tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

15.10.2017 23:53:09
https://www.youtube.com/watch?v=7J44oAed7mQ&t=2s

Tenhle mód doporučuji, když už tak projít alespoň s noclipem.

Ten level design a moderský um je neuvěřitelný, plus humor. za zmínku stojí například neuvěřitelně vymakaná továrna na lambda znaky.
±0


14.10.2017 23:28:35
Ahoj, checkněte prosím jestli někdo nevíte, zda-li to jde nějak spravit. už je to poslední věc co mi chybí do kompletní mapy.


https://tvorbamap.cz/forum/viewthread.php?thread_id=1563
±0


10.09.2017 11:02:59
Mohli tam byt nastavenia textur (scale, y a z) a samotne textury, ale dakujem velmi! ;)
±0


09.09.2017 16:11:24
Tady jsem ti to dekompiloval ve winbspc: http://backup.4fa...khouse.map
±0


29.08.2017 16:36:39
{
"wad"
"mapversion" "220"
"MaxRange" mam tam len toto, mapa nejde ani skompilovat. Je to mapa cs_crackhouse.
±0


29.08.2017 10:16:03
Ok dik, skusim. Potrebujem skopirovat len velky barak, mne niejako nevychadza ako z original mapy.
±0


27.08.2017 23:20:10
Při tom načítání map souboru může být problém v tom, že obashuje příliš dlouhý seznam wadů - zkus ten soubor otevřít v textovém editoru a vymazat řádek začínající "wad" včetně uvozovek (bude jeden z prvních). Při nejhorším to bsp hoď do fóra.
+1


22.08.2017 10:31:20
No, ano. Ked idem cez WinBSPC, tak to pri dekompilacii padne, cez BSP2MAP to ide, ale ak mapu otvorim v hammeri, tak hammer padne pri nacitavani mapy.
±0


21.08.2017 21:38:38
Jak zamknutá? Jak nejde zkompilovat?

Ten assault jsem nahrál do toho threadu, viz panel diskuze fóra vpravo.
+1


19.08.2017 18:17:45
Neda sa niejako odomknut "zamknuta" mapa, ktoru nejde skompilovat? Potrebujem jeden projekt aby som vedel presne unity.
±0


Vlastní textury

(Mimo hammer)

Nelíbí se vám originální textury, nevyhovují vám, nebo se akorát chcete do mapy podepsat? Vyrobte si vlastní textury!



Co budeme potřebovat?



Textury


Jelikož zde nehodlám popisovat výrobu samotných texur, bude potřeba, abyste si textury buď vyfotili a upravili, nakreslili, nebo stáhli (například z cgtextures.com).



Gimp nebo Photoshop


Textury bude potřeba před zabalením do WADu upravit, takže bude potřeba mít nějaký rastrový editor, např. Gimp. V celém tutoriálu budu pracovat s Gimpem, ale u jiných rastrových editorů (např. Photoshop) by to mělo být podobně.



Wally


Nakonec budeme potřebovat prográmek Wally, pomocí kterého naše textury zabalíme do WADu.



Víc toho nepotřebujeme, takže jdeme na to!



Úprava textury


Pro tento tutoriál jsem si nafotil pár textur u mě v pokoji a pak upravil. Jednou z textur je tento obraz:
vlastni_textury1
Textury do CSka mají určitá omezení. Jedno omezení se týká rozměrů - rozměry textur musí být dělitelné šestnácti a měly by být menší nebo rovno 256 px. Textury by také neměly být zbytečně velké, maximálně 2x větší než brush, aby šly 2x zmenšit a tím docílit lepší kvality textur.

Tento obraz má na šířku tak dvě stopy, takže kdybychom chtěli použít scale 0.5, museli bychom dát textuře šířku 64 px.

Takže jdeme na to - otevřeme si v Gimpu naší texturu. Textura obrazu má teď velikost 640x784. Klepneme tedy na Obrázek -> Velikost obrázku. Ujistíme se, že je dodržován poměr stran a šířku zvolíme 64 px. Jako nová výška se nám vypočetlo 78 px. 78 ale není dělitelné 16, takže zrušíme dodržování poměru stran a jako výšku zvolíme 80 px, což nejbližší číslo dělitelné 16.

Dalším omezením textur do CSka je počet barev - textury musí být osmibitové, neboli musí mít maximálně 256 barev. Toho jednoduše docílíme převedením na indexované barvy - Obrázek -> Režim -> Indexovaná. Zde zvolíme Generovat optimální paletu a potvrdíme. Nyní obrázek uložíme jako TGA (při ukládání na nás vyskočí okénko, kde zaškrtneme Komprese RLE a Původní nastavníme na Dolů doleva) a máme texturu připravenou k zabalení do WADu:
vlastni_textury2
Toto uděláme s každou texturou, kterou chceme použít.


