tvorbamap.cz

tvorbamap.cz

Navigace

bullet.gif

Domů


bullet.gif

Články


bullet.gif

Ke stažení


bullet.gif

Fórum


bullet.gif

FAQ



bullet.gif

Herní server


bullet.gif

Chat


bullet.gif

Převod jednotek



bullet.gif

Soutěž


bullet.gif

Síň slávy



bullet.gif

Podpořte nás


bullet.gif

Kontakt


bullet.gif

Vyhledávání


bullet.gif

RSS


Herní server

Shoutbox

Pro přidání zprávy do shoutboxu, musíte být přihlášeni.

28.01.2018 23:50:42
nice
±0


28.01.2018 14:30:59
chat je rip tak 3 roky min
±0


28.01.2018 11:58:37
rip netlab koukam, rip chat :/
±0


25.01.2018 11:51:55
https://www.runthinkshootlive.com/mesa-cup-2018/

Mesa Cup!
±0


31.12.2017 12:01:45
Dobrý den, mám problém který mi neumožňuje renderovat mapu na mém NT. Jakmile zapnu render, automaticky mi vyhodí hlášku, že program přestal pracovat. Setkal se někdo už s tímhle problémem? Děkuji.
±0


30.12.2017 16:20:10
Už dělám jenom PFka :D
+1


29.12.2017 17:58:23
@Backup mi neřikej že ještě něco tvořiš do 1.6 :D
±0


27.12.2017 03:14:04
Tady to zas žije!

A vše nej ke svátkům.
±0


20.12.2017 19:10:10
Tobě skoro taky.
±0


20.12.2017 19:02:04
Veselé skoro-Vánoce, králíčkové.
±0


Funkce hammeru v hlavním okně

(Funkce)

V hlavním okně je spousta tlačítek. Nevíte k čemu slouží? Čtěte dále!
V dneším tutoriálu se podívame na funkce hammeru v hlavním okně. Na následujícím screenshotu uvidíte hlavní okno s tlačítky popsanými písmeny abecedy a čísly. Nejprve se podíváme na vrchní panel (červená písmena "a" až "w"), pak na levý panel (modrá písmena "A" až "K") a nakonec na pravý panel (černě očíslovaný).


Vrchní panel


a - Toggle grid - zobrazování 2D mřížky
b - Toggle 3D grid - zobrazování 3D mřížky
c - Smaller grid - zmenšení mřížky
d - Larger grid - zvětšení mřížky
e - Load window state - radši ani nezkoušejte, rozdělí vám to čtyřokno na čtyři okna (neznám účel)
f - Save window state - (neznám účel)
g - Carve - vyřízne označeným objektem vše, co do něj zasahuje
h - Group - vytvoření skupiny z označených objektů
i - Ungroup - rozdělení skupiny zpět na objekty
j - Ignore groups - ignorování skupin, platí i na brushové entity s více brushů
k - Hide selected objects - skryje označené objekty
l - Hide unselected objects - skryje neoznačené objekty
m - Show all visgroups - zobrazí všechny skryté objekty
n - Cut - klasické vyjmutí
o - Copy - klasické kopírování
p - Paste - klasické vložení
q - Toggle cordon state - zapne kompilování pouze vybrané oblasti pomocí následujícího nástroje ↓↓↓
r - Edit cordon bounds - nástroj na vybírání oblasti pro kompilaci, hodí se např. při testování určité oblasti
s - Select by handles - brushe půjdou označit pouze při klepnutí na jejich střed, nikoli na jejich okraj nebo roh
t - Auto selection - při vybírání oblasti select toolem nebude potřeba potvrzovat enterem
u - Texture lock - uzamknutí textury na brushi, hodí se např. při přesouvání beden, žebříků a podobných brushů s not-tiled texturou
v - Texture alignment - (neznám účel)
w - Run! - kompilace mapy

Levý panel


A - Selection tool - nástroj na vybírání objektů
B - Magnify - nástroj na změnu měřítka na 2D mřížce (zoom)
C - Camera - nástroj na změnu 3D pohledu pomocí 2D mřížky
D - Entity tool - nástroj na vkládání entit
E - Block tool - nástroj na tvorbu brushů
F - Texture application tool - nástroj na změnu nebo zarovnání textury na brushi
G - Apply current texture - změní texturu označeného brushe na aktuálně vybranou
H - Apply decals - nástroj na přidávání decalů do mapy v 3D okně
I - Clipping tool - nástroj na ořezávání brushů
J - Vertex tool - nástroj na posouvání vertexů v brushi (pozor na nekonvexní úhly!)
K - Path tool - nástroj na tvorbu cest pro monstra, vědce, hlídače, atd. (využitelné pouze v případě tvorby singleplayerové modifikace)

Pravý panel


1 - Texture bar - nástroj pro výběr a nahrazování textur
2 - Filter control - nástroj pro práci s "visgroups"
3 - Object bar - nástroj pro vkládání entit a prefabů, též pro tvorbu brushů a vlastních prefabů.


To by bylo tak stručně k funkcím z hlavního okna hammeru, pokud nechápete funkci nějakého nástroje, ozvěte se, a já ji rozeberu podrobněji.

Komentáře

#1 |
Xpun dne 22.01.2010 15:35:44 |
+2
Jenom k tomu Texture alignmentu - to určuje jak se u vytvořených brushů budou zarovnávat textury. Buď podle lokálních souřadnic toho fejsu, nebo podle globálních souřadnic worldu. Jinak se to dá pro jednotlivý face nastavit Texture application toolem.
Ale je to nějaký divný, nikdy jsem nepochopil, co to vlastně dělá. Ale využití to má asi při otočených facech, když nejsou vodorovné ani svislé. To se pak textury strašně roztáhnou, tak tam hodim zarovnání na fejs a ono se to srovná.
#2 |
MichaelMik dne 03.03.2011 08:30:48 |
+1
Ahoj mam takovy problem,ja sem si omylem smazal tabulku s texturama v pravo nahore jak ji tam vratim zase zpatky?? dekuji mik
#3 |
XXL_cz dne 03.03.2011 12:59:13 |
+1
Nahoře View -> Screen Elements -> Texture Bar
#4 |
MichaelMik dne 04.03.2011 06:32:32 |
+1
Aha ze me to taky nenapadlo ale dekuji uz si to budu pamatovat :D

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Pro hodnocení musíte být registrovaný.

Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Zaregistrujte se!

Ztracené heslo?

Seznam článků

Diskuze fóra

Nejnovější příspěvky


bullet.gif

Pády serveru př...

(latins)
bullet.gif

Restartování entit

(Backup)
bullet.gif

Problém na serv...

(Backup)
bullet.gif

Chybí mi stromy

(latins)
bullet.gif

Spojení vlastností

(Backup)
bullet.gif

Svetlo

(Backup)
bullet.gif

Program přestal...

(Backup)
bullet.gif

help

(mailyy)
bullet.gif

lyy_min...

(Gordon Freeman)
bullet.gif

run

(mailyy)

Odkazy

Kotelna Mix-Arena.eu - Gaming portál AMX Mod X nonsteam.cz - seznam CZ/SK Non-Steam Counter Strike serverů

Twitter & FB


Kdo je on-line

bullet.gif Hosté on-line: 1

bullet.gif Členové on-line: 0

bullet.gif Registrovaní členové: 919
bullet.gif Nejnovější člen: Purify