tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

31.07.2018 10:07:26
Backup, spravis niejaky clanok o tom, ako zvysit kvalitu zvuku z ambient_generic?
±0


18.07.2018 22:20:02
Na serveru je 9 lidí. :o
±0


28.06.2018 09:30:35
Jo, z mýho dema dělal video XXL_cz, tak se není moc čemu divit :-)
±0


22.06.2018 21:28:02
Hlavní jsou ty zvuky z OFP.
±0


18.06.2018 14:27:48
Old, ale tohle by nemělo zapadnout :-)
https://www.youtu...SxZK78N0x0
+1


09.06.2018 23:30:22
A ináč robím mapy už 2 roky a viem spraviť textúry s normal map či aplikovať odrazy a + viem spraviť mapu s HDR a s krásnym vyzualom či s env_projected texture a iné veci
±0


09.06.2018 23:28:26
Nazdar hľadám nejakého dizajnéra máp pre SourceSDK lebo chcem spravit mod ale nemám tím ktorí je v tom dostatočne dobrý?
±0


31.05.2018 22:05:18
Hosté on-line: 5.. tak mozno som sa zmylil :D
±0


31.05.2018 21:51:38
to uz asi nema cenu, nikto vo VHE uz nemapuje podla mna :D mozno 5/6 sa najdu na cz/sk vcetne mna, aspon si myslim :D
±0


31.05.2018 19:23:12
Ten pocit, keď už cez 4 roky čakáte na tutoriál "Vyraziteľné dvere" a ono stále nič....
±0


Speciální textury

(Pokročilejší tvorba)

V tomto tutoriálu si vysvětlíme funkce většiny speciálních textur.
Zhlt.wad obsahuje 8 textur - nějaká růžová lambda, barevná písmenka, obličeje a světle modrá textura. K čemu to všechno je?



AAATRIGGER


Textura AAATRIGGER nemá žádnou speciální funkci. Proč se tady řadí mezi speciální textury? Protože je zvykem dělat neviditelné brushové entity právě touto texturou.



CLIP


Textura CLIP je celkem důležitá. Po zkompilování je průhledá a neprůchozí, ale je plně průstřelná. Jinak řečeno - jediný její účel je zajištění kolize hráče s daným brushem. Využívá se v kombinaci s func_illusionary při tvorbě žebříků, zábradlí, plotů a podobných průhledných a zároveň průstřelných objektů.



NULL


Textura NULL je velice užitečná textura. Po zkompilování je průhledná, neprůchozí a neprůstřelná. Tato textura se dá využít např. při vkládání modelů, když potřebujeme, aby byl neprůchozí a neprůstřelný. Pozor - pokud z tohoto brushe poté neuděláte entitu, v místě styku tohoto brushe s okolím uvidíte podobný jev, jaký je možné vidět při LEAKu.



BEVEL


Experimentální textura se stejným účinkem jako NULL, chová se, jako by bylo u CSG -cliptype precise.



ORIGIN


Textura ORIGIN se u otáčejících entit (door_rotating, rotating, pendulum, rot_button) používá k určení polohy osy, podle kterého se daná entita otáčí; u pohybujících se entit (train, tracktrain, vehicle) slouží k určení středu entity.



SKY


Textura SKY se používá na vytvoření skyboxu kolem mapy. Při použití light_environment vyzařuje světlo.



HINT a SKIP


Používá se k optimalizaci VISu.

Komentáře

#1 |
peThe dne 07.02.2011 09:35:10 |
-6
AAATRIGGER má speciální funkci! Pokud ho namapuješ na normální brush, chová se naprosto normálně, ale pokud ho poté převedeš na entitu, chová se stejně, jako NULL.
#2 |
peThe dne 07.02.2011 16:51:43 |
+3
omfg, já se spletl, nechtěl jsem říct "na texturu" ale "na entitu" Pls, všichni ty palce dolů pryč :D
#3 |
Backup dne 07.02.2011 17:15:24 |
+4
To ti nepomůže, protože stejně nemáš pravdu. Když brush s texturou aaatrigger převedeš na entitu, chová se stejně jako každá jiná textura.
aaatrigger má nějaké speciální vlastnosti - např. se na něm nepočítají stíny a nevykreslují decaly - ale je zbytečné to uvádět, protože aaatrigger by se neměl nikde v mapě objevit (měl by se používat jen na neviditelné brushové entity a to kvůli pořádku v mapě).
#4 |
peThe dne 07.02.2011 20:01:12 |
±0
Počkej, teď tě moc nechápu, jakto že když dám např. na func_ladder CRETE2_FLR02, brush je vidět. Když dám na func_ladder AAATRIGGER, tak vidět není. Mohl bys pls osvětlit, jak teda tahle textura funguje? :D
#5 |
XXL_cz dne 07.02.2011 20:31:54 |
+3
to aaatriger se totiž většinou používá na neviditelné brushové entity jako je např. triger_multiple nebo ten func_ladder.

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)
bullet.gif

Restartování entit

(Backup)
bullet.gif

Problém na serv...

(Backup)
bullet.gif

Chybí mi stromy

(latins)
bullet.gif

Spojení vlastností

(Backup)
bullet.gif

Svetlo

(Backup)
bullet.gif

Program přestal...

(Backup)
bullet.gif

help

(mailyy)
bullet.gif

lyy_min...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

run

(mailyy)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 923
bullet.gif Nejnovější člen: darg5