tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

30.08.2024 13:05:52
Ano, slouží od toho lights.rad file (případně jiný název). Nastavuje se v RAD sekci.
±0


12.05.2024 22:40:06
existuje v goldsrc možnost textur ktoré vytvárajú osvetlenie?
±0


13.01.2024 19:02:53
bohužel je rozmanitost map dost limitována enginem
±0


13.01.2024 19:01:49
na kotelně už je přes 10 let rc cars mód :)
±0


19.12.2023 22:14:07
Viděl jsem Rally mod na GoldSRC ale mod přímo na serveru v CS 1.6 mě teda překvapil :)

PS.: Já tak nemám rád ty nové shorts videa na výšku co se nedají posouvat.
±0


07.11.2023 12:13:08
Rocket League v CS 1.6? Kam se hrabe BMod...
https://www.youtu...svJz-FS8Yo
+1


04.11.2023 19:11:48
Jedli ste už niekto fritovaný snickers? je to pecka.
-1


15.12.2022 15:52:59
ako kto, praví Bruti mladnú :D inak aj napriek tomu, že je to tu už mrtve, všetko najlepšie;)
±0


13.12.2022 12:35:18
Zítra to bude 13 let od založení tohoto portálu.
To já jen tak, abyste si uvědomili, jak rychle stárnete.
±0


07.09.2022 23:43:14
Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje :) Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim ;)
±0


Jak přidat k mapě textury

(Pokročilejší tvorba)

Vytvořili jste si vlastní textury? A nechcete je spolu s mapou posílat? Stačí jí do mapy zabalit.

Řekněme, že máme podle článku Vlastní textury vlastní .wad soubor, kde jsou textury. Pokud je v mapě použijeme a chceme jí někomu poslat, třeba na náš server, musíte ten .wad soubor poslat také. To není moc dobré. Lepší by bylo, aby .wad soubor byl přímo v tom .bsp. A to se dneska naučíme.
Řekněme, že máme nějakou mapu, k ní soubor mojetextury.wad a mapu chceme zrovna zkompilovat. Zmáčkneme klávedu F9 a místo tlačítka go zmáčkneme tlačítko expert. Okno se ním změní. Bude vypadat asi takhle.
Vlastní textury - 1
Podívame se na příkazy compile/run commands.
První je change directory, ten změní aktuální složku na cestu k hl.exe.
Druhá je $csg_exe, ten volá hlcsg.exe a parametr je cesta k .map souboru.
Třetí je $bsp_exe, ten volá hlbsp.exe.
$vis_exe volá hlvis.exe a $light_exe volá hlrad.exe.
Pokud mapu kompilujete bez světel tyto dvě můžete odškrtnout. Ale nezapomeňte při finální kompilaci mapu zkompilovat se světly, jinak se bude příšerně lagovat. Dále se kopírují soubory .pts a .bsp do složky cstrike/maps a následně se pouští hl.exe s parametry -game cstrike -map jméno mapy a ještě nějakými dalšímy. Já to vždy odškrtávám a mapu raději pouštím ručně.
Nás bude zajímat příkaz, kde se spouští hlcsg, protože ten má na starosti převod brushů na polygony a tudíž i textury. Na zhlt.info je seznam všech jeho parametrů, ale nám stačí jeden: -wadinclude file. Proto klikneme na položku, kde se hlcsg spouští a v Parameters nahoře za $path\$file doplníme -wadinclude mojetextury.wad.
Vlastní textury - 2
Když mapu zkompilujeme a budeme ji chtít někam poslat, už k ní nemusíme zipovat i soubor mojetextury.wad.

