tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

15.10.2017 23:53:09
https://www.youtube.com/watch?v=7J44oAed7mQ&t=2s

Tenhle mód doporučuji, když už tak projít alespoň s noclipem.

Ten level design a moderský um je neuvěřitelný, plus humor. za zmínku stojí například neuvěřitelně vymakaná továrna na lambda znaky.
±0


14.10.2017 23:28:35
Ahoj, checkněte prosím jestli někdo nevíte, zda-li to jde nějak spravit. už je to poslední věc co mi chybí do kompletní mapy.


https://tvorbamap.cz/forum/viewthread.php?thread_id=1563
±0


10.09.2017 11:02:59
Mohli tam byt nastavenia textur (scale, y a z) a samotne textury, ale dakujem velmi! ;)
±0


09.09.2017 16:11:24
Tady jsem ti to dekompiloval ve winbspc: http://backup.4fa...khouse.map
±0


29.08.2017 16:36:39
{
"wad"
"mapversion" "220"
"MaxRange" mam tam len toto, mapa nejde ani skompilovat. Je to mapa cs_crackhouse.
±0


29.08.2017 10:16:03
Ok dik, skusim. Potrebujem skopirovat len velky barak, mne niejako nevychadza ako z original mapy.
±0


27.08.2017 23:20:10
Při tom načítání map souboru může být problém v tom, že obashuje příliš dlouhý seznam wadů - zkus ten soubor otevřít v textovém editoru a vymazat řádek začínající "wad" včetně uvozovek (bude jeden z prvních). Při nejhorším to bsp hoď do fóra.
+1


22.08.2017 10:31:20
No, ano. Ked idem cez WinBSPC, tak to pri dekompilacii padne, cez BSP2MAP to ide, ale ak mapu otvorim v hammeri, tak hammer padne pri nacitavani mapy.
±0


21.08.2017 21:38:38
Jak zamknutá? Jak nejde zkompilovat?

Ten assault jsem nahrál do toho threadu, viz panel diskuze fóra vpravo.
+1


19.08.2017 18:17:45
Neda sa niejako odomknut "zamknuta" mapa, ktoru nejde skompilovat? Potrebujem jeden projekt aby som vedel presne unity.
±0


Jak na hořící barrel

(Pokročilejší tvorba)

Dneska se podíváme, jak v Hammeru vytvořit hořící barrel, je to jednoduché, takže jdeme na to.

Předpokládám, že už máte nějaké prostředí, kam sud postavíte. Já použiji první místnost s pár krabicema, aby nebyla prázdná.

Barrel jako brush



Ten vytvoříme jako válec, takže vybereme Block Tool, vpravo dole vybereme cylinder. Bohatě nám stačí 8 vertexů, 16 už by mohlo házet chybu. Doporučuji ho udělat 48x48x48, ale to je na vás. Samozřejmě ho otexturujeme, textury hledáme jako "bar". Horní část, tedy tu, která bude hořet, otexturujeme nějakou černou texturou, můžeme zkusit třeba "burn", nebo použít něco jako "tk_templewall". Pokud se vám 8 vertexů zdá málo, můžete na vlastní nebezpečí zkusit 16, nebo si vytvořit model, kde si můžete pohrát s detaily, aniž byste riskovali kompilaci dva roky, nebo chybu v brushi.

Barrel

Oheň jako sprite



Oheň vytvoříme jako sprite. Takže vložíme entitu env_sprite, vybereme si nějaký pěkný a napíšeme cestu k němu do Sprite name. Já vybral "sprites/flame.spr". Jenom připomenu, že sprity najdete v cstrike/sprites, případně valve/sprites. Teď si jenom nejsem jistý, zda flame.spr je v originálním CSku, nejspíše ano, ale přesto jsem ho radši k příkladové mapě přibalil. Sprite můžeme libovolně zvětšit/zmenšit pomocí hodnoty Scale. Já ho zmenšil na polovinu, takže 0.5. Dále přepneme Render Mode na Additive. To způsobí, že se barvy spritu budou sčítat s ostatními, takže se zprůhlední a vypadá opravdu jako oheň. Sprite bychom měli vidět přímo v Hammeru, takže upravíme jeho pozici, aby oheň přesně seděl na barrel.

