|
|
Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.
|
|
|
| Dneska se podíváme, jak v Hammeru vytvořit hořící barrel, je to jednoduché, takže jdeme na to.
Předpokládám, že už máte nějaké prostředí, kam sud postavíte. Já použiji první místnost s pár krabicema, aby nebyla prázdná.
Barrel jako brush
Ten vytvoříme jako válec, takže vybereme Block Tool, vpravo dole vybereme cylinder. Bohatě nám stačí 8 vertexů, 16 už by mohlo házet chybu. Doporučuji ho udělat 48x48x48, ale to je na vás. Samozřejmě ho otexturujeme, textury hledáme jako "bar". Horní část, tedy tu, která bude hořet, otexturujeme nějakou černou texturou, můžeme zkusit třeba "burn", nebo použít něco jako "tk_templewall". Pokud se vám 8 vertexů zdá málo, můžete na vlastní nebezpečí zkusit 16, nebo si vytvořit model, kde si můžete pohrát s detaily, aniž byste riskovali kompilaci dva roky, nebo chybu v brushi.
Oheň jako sprite
Oheň vytvoříme jako sprite. Takže vložíme entitu env_sprite, vybereme si nějaký pěkný a napíšeme cestu k němu do Sprite name. Já vybral "sprites/flame.spr". Jenom připomenu, že sprity najdete v cstrike/sprites, případně valve/sprites. Teď si jenom nejsem jistý, zda flame.spr je v originálním CSku, nejspíše ano, ale přesto jsem ho radši k příkladové mapě přibalil. Sprite můžeme libovolně zvětšit/zmenšit pomocí hodnoty Scale. Já ho zmenšil na polovinu, takže 0.5. Dále přepneme Render Mode na Additive. To způsobí, že se barvy spritu budou sčítat s ostatními, takže se zprůhlední a vypadá opravdu jako oheň. Sprite bychom měli vidět přímo v Hammeru, takže upravíme jeho pozici, aby oheň přesně seděl na barrel.
Světlo
Nebyl by to oheň, kdyby nevyzařoval světlo. Vystačíme si s jednou entitou light, které nastavíme oranžovou barvu a můžeme trochu snížit jasnost (v brightness čtvrté číslo), ale 200 také nevypadá nejhůř.
Pokud jste již někdy viděli oheň naživo (předpokládám, že ano), mohli jste si všimnout, že nesvítí pořád stejně jasně, že jak plameny plápolají, tak světlo kolísá. Tohoto efektu se dá v Half-life enginu dosáhnout velice jednoduše. Vlezte do nastavení světla a tam si všimněte dvou položek Appearance a Custom Appearance. V Appearance si můžeme vybrat spoustu předdefinovaných stylů, jako třeba blikání, pulzování, stmívání/svítání atp. Jedinnou podmínkou, aby to fungovalo je, že vaše světlo nesmí mít nastavené jméno (name), nevím proč, ale prostě to tak je. Takže name nechte prázdné a můžete začít zkoušet. Pokud se vám žádný styl nelíbí, nebo byste si radši vytvořili vlastní, tak určitě využijete Custom Appearance. Podmínka je, že světlo musí mít nastavené jméno, takže hodíme name třeba svetlo_ohen (nezáleží jaké) a jdeme nastavovat.
Custom Appearance se nastavuje pomocí série písmen anglické abecedy, kde a je úplná tma a z, že svítí naplno. Každé písmeno platí 1/10 vteřiny. Takže když napíšete "ammzzzzz", tak 1/10 vteřiny nebude svítit vůbec, pak 2/10 (= 1/5) vteřiny bude svítit napůl a pak 5/10 = 1/2 vteřiny bude svítit naplno a pak zase od začátku. Já jsem udělal jednoduché postupné ztmavení (ale ne úplnné) a zasvětlení "zyxwvutsrqponmlkjjklmnopqrstuvwxyz". Můžete si s tím vyhrát a udělat více "vln", ale počet písmen je omezen. Někde se píše, že maximum je 142, ale může to být i méně. Také nezapomeňte na spoustakrát prověřené pravidlo, že nic se nemá přehánět. Pokud nastavíte, aby to zmateně blikalo, každého akorát budou bolet oči a nikdo vaši mapu nebude hrát.
Trigger_hurt
Ano, na sud vložíme krychličku s texturou aaatrigger a převedeme ji na entitu trigger_hurt. Damage zvolte jak chcete, já nechal 10, a Damage Type zvolíme BURN. To způsobí, že když hráč na barrel vyskočí, tak mu to ubere 10hp.
Zvuk hoření
Nakonec vložíme zvuk. Není to úplně nutné, ale pomůže to mapu vylepšit. Takže vložíme pointovou entitu ambient_generic a vybereme zvuk hoření. Ty najdeme v cstrike/sounds nebo ve valve/sounds. Já vybral valve/sounds/ambience/burning1.wav, takže jsem do kolonky path/filename napsal ambience/burning1.wav. Ještě můžete nastavit hlasitost (volume), já to ztlumil na 5.
Tak a to je asi vše, doufám, že jste vše pochopili, že jste se něco nového naučili, pokud opravdu něco nechápete, můžete zkusit příkladovou mapu, komentáře pod článkem, nebo fórum.
Hodně štěstí v Hammrování a u dalšího článku nashledanou.
↓ Příkladová mapa ↓
PS: nezapomeňte článek ohodnotit ;-) |
|
|
|
|
#1 |
dne 19.01.2011 19:37:55
| ±0
#2 |
dne 19.01.2011 20:11:16
| +3
#3 |
dne 25.01.2011 20:51:57
| +2
#4 |
dne 25.01.2011 21:04:50
| +3
#5 |
dne 21.05.2011 00:56:11
| ±0
#6 |
dne 21.05.2011 10:20:24
| +1
#7 |
dne 21.05.2011 11:45:44
| ±0
|
|
|
Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.
|
|
|
|
Nejnovější příspěvky (BRUT)
(Asiimovicek)
(Gyuki)
(nifty)
(Backup)
(boxolop1)
(boxolop1)
(boxolop1)
(Slivka)
(latins)
|
|
|
Hosté on-line: 3
Členové on-line: 0
Registrovaní členové: 949
Nejnovější člen: verseludes
|
|
| |