Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim
Vytvořili jste si vlastní textury? A nechcete je spolu s mapou posílat? Stačí jí do mapy zabalit.
Řekněme, že máme podle článku Vlastní textury vlastní .wad soubor, kde jsou textury. Pokud je v mapě použijeme a chceme jí někomu poslat, třeba na náš server, musíte ten .wad soubor poslat také. To není moc dobré. Lepší by bylo, aby .wad soubor byl přímo v tom .bsp. A to se dneska naučíme.
Řekněme, že máme nějakou mapu, k ní soubor mojetextury.wad a mapu chceme zrovna zkompilovat. Zmáčkneme klávedu F9 a místo tlačítka go zmáčkneme tlačítko expert. Okno se ním změní. Bude vypadat asi takhle.
Podívame se na příkazy compile/run commands.
První je change directory, ten změní aktuální složku na cestu k hl.exe.
Druhá je $csg_exe, ten volá hlcsg.exe a parametr je cesta k .map souboru.
Třetí je $bsp_exe, ten volá hlbsp.exe. $vis_exe volá hlvis.exe a $light_exe volá hlrad.exe.
Pokud mapu kompilujete bez světel tyto dvě můžete odškrtnout. Ale nezapomeňte při finální kompilaci mapu zkompilovat se světly, jinak se bude příšerně lagovat. Dále se kopírují soubory .pts a .bsp do složky cstrike/maps a následně se pouští hl.exe s parametry -game cstrike -map jméno mapy a ještě nějakými dalšímy. Já to vždy odškrtávám a mapu raději pouštím ručně.
Nás bude zajímat příkaz, kde se spouští hlcsg, protože ten má na starosti převod brushů na polygony a tudíž i textury. Na zhlt.info je seznam všech jeho parametrů, ale nám stačí jeden: -wadinclude file. Proto klikneme na položku, kde se hlcsg spouští a v Parameters nahoře za $path\$file doplníme -wadinclude mojetextury.wad.
Když mapu zkompilujeme a budeme ji chtít někam poslat, už k ní nemusíme zipovat i soubor mojetextury.wad.
Přidal/a Xpun
dne 23.05.2010 10:35:59 ·
22 Komentářů ·
45160 x Přečtené ·
ono je to dost zvláštní, je to prostě potřeba vyzkoušet. Někomu to totiž funguje tahle, tobě když to tam napíšeš bez .wad, někomu jinému zase když tam napíše celou cestu k souboru...
@dragonx: budeš mít zbytečně velkou mapu. To ti totiž přibalí i textury např. z halflife.wad, které mají všichni. To samé třeba o texturách z cska, které nejsou zrovna nejmenší.
halflife.wad má 36.1 MB. takže to co děláš je blbost. Takto by se mapa každýmu v csku stahovala aspoň hodinu a bylo by to zbytečný, protože halflife.wad má každý a je použita i na nějakých mapách co tam už byly. Myslim že na de_nuke
@XXL_cz: nn, tím příkazem se k mapě přiloží jen ty potřebné textury, ne celý wad; to stejné plací i pro -wadinclude. @shooting-star: pokud na serveru není sv_downloadurl, může to být docela nepříjená záležitost.
Samozřejmě, buď můžeš použít nástroj, který je k tomu určený - textract, nebo nějaký nástroj pro dekompilaci map (bsp2map, winbspc), nebo třeba i bsp viewer.
ahoj chtel jsem se zeptat jestli k te mape mužu zabalit aji hudbu. mám totiz v mape rádio no jenze pro to radio sem vytvoril novy zvuk a v tom je ten problem ostatni tu pisnicku nemaj a nejde jim tim nastartovat cela mapa kvuli tehle jedne veci