Pokud jste někdy dělali cestu pro func_train, func_tracktrain, nebo jinou entitu vyžadující cesty, jistě to nebylo to pravé ořechové, nastavovat názvy a další "zastávky", obzvlášť pokud jste dělali cestu "tam a zpět". Path tool nám tuto práci může výrazně ušetřit. Je to sice nedodělaný nástroj, ale použít ho můžeme.
Path Tool
Pro vytvoření cesty držíme Shift, stiskneme a táhneme levým myšítkem. Vyskočí nám okénko Path properties ve kterém můžeme nastavit následující vlastnosti:
Name - jméno cesty; podle tohoto jména se budou určovat jména jednotlivých bodů na cestě
Class - entita, která se pro cestu použije; rozumně se dá využít path_track, samozřejmě bychom mohli s tímto nástrojem tvořit např. spawny, ale...
Direction - typ cesty; One way - jednosměrná cesta, Circular - okružní cesta, Ping-pong - cesta tam a zpět.
Na pozadí se nám už zatím vykreslila cesta začínající v zeleném čtverečku s zeleným kroužkem kolem. Držením Ctrl a tažením levým myšítkem z libovolného bodu trasy přidáváme další body. Body můžeme mazat klasicky pomocí Delete, nebo přes kontextové menu. V kontextovém menu se můžeme vrátit do Path properties, nebo otevřít Properties označeného bodu cesty, kde se zdá, že můžeme nastavit spoustu věcí. Opak je pravdou, jediná funkční vlastnost je Name override, což je přiřazení specifického jména vybranému bodu cesty. Zbytek funkcí vůbec nefunguje. To ale není jediná chyba path toolu. Pokud chcete mít cestu typu Circular nebo Ping-pong, musíte počátečnímu bodu cesty nastavit Name override. Aby toho nebylo málo, je celkem pravděpodobné, že vám používání Path toolu může způsobit chybu při kompilaci (otiskne se vám část paměti jako klíč a hodnota určité entity do .map souboru, viz screen), ale mělo by jít tomu předejít díky uložení souboru (File -> Save as) jako .map; .rmf samozřejmě používejte dál.
K čemu tedy lze takto zabugovaný nástroj použít? Výborně se hodí na tvorbu cest pro func_tracktrain. Šel by také použít jako cesta pro kameru, nebo na hrátky s func_train - speciální dveře, jezdící plošiny, cesta laseru, atd. - vše, kde není potřeba nastavení úhlů ani prodlevy. Další nápady jak tento nástroj využít můžete psát do komentářů.
Příkladová mapa
|
Ale akorát nevim jak u toho nastavit aby třeba po této cestě nějaký NPC běžel. Mě pokaždý jde jak na vycházce