tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

09.09.2020 19:44:32
wow ale v apríli to bude 10 rokov, od kedy som sa registroval na túto stránku...
±0


09.09.2020 19:39:59
našiel som starý účet, ale netuším na akú emailovú adresu bol účet Habax, takže RIP, tam si asi heslo nezresetujem.
±0


21.03.2020 10:15:23
Nazdar curaci. Jeste to hrajete? 😂😂💪🏻 Neda si nekdo hru?
+1


20.10.2019 17:34:57
Neni motivace otevřit VHE, když vim, že když něco vytvořim, tak si to stejně nikdo nezahraje :D
±0


11.10.2019 17:30:28
Ja som objavil staru mapu (de_mitice) a uz na nej asi pol roka robim a s kolegami ju stale hravame :D
±0


11.10.2019 14:05:28
Tak se přiznejte, kdo tento rok otevřel vhe?
+1


06.10.2019 21:14:14
opraveno
±0


05.10.2019 21:25:08
otazka, preco sa nejde napojit na ftp?
±0


29.09.2019 00:58:39
Bign a Polívka meet v Prahe
https://i.ibb.co/...003610.jpg
±0


09.08.2019 20:17:53
Tu to neoplývá zrovna aktivitou, že :D
±0


Speciální textury

(Pokročilejší tvorba)

V tomto tutoriálu si vysvětlíme funkce většiny speciálních textur.
Zhlt.wad obsahuje 8 textur - nějaká růžová lambda, barevná písmenka, obličeje a světle modrá textura. K čemu to všechno je?



AAATRIGGER


Textura AAATRIGGER nemá žádnou speciální funkci. Proč se tady řadí mezi speciální textury? Protože je zvykem dělat neviditelné brushové entity právě touto texturou.



CLIP


Textura CLIP je celkem důležitá. Po zkompilování je průhledá a neprůchozí, ale je plně průstřelná. Jinak řečeno - jediný její účel je zajištění kolize hráče s daným brushem. Využívá se v kombinaci s func_illusionary při tvorbě žebříků, zábradlí, plotů a podobných průhledných a zároveň průstřelných objektů.



NULL


Textura NULL je velice užitečná textura. Po zkompilování je průhledná, neprůchozí a neprůstřelná. Tato textura se dá využít např. při vkládání modelů, když potřebujeme, aby byl neprůchozí a neprůstřelný. Pozor - pokud z tohoto brushe poté neuděláte entitu, v místě styku tohoto brushe s okolím uvidíte podobný jev, jaký je možné vidět při LEAKu.



BEVEL


Experimentální textura se stejným účinkem jako NULL, chová se, jako by bylo u CSG -cliptype precise.



ORIGIN


Textura ORIGIN se u otáčejících entit (door_rotating, rotating, pendulum, rot_button) používá k určení polohy osy, podle kterého se daná entita otáčí; u pohybujících se entit (train, tracktrain, vehicle) slouží k určení středu entity.



SKY


Textura SKY se používá na vytvoření skyboxu kolem mapy. Při použití light_environment vyzařuje světlo.



HINT a SKIP


Používá se k optimalizaci VISu.

Komentáře

#1 |
peThe dne 07.02.2011 09:35:10 |
-6
AAATRIGGER má speciální funkci! Pokud ho namapuješ na normální brush, chová se naprosto normálně, ale pokud ho poté převedeš na entitu, chová se stejně, jako NULL.
#2 |
peThe dne 07.02.2011 16:51:43 |
+3
omfg, já se spletl, nechtěl jsem říct "na texturu" ale "na entitu" Pls, všichni ty palce dolů pryč :D
#3 |
Backup dne 07.02.2011 17:15:24 |
+4
To ti nepomůže, protože stejně nemáš pravdu. Když brush s texturou aaatrigger převedeš na entitu, chová se stejně jako každá jiná textura.
aaatrigger má nějaké speciální vlastnosti - např. se na něm nepočítají stíny a nevykreslují decaly - ale je zbytečné to uvádět, protože aaatrigger by se neměl nikde v mapě objevit (měl by se používat jen na neviditelné brushové entity a to kvůli pořádku v mapě).
#4 |
peThe dne 07.02.2011 20:01:12 |
±0
Počkej, teď tě moc nechápu, jakto že když dám např. na func_ladder CRETE2_FLR02, brush je vidět. Když dám na func_ladder AAATRIGGER, tak vidět není. Mohl bys pls osvětlit, jak teda tahle textura funguje? :D
#5 |
XXL_cz dne 07.02.2011 20:31:54 |
+3
to aaatriger se totiž většinou používá na neviditelné brushové entity jako je např. triger_multiple nebo ten func_ladder.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Neexistují...

(Asiimovicek)
bullet.gif

Miznúce objekty

(Gyuki)
bullet.gif

trigger

(nifty)
bullet.gif

Chyba kompilace...

(Backup)
bullet.gif

Svetlo sa nec...

(boxolop1)
bullet.gif

map change fa...

(boxolop1)
bullet.gif

Svetlo

(boxolop1)
bullet.gif

MAPY

(Slivka)
bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)
bullet.gif

Restartování entit

(Backup)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 937
bullet.gif Nejnovější člen: HeathenCrayon41