Nelíbí se vám originální textury, nevyhovují vám, nebo se akorát chcete do mapy podepsat? Vyrobte si vlastní textury!
Co budeme potřebovat?
Textury
Jelikož zde nehodlám popisovat výrobu samotných texur, bude potřeba, abyste si textury buď vyfotili a upravili, nakreslili, nebo stáhli (například z cgtextures.com).
Gimp nebo Photoshop
Textury bude potřeba před zabalením do WADu upravit, takže bude potřeba mít nějaký rastrový editor, např. Gimp. V celém tutoriálu budu pracovat s Gimpem, ale u jiných rastrových editorů (např. Photoshop) by to mělo být podobně.
Wally
Nakonec budeme potřebovat prográmek Wally, pomocí kterého naše textury zabalíme do WADu.
Víc toho nepotřebujeme, takže jdeme na to!
Úprava textury
Pro tento tutoriál jsem si nafotil pár textur u mě v pokoji a pak upravil. Jednou z textur je tento obraz:
Textury do CSka mají určitá omezení. Jedno omezení se týká rozměrů - rozměry textur musí být dělitelné šestnácti a měly by být menší nebo rovno 256 px. Textury by také neměly být zbytečně velké, maximálně 2x větší než brush, aby šly 2x zmenšit a tím docílit lepší kvality textur.
Tento obraz má na šířku tak dvě stopy, takže kdybychom chtěli použít scale 0.5, museli bychom dát textuře šířku 64 px.
Takže jdeme na to - otevřeme si v Gimpu naší texturu. Textura obrazu má teď velikost 640x784. Klepneme tedy na Obrázek -> Velikost obrázku. Ujistíme se, že je dodržován poměr stran a šířku zvolíme 64 px. Jako nová výška se nám vypočetlo 78 px. 78 ale není dělitelné 16, takže zrušíme dodržování poměru stran a jako výšku zvolíme 80 px, což nejbližší číslo dělitelné 16.
Dalším omezením textur do CSka je počet barev - textury musí být osmibitové, neboli musí mít maximálně 256 barev. Toho jednoduše docílíme převedením na indexované barvy - Obrázek -> Režim -> Indexovaná. Zde zvolíme Generovat optimální paletu a potvrdíme. Nyní obrázek uložíme jako TGA (při ukládání na nás vyskočí okénko, kde zaškrtneme Komprese RLE a Původní nastavníme na Dolů doleva) a máme texturu připravenou k zabalení do WADu:
Toto uděláme s každou texturou, kterou chceme použít.
Wally aneb tvorba WADů
Pokud jste si Wally ještě nestáhli, stáhněte si ho zde. Po stažení Wally někam rozbalte a spusťte. Nebudeme nic nastavovat a klepneme na File -> New a v roletkovém menu Type vybereme Half-Life Package [wad3] (.wad). Teď klepneme na Package -> Add images. U prvního řádku klepneme na trojtečkové tlačítko a zvolíme složku, kde máme ty naše textury. Do třetího řádku napíšeme jména textur, které chceme nahrát - pokud jsou v té složce jenom ty textury, můžeme tam napsat "*" (bez uvozovek); pokud tam jsou i jiné soubory, můžeme použít "*.tga" (bez uvozovek), nebo tam vypsat jednotlivé soubory oddělené mezerou. Doufám že nemusím připomínat, že jména textur by se měly skládat pouze ze znaků a-z, A-Z, 1-9, podtržítka a pomlčky.
Posledním krokem je uložení WADu, zkopírování do složky cstrike a přidání mezi ostatní textury v hammeru (Tools -> Options -> Textures -> Add WAD).
Příkladovou mapu jsem pro tento tutoriál udělal, ale nemyslím si, že by byla potřebná, takže vám alespoň ukážu screeny, jak může vypadat nějaký ten výsledek:
|