Komentáře

#1 |
dragonx dne 04.06.2010 15:06:03 |
+1
ehm.. je tam chyba.. když tam napíšu třeba -wadinclude textury.wad tak to nejede a když tam dám jen -wadinclude textury tak to jde
#2 |
Backup dne 04.06.2010 22:23:46 |
±0
ono je to dost zvláštní, je to prostě potřeba vyzkoušet. Někomu to totiž funguje tahle, tobě když to tam napíšeš bez .wad, někomu jinému zase když tam napíše celou cestu k souboru...
#3 |
dragonx dne 27.06.2010 08:01:47 |
±0
a ještě jedna věc co bych připsal do článku: Stačí za to napsat -nowadtextures.už se nemusíte o nic starat prosťe to zabalí všechny textury
#4 |
Backup dne 27.06.2010 14:51:44 |
±0
@dragonx: budeš mít zbytečně velkou mapu. To ti totiž přibalí i textury např. z halflife.wad, které mají všichni. To samé třeba o texturách z cska, které nejsou zrovna nejmenší.
#5 |
rysi dne 03.11.2010 19:11:04 |
±0
Hele co mám dělat když mi to spustí cs a pak cs spadne?
#6 |
Backup dne 03.11.2010 20:53:51 |
±0
Nejspíš máš csko na protokolu 48, takže by mělo stačit připsat k $game_exe parametr -steam.
#7 |
rysi dne 06.11.2010 11:25:13 |
±0
nn mám protokol 36
#8 |
Backup dne 07.11.2010 14:27:35 |
+1
Achjo, protokol, ne patch. Každopádně ve verzi 36 se už používá protokol 48, takže když dopíšeš parametr -steam tak to pojede.
#9 |
rysi dne 09.11.2010 17:11:47 |
±0
Doplnil jsem to tam a napíše to systém nemůže nalézt uvedený soubor co s tím?
#10 |
shooting-star dne 27.11.2010 12:54:36 |
-4
radeji pouzivam -nowadtextures, dnes je doba, kdy nejakej ten MB navic (snad ani to ne) nikomu nevadi
#11 |
XXL_cz dne 27.11.2010 14:34:51 |
+1
halflife.wad má 36.1 MB. takže to co děláš je blbost. Takto by se mapa každýmu v csku stahovala aspoň hodinu a bylo by to zbytečný, protože halflife.wad má každý a je použita i na nějakých mapách co tam už byly. Myslim že na de_nuke
#12 |
Backup dne 27.11.2010 14:39:57 |
±0
@XXL_cz: nn, tím příkazem se k mapě přiloží jen ty potřebné textury, ne celý wad; to stejné plací i pro -wadinclude.
@shooting-star: pokud na serveru není sv_downloadurl, může to být docela nepříjená záležitost.
#13 |
peThe dne 02.02.2011 18:25:02 |
+1
A je pak možnost z té mapy vytáhnout pouze textury?
#14 |
Backup dne 02.02.2011 21:07:16 |
+1
Samozřejmě, buď můžeš použít nástroj, který je k tomu určený - textract, nebo nějaký nástroj pro dekompilaci map (bsp2map, winbspc), nebo třeba i bsp viewer.
#15 |
jokii dne 13.04.2011 17:42:59 |
+1
ahoj chtel jsem se zeptat jestli k te mape mužu zabalit aji hudbu. mám totiz v mape rádio no jenze pro to radio sem vytvoril novy zvuk a v tom je ten problem ostatni tu pisnicku nemaj a nejde jim tim nastartovat cela mapa kvuli tehle jedne veci
#16 |
Backup dne 13.04.2011 20:36:23 |
+1
Jdou přibalit jen textury. Afaik mapa se nastartuje i s chybějícími zvuky.
#17 |
MichaelMik dne 21.04.2011 06:16:02 |
±0
Ahoj jak zabalim kazdy wad zvlast? treba ze tam mam asi pet wadu a pouzivam jenom dva jak je pls zabalit?? :)
#18 |
Pav_1os dne 12.08.2011 23:49:21 |
+1
Více wadů zabalíš tak že dáš -wadinclude mojetextury.wad -wadinclude mojetextury2.wad
#19 |
cr0coDiL dne 06.02.2012 19:00:26 |
-1
a da sa urobit aj take že pridam k mape subor zvukovy
#20 |
Backup dne 06.02.2012 22:29:07 |
±0
Ne. O pár komentářů výše se to už řešilo.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 100% [2 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Ako zmeniť predvo...

(BRUT)
bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 29

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 949
bullet.gif Nejnovější člen: verseludes