tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

31.07.2018 10:07:26
Backup, spravis niejaky clanok o tom, ako zvysit kvalitu zvuku z ambient_generic?
±0


18.07.2018 22:20:02
Na serveru je 9 lidí. :o
±0


28.06.2018 09:30:35
Jo, z mýho dema dělal video XXL_cz, tak se není moc čemu divit :-)
±0


22.06.2018 21:28:02
Hlavní jsou ty zvuky z OFP.
±0


18.06.2018 14:27:48
Old, ale tohle by nemělo zapadnout :-)
https://www.youtu...SxZK78N0x0
+1


09.06.2018 23:30:22
A ináč robím mapy už 2 roky a viem spraviť textúry s normal map či aplikovať odrazy a + viem spraviť mapu s HDR a s krásnym vyzualom či s env_projected texture a iné veci
±0


09.06.2018 23:28:26
Nazdar hľadám nejakého dizajnéra máp pre SourceSDK lebo chcem spravit mod ale nemám tím ktorí je v tom dostatočne dobrý?
±0


31.05.2018 22:05:18
Hosté on-line: 5.. tak mozno som sa zmylil :D
±0


31.05.2018 21:51:38
to uz asi nema cenu, nikto vo VHE uz nemapuje podla mna :D mozno 5/6 sa najdu na cz/sk vcetne mna, aspon si myslim :D
±0


31.05.2018 19:23:12
Ten pocit, keď už cez 4 roky čakáte na tutoriál "Vyraziteľné dvere" a ono stále nič....
±0


NULLování

(Pokročilejší tvorba)


Děláte rozbořené zídky, skály nebo schody? Kompiluje se vám pomalu mapa? Je čas ji trochu oNULLovat!
Co je ale vlastně to NULLování? NULLování je nezáživná procedura která spočívá v otexturovávání zbytečných faců texturou NULL, kterou nalezneme v WADu zhlt.wad, který je u kompilačních toolů. V důsledku pak získáme menší kompilační čas a někdy i lepší FPS při hraní.

Co tedy a jak oNULLovat? Řekněme že vyrábíme skály - kolik faců z každéhu brushe vidíme, když se na skály díváme zepředu? Vidíme pouze jeden face a zbylé 4 facy jsou zbytečné - smazat je sice nemůžeme, ale můžeme je oNULLovat. Já preferuji tuto metodu NULLování:
1, označím všechny brushe, které chci oNULLovat
2, zapnu Texture application tool
3, odznačím (CTRL+LMB) facy které nechci oNULLovat
4, ze seznamu textur vyberu NULL
5, aplikuji texturu na vybrané facey (tzn na ty zbylé označené)
Výsledek pak vypadá nějak takto:
nullovani1

Druhá možnost uplatnění textury NULL je při výrobě neviditelných neprůstřelných neprůchozích brushů. To se dá využít např. jako kolizní box vložených modelů. Způsob výroby je stejný jako u CLIPování, jen místo textury CLIP použijete texturu NULL.
nullovani2

Komentáře

#1 |
Bee dne 21.02.2010 18:14:04 |
+1
Kde se dá textura NULL najít? Resp. jak se jmenuje soubor, který jí obsahuje??
#2 |
Backup dne 22.02.2010 14:23:59 |
+1
Jo, dobrá otázka - je v zhlt.wad, už jsem to tam doplnil.
#3 |
rysi dne 14.11.2010 18:37:30 |
+1
Když to oNULLuju musím incldnout tu texturu?
#4 |
Backup dne 14.11.2010 18:40:25 |
±0
Ne, zhlt.wad se includuje automaticky. On se v mapě stejně neobjeví, je jenom na kompilaci.
#5 |
swifterik dne 21.12.2010 15:02:46 |
±0
jaka je to verze hammeru?? me se modely v hammeru neobjevujou(vim na co je cyrcel_sprite) pls napiste
:o
#6 |
XXL_cz dne 21.12.2010 15:10:05 |
±0
Musíš mít hammer 3.5 a nějaké HEX .fgd

To stáhneš tady.
#7 |
swifterik dne 21.12.2010 15:12:15 |
±0
HEX.fgd??
#8 |
XXL_cz dne 21.12.2010 15:12:50 |
±0
ne, je to v základním balíčku nevim jak se to menuje

stáhni si ho a tam to najdeš ve složce FGD hned na začátku
#9 |
swifterik dne 23.12.2010 17:00:49 |
±0
dik!!
#10 |
nomad dne 07.04.2011 19:13:36 |
+1
no pekny a ked som pozeral na ten kulomet da sa s neho urobit rpg? ze by sila iba jedna strel berme za 30 sekund? da sa?
#11 |
Mikerc dne 12.01.2013 18:30:20 |
±0
Takze v kHED editore som si vytvoril stol a pridal som si ho do mapy. Chcem ho oNULLovat ale ten stol je cely biely a taktiez TS a CT su biely. Ale ked spustim hru tak maju svoju farbu normalne. Neviem ako sa oznacia jednotlive casti stola lebo mne ho oznaci ako celok. Oznacuje mi ho presne tak ako aj ostatne entity
#12 |
Smajlos dne 14.01.2013 15:17:29 |
±0
ked pouzijem tu texturu null, treba aby okolo nej bola ta textura ,ktoru cheme aby tak v mape vyzerala textura null? napr. mam miestnost i okna, ked oznacim vsetky brushe okrem napr. stropu a dam im null texturu, ta potom v mape ta null textura bude ako textura stropu?
#13 |
eq2 dne 29.12.2014 20:27:51 |
±0
Já to pořád nechápu co to NULLování je a jak to funguje, nebo na co to mám použít?
#14 |
Backup dne 30.12.2014 10:41:08 |
±0
Tenhle článek je trochu starší, takže některé informace jsou špatně.
Většinou použiješ texturu NULL při výrobě kolizního boxu, podobně jako se používá CLIP. Prostě máš model u kterého chceš aby byl neprůstřelný, tak do něj naskládáš NULL bloky tak, aby to přibližně odpovídalo tvaru modelu a pak všechny ty bloky převedeš na func_detail nebo func_wall. NULL je zjednodušeně průhledná, neprůstřelná textura.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)
bullet.gif

Restartování entit

(Backup)
bullet.gif

Problém na serv...

(Backup)
bullet.gif

Chybí mi stromy

(latins)
bullet.gif

Spojení vlastností

(Backup)
bullet.gif

Svetlo

(Backup)
bullet.gif

Program přestal...

(Backup)
bullet.gif

help

(mailyy)
bullet.gif

lyy_min...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

run

(mailyy)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 923
bullet.gif Nejnovější člen: darg5