Ahojte, po siedmich rokoch som sa nostalgicky pozrel spat na toto forum a ono este stale existuje Nedokazal som si obnovit stary ucet, email uz je zruseny tak aspon takto sa hlasim
V hlavním okně je spousta tlačítek. Nevíte k čemu slouží? Čtěte dále!
V dneším tutoriálu se podívame na funkce hammeru v hlavním okně. Na následujícím screenshotu uvidíte hlavní okno s tlačítky popsanými písmeny abecedy a čísly. Nejprve se podíváme na vrchní panel (červená písmena "a" až "w"), pak na levý panel (modrá písmena "A" až "K") a nakonec na pravý panel (černě očíslovaný).
Vrchní panel
a - Toggle grid - zobrazování 2D mřížky b - Toggle 3D grid - zobrazování 3D mřížky c - Smaller grid - zmenšení mřížky d - Larger grid - zvětšení mřížky e - Load window state - radši ani nezkoušejte, rozdělí vám to čtyřokno na čtyři okna (neznám účel) f - Save window state - (neznám účel) g - Carve - vyřízne označeným objektem vše, co do něj zasahuje h - Group - vytvoření skupiny z označených objektů i - Ungroup - rozdělení skupiny zpět na objekty j - Ignore groups - ignorování skupin, platí i na brushové entity s více brushů k - Hide selected objects - skryje označené objekty l - Hide unselected objects - skryje neoznačené objekty m - Show all visgroups - zobrazí všechny skryté objekty n - Cut - klasické vyjmutí o - Copy - klasické kopírování p - Paste - klasické vložení q - Toggle cordon state - zapne kompilování pouze vybrané oblasti pomocí následujícího nástroje ↓↓↓ r - Edit cordon bounds - nástroj na vybírání oblasti pro kompilaci, hodí se např. při testování určité oblasti s - Select by handles - brushe půjdou označit pouze při klepnutí na jejich střed, nikoli na jejich okraj nebo roh t - Auto selection - při vybírání oblasti select toolem nebude potřeba potvrzovat enterem u - Texture lock - uzamknutí textury na brushi, hodí se např. při přesouvání beden, žebříků a podobných brushů s not-tiled texturou v - Texture alignment - (neznám účel) w - Run! - kompilace mapy
Levý panel
A - Selection tool - nástroj na vybírání objektů B - Magnify - nástroj na změnu měřítka na 2D mřížce (zoom) C - Camera - nástroj na změnu 3D pohledu pomocí 2D mřížky D - Entity tool - nástroj na vkládání entit E - Block tool - nástroj na tvorbu brushů F - Texture application tool - nástroj na změnu nebo zarovnání textury na brushi G - Apply current texture - změní texturu označeného brushe na aktuálně vybranou H - Apply decals - nástroj na přidávání decalů do mapy v 3D okně I - Clipping tool - nástroj na ořezávání brushů J - Vertex tool - nástroj na posouvání vertexů v brushi (pozor na nekonvexní úhly!) K - Path tool - nástroj na tvorbu cest pro monstra, vědce, hlídače, atd. (využitelné pouze v případě tvorby singleplayerové modifikace)
Pravý panel
1 - Texture bar - nástroj pro výběr a nahrazování textur 2 - Filter control - nástroj pro práci s "visgroups" 3 - Object bar - nástroj pro vkládání entit a prefabů, též pro tvorbu brushů a vlastních prefabů.
To by bylo tak stručně k funkcím z hlavního okna hammeru, pokud nechápete funkci nějakého nástroje, ozvěte se, a já ji rozeberu podrobněji.
Přidal/a Backup
dne 22.01.2010 01:00:57 ·
4 Komentářů ·
41300 x Přečtené ·
Jenom k tomu Texture alignmentu - to určuje jak se u vytvořených brushů budou zarovnávat textury. Buď podle lokálních souřadnic toho fejsu, nebo podle globálních souřadnic worldu. Jinak se to dá pro jednotlivý face nastavit Texture application toolem.
Ale je to nějaký divný, nikdy jsem nepochopil, co to vlastně dělá. Ale využití to má asi při otočených facech, když nejsou vodorovné ani svislé. To se pak textury strašně roztáhnou, tak tam hodim zarovnání na fejs a ono se to srovná.
Ale je to nějaký divný, nikdy jsem nepochopil, co to vlastně dělá. Ale využití to má asi při otočených facech, když nejsou vodorovné ani svislé. To se pak textury strašně roztáhnou, tak tam hodim zarovnání na fejs a ono se to srovná.