Barrel + Sprite

Světlo



Nebyl by to oheň, kdyby nevyzařoval světlo. Vystačíme si s jednou entitou light, které nastavíme oranžovou barvu a můžeme trochu snížit jasnost (v brightness čtvrté číslo), ale 200 také nevypadá nejhůř.
Pokud jste již někdy viděli oheň naživo (předpokládám, že ano), mohli jste si všimnout, že nesvítí pořád stejně jasně, že jak plameny plápolají, tak světlo kolísá. Tohoto efektu se dá v Half-life enginu dosáhnout velice jednoduše. Vlezte do nastavení světla a tam si všimněte dvou položek Appearance a Custom Appearance. V Appearance si můžeme vybrat spoustu předdefinovaných stylů, jako třeba blikání, pulzování, stmívání/svítání atp. Jedinnou podmínkou, aby to fungovalo je, že vaše světlo nesmí mít nastavené jméno (name), nevím proč, ale prostě to tak je. Takže name nechte prázdné a můžete začít zkoušet. Pokud se vám žádný styl nelíbí, nebo byste si radši vytvořili vlastní, tak určitě využijete Custom Appearance. Podmínka je, že světlo musí mít nastavené jméno, takže hodíme name třeba svetlo_ohen (nezáleží jaké) a jdeme nastavovat.
Custom Appearance se nastavuje pomocí série písmen anglické abecedy, kde a je úplná tma a z, že svítí naplno. Každé písmeno platí 1/10 vteřiny. Takže když napíšete "ammzzzzz", tak 1/10 vteřiny nebude svítit vůbec, pak 2/10 (= 1/5) vteřiny bude svítit napůl a pak 5/10 = 1/2 vteřiny bude svítit naplno a pak zase od začátku. Já jsem udělal jednoduché postupné ztmavení (ale ne úplnné) a zasvětlení "zyxwvutsrqponmlkjjklmnopqrstuvwxyz". Můžete si s tím vyhrát a udělat více "vln", ale počet písmen je omezen. Někde se píše, že maximum je 142, ale může to být i méně. Také nezapomeňte na spoustakrát prověřené pravidlo, že nic se nemá přehánět. Pokud nastavíte, aby to zmateně blikalo, každého akorát budou bolet oči a nikdo vaši mapu nebude hrát.

Custom Appearance

Trigger_hurt



Ano, na sud vložíme krychličku s texturou aaatrigger a převedeme ji na entitu trigger_hurt. Damage zvolte jak chcete, já nechal 10, a Damage Type zvolíme BURN. To způsobí, že když hráč na barrel vyskočí, tak mu to ubere 10hp.

Barrel + Trigger hurt

Zvuk hoření



Nakonec vložíme zvuk. Není to úplně nutné, ale pomůže to mapu vylepšit. Takže vložíme pointovou entitu ambient_generic a vybereme zvuk hoření. Ty najdeme v cstrike/sounds nebo ve valve/sounds. Já vybral valve/sounds/ambience/burning1.wav, takže jsem do kolonky path/filename napsal ambience/burning1.wav. Ještě můžete nastavit hlasitost (volume), já to ztlumil na 5.

Tak a to je asi vše, doufám, že jste vše pochopili, že jste se něco nového naučili, pokud opravdu něco nechápete, můžete zkusit příkladovou mapu, komentáře pod článkem, nebo fórum.
Hodně štěstí v Hammrování a u dalšího článku nashledanou.

Finální screenshot


↓ Příkladová mapa ↓

PS: nezapomeňte článek ohodnotit ;-)

Komentáře

#1 |
stekr0 dne 19.01.2011 19:37:55 |
±0
Moc se to toho hořícího barrelu netýká ale barrelu přeci jenom.Chci se zeptat jak u barrelu nebo u jiných textůr udělám na vrchu ten otvor, nebo poklici aniž bych dělal 1 a tu samou textůru po celém barrelu (pak to vypadá divně)pls napište
#2 |
Backup dne 19.01.2011 20:11:16 |
+3
Pomocí Texture application toolu, řešilo se to rovnou u první místnosti.
#3 |
swifterik dne 25.01.2011 20:51:57 |
+2
Pěknej render:)/ s tim si nekdo pohral
#4 |
Xpun dne 25.01.2011 21:04:50 |
+3
Vypadá to pěkně, protože to je zkompilované ve VHLT s radem na -extra. Jinak tu dobrou atmosféru tomu dává to oranžové světlo. Screenshot jsem neupravoval.
#5 |
LoneGreyWolf dne 21.05.2011 00:56:11 |
±0
vybereme env_sprites a napíšeme cestu no jo ale jakkdyž to vložim tak s tim nic nejde a co se týče oranovýho světla vim taky prd ...jinaknice a nějaká podrobnější posloupnost by nebyla..díky
#6 |
Xpun dne 21.05.2011 10:20:24 |
+1
Článek je v kategorii pro pokročilé, takže se předpokládá, že čtenář umí pracovat se sprity a nastavit barvu světla.
Ten sprite: Vybereš vlastnost sprite name a klikneš na tlačítko s třema tečkama, pak nějakej vybereš.
To světlo: Vybereš vlastnost brightnes, klikneš na pick color a vybereš oranžovou barvu.
#7 |
LoneGreyWolf dne 21.05.2011 11:45:44 |
±0
jo no ....sry ja jsem pnenašel vlastnosti ...angličtina nepřítel :D kdyby to bylo latinsky :D

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 93% [13 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 7% [1 Hlas]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

too much entities

(Backup)
bullet.gif

CS:GO - Úprava ...

(EMINEM)
bullet.gif

Moje začátky

(Backup)
bullet.gif

Exceeded MAX_PA...

(Backup)
bullet.gif

Vaše kompil...

(TheLaoming)
bullet.gif

Problém se zbra...

(latins)
bullet.gif

batch compiler

(Backup)
bullet.gif

problem s RAD

(Backup)
bullet.gif

problém s .pts

(Backup)
bullet.gif

Mapa se...

(Gordon Freeman)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 915
bullet.gif Nejnovější člen: Grakon