tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

28.01.2018 23:50:42
nice
±0


28.01.2018 14:30:59
chat je rip tak 3 roky min
±0


28.01.2018 11:58:37
rip netlab koukam, rip chat :/
±0


25.01.2018 11:51:55
https://www.runthinkshootlive.com/mesa-cup-2018/

Mesa Cup!
±0


31.12.2017 12:01:45
Dobrý den, mám problém který mi neumožňuje renderovat mapu na mém NT. Jakmile zapnu render, automaticky mi vyhodí hlášku, že program přestal pracovat. Setkal se někdo už s tímhle problémem? Děkuji.
±0


30.12.2017 16:20:10
Už dělám jenom PFka :D
+1


29.12.2017 17:58:23
@Backup mi neřikej že ještě něco tvořiš do 1.6 :D
±0


27.12.2017 03:14:04
Tady to zas žije!

A vše nej ke svátkům.
±0


20.12.2017 19:10:10
Tobě skoro taky.
±0


20.12.2017 19:02:04
Veselé skoro-Vánoce, králíčkové.
±0


Path Tool

(Funkce)


Pokud jste někdy dělali cestu pro func_train, func_tracktrain, nebo jinou entitu vyžadující cesty, jistě to nebylo to pravé ořechové, nastavovat názvy a další "zastávky", obzvlášť pokud jste dělali cestu "tam a zpět". Path tool nám tuto práci může výrazně ušetřit. Je to sice nedodělaný nástroj, ale použít ho můžeme.


path1

Path Tool



Pro vytvoření cesty držíme Shift, stiskneme a táhneme levým myšítkem. Vyskočí nám okénko Path properties ve kterém můžeme nastavit následující vlastnosti:
Name - jméno cesty; podle tohoto jména se budou určovat jména jednotlivých bodů na cestě
Class - entita, která se pro cestu použije; rozumně se dá využít path_track, samozřejmě bychom mohli s tímto nástrojem tvořit např. spawny, ale...
Direction - typ cesty; One way - jednosměrná cesta, Circular - okružní cesta, Ping-pong - cesta tam a zpět.

Na pozadí se nám už zatím vykreslila cesta začínající v zeleném čtverečku s zeleným kroužkem kolem. Držením Ctrl a tažením levým myšítkem z libovolného bodu trasy přidáváme další body. Body můžeme mazat klasicky pomocí Delete, nebo přes kontextové menu. V kontextovém menu se můžeme vrátit do Path properties, nebo otevřít Properties označeného bodu cesty, kde se zdá, že můžeme nastavit spoustu věcí. Opak je pravdou, jediná funkční vlastnost je Name override, což je přiřazení specifického jména vybranému bodu cesty. Zbytek funkcí vůbec nefunguje. To ale není jediná chyba path toolu. Pokud chcete mít cestu typu Circular nebo Ping-pong, musíte počátečnímu bodu cesty nastavit Name override. Aby toho nebylo málo, je celkem pravděpodobné, že vám používání Path toolu může způsobit chybu při kompilaci (otiskne se vám část paměti jako klíč a hodnota určité entity do .map souboru, viz screen), ale mělo by jít tomu předejít díky uložení souboru (File -> Save as) jako .map; .rmf samozřejmě používejte dál.

K čemu tedy lze takto zabugovaný nástroj použít? Výborně se hodí na tvorbu cest pro func_tracktrain. Šel by také použít jako cesta pro kameru, nebo na hrátky s func_train - speciální dveře, jezdící plošiny, cesta laseru, atd. - vše, kde není potřeba nastavení úhlů ani prodlevy. Další nápady jak tento nástroj využít můžete psát do komentářů.

Příkladová mapa

Komentáře

#1 |
XXL_cz dne 18.01.2011 20:57:45 |
+1
Já dávam přednost vytváření cesty po každym bodu zvlášť, (path_corner) sice je to težší, ale aspoň si tam můžu nastavit třeba jestli to má v nějakym místě několik sekund čekat a nebo jestli to má čekat na další aktivování a jestli se to má do nějakýho path_corneru teleportovat.

Ale akorát nevim jak u toho nastavit aby třeba po této cestě nějaký NPC běžel. Mě pokaždý jde jak na vycházce :D
#2 |
Gordon Freeman dne 19.01.2011 07:50:15 |
+1
to je lehky musis za nej dat entitu triger hurt a pobezi ti o sto sest:D
#3 |
XXL_cz dne 19.01.2011 14:20:58 |
±0
fakt? :D
#4 |
Backup dne 19.01.2011 14:53:50 |
±0
Afaik nikoho nemůžeš donutit, aby běžel po cestě z path_corner. Buď mu můžeš tu cestu udělat přes entity scripted_sequence, ale to pak nebude vůbec reagovat na okolí (nepřátelé, smrt, prostě to bude ignorovat dokud nedoběhne do scriptet_sequence). Další možnost je nechat ho do běhat svévolně (resp. s pomocí info_node). Kdyžtak se podívej do orig. map z HL, jestli si vzpomeneš na nějaké místo, kde někdo někam sám běží.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 100% [3 Hlasů]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)
bullet.gif

Restartování entit

(Backup)
bullet.gif

Problém na serv...

(Backup)
bullet.gif

Chybí mi stromy

(latins)
bullet.gif

Spojení vlastností

(Backup)
bullet.gif

Svetlo

(Backup)
bullet.gif

Program přestal...

(Backup)
bullet.gif

help

(mailyy)
bullet.gif

lyy_min...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

run

(mailyy)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 919
bullet.gif Nejnovější člen: Purify