Wally aneb tvorba WADů


Pokud jste si Wally ještě nestáhli, stáhněte si ho zde. Po stažení Wally někam rozbalte a spusťte. Nebudeme nic nastavovat a klepneme na File -> New a v roletkovém menu Type vybereme Half-Life Package [wad3] (.wad). Teď klepneme na Package -> Add images. U prvního řádku klepneme na trojtečkové tlačítko a zvolíme složku, kde máme ty naše textury. Do třetího řádku napíšeme jména textur, které chceme nahrát - pokud jsou v té složce jenom ty textury, můžeme tam napsat "*" (bez uvozovek); pokud tam jsou i jiné soubory, můžeme použít "*.tga" (bez uvozovek), nebo tam vypsat jednotlivé soubory oddělené mezerou. Doufám že nemusím připomínat, že jména textur by se měly skládat pouze ze znaků a-z, A-Z, 1-9, podtržítka a pomlčky.

Posledním krokem je uložení WADu, zkopírování do složky cstrike a přidání mezi ostatní textury v hammeru (Tools -> Options -> Textures -> Add WAD).



Příkladovou mapu jsem pro tento tutoriál udělal, ale nemyslím si, že by byla potřebná, takže vám alespoň ukážu screeny, jak může vypadat nějaký ten výsledek:
vlastni_textury3
vlastni_textury4

Komentáře

#1 |
stepr dne 19.04.2010 07:31:06 |
+1
Na te nastence chybi BACKUP a kde mas cpu?
#2 |
Backup dne 20.04.2010 00:05:45 |
+1
na nástěnce teď BACKUP nemám, ale mám tam mojí jmenovku, vlajku čr, papír od vzp, ksp, starej leták, spoustu magnetů, nepoužitelný cdčko a samolepku hvězdičky...

PC a daší havěť budu dělat v dalším tutoriálu o modelech.
#3 |
dragonx dne 12.05.2010 13:10:34 |
±0
Když jsem tohle dneska skusil dost jsem se naštval :D ale zbytečne nedal jsem indexované barvy :)
#4 |
Backup dne 17.05.2010 23:02:07 |
+1
Ještě dodatek - textury do wadu můžete jednoduše přetáhnout a nemusíte se otravovat s nějakým add items.
#5 |
G4M3L4ST3R dne 04.07.2010 22:12:26 |
-3
A kde je návod na photoshop?
#6 |
G4M3L4ST3R dne 05.07.2010 10:48:36 |
-1
Super! Jednoducho sa to dá! Otvorte si vo wally halflife.wad a s toho si vyber texturu ktora sa ti hodi ku tvojej! Potom chod myskou na ten obrazok daj prave tlacitko na mysi a daj export! Potom si v painte(photoshop,gimp) pridas tu svoju a tu co si si vytiahol z halflife.wad! Dalej uz asi budete vedie! :) ;)
#7 |
bign dne 25.07.2010 20:02:05 |
+1
tvl to kukam som si urobil dobru texturu notebooku =D fakt diky :)
#8 |
Grimasso dne 02.10.2010 22:55:04 |
-5
ja som si urobil presne podla navodu okrem toho ze v gimpe som to neulozil d tga a ked som spustil mapu napisalo coudn't open prog.wad
#9 |
Backup dne 03.10.2010 00:50:25 |
+2
Nejspíš máš moc dlouhou cestu k tomu souboru nebo používáš moc wadů najednou.
#10 |
Grimasso dne 03.10.2010 08:22:46 |
-8
No ten súbor mam v /cstrike (C:\Program Files\Valve\cstrike) a najprv som použil viac súborov .wad ale teraz iba jeden a aj tak nefunguje, ináč rozlíšenie je 128x80
#11 |
Grimasso dne 03.10.2010 15:29:28 |
-5
a este mam jednu otazku: ak tam mam tu vlastnu texturu a chcem tu mapu dat do ineho PC musim s mapou brat aj ten wad?
#12 |
peThe dne 02.02.2011 17:33:34 |
+3
chci se zeptat: "Měl by být menší,než 256px", to znamená, že když mám texturu o rozměrech 256x256, tak nepojede? Protože hodně textur má právě tyto rozměry. A přitom jsou např. v cstrike.wad, nebo v halflife.wad.
@Grimasso : Musíš, nebo můžeš zkusit tohle: http://tvorbamap....icle_id=64, ale kdybys pozorně četl, nemusel tu ten dotaz vůbec být!
#13 |
Backup dne 02.02.2011 17:45:07 |
+3
Menší nebo rovno. Díky, opraveno.
Samozřejmě textury můžou mít rozměry třeba i 512x512, ale jsou pak hodně velké a můžou způsobit chybu při kompilaci.
#14 |
wicker558 dne 19.03.2011 15:30:24 |
+1
mozem odporucit online convenrter :) konvertuje to z bmp do plno formatov tam mate na vyber aky formaat chvilu pockate a potom ho downloadnete :) odporucam

http://image.online-convert.com/convert-to-tga

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 43% [3 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 14% [1 Hlas]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 43% [3 Hlasů]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

too much entities

(Backup)
bullet.gif

CS:GO - Úprava ...

(EMINEM)
bullet.gif

Moje začátky

(Backup)
bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 915
bullet.gif Nejnovější člen: Grakon