Děláte rozbořené zídky, skály nebo schody? Kompiluje se vám pomalu mapa? Je čas ji trochu oNULLovat!
Co je ale vlastně to NULLování? NULLování je nezáživná procedura která spočívá v otexturovávání zbytečných faců texturou NULL, kterou nalezneme v WADu zhlt.wad, který je u kompilačních toolů. V důsledku pak získáme menší kompilační čas a někdy i lepší FPS při hraní.
Co tedy a jak oNULLovat? Řekněme že vyrábíme skály - kolik faců z každéhu brushe vidíme, když se na skály díváme zepředu? Vidíme pouze jeden face a zbylé 4 facy jsou zbytečné - smazat je sice nemůžeme, ale můžeme je oNULLovat. Já preferuji tuto metodu NULLování:
1, označím všechny brushe, které chci oNULLovat
2, zapnu Texture application tool
3, odznačím (CTRL+LMB) facy které nechci oNULLovat
4, ze seznamu textur vyberu NULL
5, aplikuji texturu na vybrané facey (tzn na ty zbylé označené)
Výsledek pak vypadá nějak takto:
Druhá možnost uplatnění textury NULL je při výrobě neviditelných neprůstřelných neprůchozích brushů. To se dá využít např. jako kolizní box vložených modelů. Způsob výroby je stejný jako u CLIPování, jen místo textury CLIP použijete texturu NULL.
|