je to 255, jste hotovi. Pokud ne, je potřeba ji dostat na index 255. A to uděláme následovně:
Klepneme levým myšítkem kamkoli na naší modrou barvu (nasajeme barvu do kapátka) a následně otevřeme Colors -> Translate Colors.... V části Destination nastavíte Index na 255 a zaškrtnete Swap Indexes. Potvrdíte a máte hotovou "modrou" texturu, připravenou k použití.

Komentáře

#1 |
Lentilko dne 28.05.2012 14:48:31 |
±0
Skvělý článek (jak jinak) :)
#2 |
Dominio dne 28.05.2012 16:33:45 |
±0
Mně vždy největší problém dělalo upravit tu texturu tak, aby tam nebyla tá částečná průhlednost :D
#3 |
XXL_cz dne 28.05.2012 16:57:33 |
±0
@Dominio: Já to dycky dělám tak, že si v photoshopu zkopíruju vrstvu kde mám částečnou průhlednost, zamknu jí aby šlo malovat pouze do míst kde něco je, celou jí vybarvim na bílo, dám pod ní černý podklad, sloučim a potom na ni vyberu efekt "Práh" a nastavim 128 (polovina).

Tím se to zaokrouhlí na 2 barvy (černou a bílou). Pak jen vyberu černou barvu, smažu jí a dostanu masku.

Nakonec ještě musim u textury s částečnou průhledností opravit okraje, aby nebyly průhledné a nemixovaly se s podkladem (většinou jí tak 100x nakopíruju na sebe a sloučim). Potom označim masku, invertuju výběr, vybarvim ho na modro, sloučim to celé do 1 vrstvy a hotovo. Dál už jen do 8 bitů a uložit.

Možná něco podobnýho s tím zaokrouhlenií jde i v gimpu ale já ho nemám takže nevim.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 60% [3 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 40% [2 Hlasů]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 28

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 949
bullet.gif Nejnovější člen: verseludes